Förbjud alkoholreklam i all media

Inlägg #1: Postat: 2011-04-28 10:13:00
Per W
Jag har inte sett tobaksreklam i någon av de nämnda kanalerna.
Inlägg #2: Postat: 2011-04-28 16:45:00
Lars-Erik Molin
Jag finner alkoholreklamen i Sveriges Radios program något stötande. Man gör i P1 reklam för viner ur Systembolagets sortiment med artikelnummer och pris.
Inlägg #3: Postat: 2011-04-29 11:22:00
anders61
Tobaksreklam sänder man inte, och detta bara för att man säger att tobaksrökning är så skadligt. Som om inte alkohol konsumtionen är skadlig då? Det är samma med den som med tobaksrökning. det är inte bara en själv som drabbas utan folk i omgivningen med. Men inte på samma sätt. Tobaksröken skapar allergier och dålig lukt, alkohol skapar våld och bråk samt misshandel och förstörelse, dessutom luktar en person som har druckit alkohol. Men alkoholism är klassat som en sjukdom och rökning är det inte tillika drog missbruk.
Så jag håller med skribenten att förbjuda alkoholreklam i TV oavsett kanal. Dessutom så har alkoholreklamen blivit mer vanlig sedan Alliansen kom till makten, hur kan det komma sig?
Inlägg #4: Postat: 2011-04-29 11:43:00
Jan Olsson
Ja,det är så rätt så! - Luktar man alkohol,får man inte dväljas bland nyktert folk. - Förbjud allt som inte behagar! - Lev behagfullt! - Ny slogan - Mvh.
Laddar...