Inlägg #1: Postat: 2011-04-20 13:39:00
|
angus |
Risken är också väldigt stor att den lille krabbaten får en diagnos istället för att uppmärksammas för sin individualitet och konstnärlighet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-04-22 09:08:00
|
Tomasz Striner |
Vuxna ska hjälpa barnen att lära sig hur de ska klara sig i den okända värld som de hamnat i. Drömmare som predikerar fri uppfostran trodde jag var utdöda. Tydligen inte.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-04-23 00:16:00
|
Aguirre |
Våra drömmare..våra udda...våra "svåra" barn...kärlek och frihet skall vi ge dem...vi som kan...Alla dessa skadade själar, små människor som vill forma,stöpa och överföra sin vilja på nästa generation...dom skall vi snöpa som de små människor de är.Den svenska "normal"själen skall friteras i sitt eget byggda byråkrathelvete.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-04-23 00:36:00
|
GunnarL |
Jag såg i kväll en återblick på vinterns program med Skavlan, som ju är en skicklig programledare. Där talades om den kreativitet som barn har och som ofta försvinner hos den vuxne. En bild från en teckningslektion i England: En flicka är synnerligen aktiv i sitt ritande och läraren frågar vad hon ritar. "Jag ritar Gud" svarar flickan. "Men hur kan du göra det" säger läraren - "ingen vet ju hur Gud ser ut". "Nej, men snart vet de" svarar flickan. Det är att ha tilltro till sig själv - ungar är underbara och skall ha all vår respekt!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-04-23 01:23:00
|
Aguirre |
Tjaq..det är väl statspedagogerna i ett nötskal...Tänk inte utanför läroplanen..då är det bättre att du inte tänker alls.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-04-24 01:55:00
|
Pia I |
Jag har alltid arbetat med barn. Jag står på barnens sida. Det hindrar inte att man säger sanningen till barn ibland.Barnen är i våra händer. Många gånger upptäcker vi det för sent.Barnen är inte alltid änglar, men de är närmare sanningen än vi vuxna, många gånger. Många barn lider i världen, pga. vuxnas omedvetenhet om vad de håller på med.Om vi ändå fick tillbaka ett samhälle, där vi hade betydelse för andra än oss själva.
|
|