Gripen ur luften

Inlägg #1: Postat: 2011-04-18 11:54:00
Lars-Erik Molin
Fotot är av Viggen inte Gripe
Inlägg #2: Postat: 2011-04-18 12:15:00
Patrik
"Ett folkmord pågår i stadsmiljöer där flyginsatser är meningslösa."

Så är det naturligtvis inte. Flyginsatser kan skära av försörjningslinjer och demoralisera fienden.
Inlägg #3: Postat: 2011-04-18 13:09:00
Dag Nilsson
Endast söndagsskolebarn tror att Sverige är i Libyen av humanitära skäl. Lika lite där som i Afghanistan. --- Om vi har problem med att hitta humanitärt angelägna mål, så gäller fortfarande att 16.000 barn dör varje dygn runt om i Världen på grund av svält eller svältrelaterade sjukdomar. Det är inte otur att denna förintelse av barn - sex miljoner per år - pågår år ut och år in. Det är realpolitik som går att analysera. --- Sverige går numer helt öppet USA:s och Israels ärenden, utan att svenska medborgare tillfrågats. Jag tror inte det finns majoritet i vårt land att riskera svenska soldater och pengar för den sionistiska drömmen om ett Storisrael kombinerad med USA:s kamp om makt över världens oljereserver.
Inlägg #4: Postat: 2011-04-18 13:52:00
Jan brunnegård
Jag var Söndagsskolebarn i fem å och det är därför som jag är så kunnig o smart. Sex år gammal lärde jag mig mycket om KONGO och andra länder som sedan inte ens nämndes i den gamla Folkskolan. Jag lärde mig sjunga, uppträda med mera. Mycket sorgligt att SSK i stort sett blivit utkonkurrerad...
Inlägg #5: Postat: 2011-04-19 03:46:00
Pia I
Jag var aldrig söndagsskolebarn, men jag önskar faktiskt att jag varit...
Inlägg #6: Postat: 2011-04-19 05:04:00
Aguirre
Jag fick en silversked för att jag varit där 25 gånger..de hade en flanellograf om nån jävel minns sånt där satte de upp Jesus och gänget,berättande en snutt och så sjöng vi..Min båt är så liten och havet så stort,men Jesus han håller min hand...De snackade aldrig om att Sverige var en av världens elakaste vapenleverantörer...de snackade aldrig om krigsmakten och varför sånt ont fanns....men de visade att Jesus brydde sig om de svaga och utsatta,de som led och ingen såg,de som var orättvist behandlade...och så sjöng vi lite till...Det var rätt gott för en liten pojk....Jag tror det gjorde att jag håller med Dag...gör svärden till plogbillar och föd de svältande istället....det sa Jesaja...som var profet..och Jesus gillade honom.
Inlägg #7: Postat: 2011-04-19 08:27:00
Pia I
Man tänker ju knappast på politik och vapenhandel i söndagsskolan, utan där skulle man väl få något slags hopp om mänskligheten. Lite lugnare var det väl där, än i många familjer , kan jag tro. Agendan ser väl förhoppningsvis olika ut för olika verksamheter, så söndagsskolan har väl fyllt sin funktion inom ramarna.Men ingenstans i världen är det lugn och ro några längre stunder.
Inlägg #8: Postat: 2011-04-19 09:46:00
Jan Olsson
Guds Vrede! - Så fint Du talar i #6 inlägget! - Nu förstår jag bättre,vilken fin Anarkist Du är! - Vårda Din Silversked Väl! - Mvh.
Inlägg #9: Postat: 2011-04-19 12:40:00
Thomas L. Aabo
Typiskt Sverige. Man får skicka stridsdugliga, MEN man får I N T E slåss!!!
Dagis är bättre!
Inlägg #10: Postat: 2011-04-19 16:37:00
Aguirre
Tack Jan...jag vårdar min sked. Den var väl tänkt att ha när mannan regnar...jag väntar och väntar :-
Inlägg #11: Postat: 2011-04-19 16:53:00
Jan Olsson
#10 - Den tid,skall också komma,då Du får taga fram Din sked!
Laddar...