|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 15:32:00
|
|
Jörgen G |
Forts... Själv sade jag för 1 år sedan upp bekantskapen med min bäste vän sen 15 år tillbaka, efter att han gått ut polishögskolan. Hans förändrade personlighet efter utbildningen kan sammanfattas i 3 punkter:
1. Polisen har alltid rätt!
2. Polisen har ALDRIG fel!
3. Alla som säger emot en polis inser inte att de har... fel!
OK, "vanliga svenskar" begår en miljon brott/år även om dessa knappast är jämnt fördelade. Men även poliser är "vanliga svenskar", eller hur?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 15:36:00
|
|
Michael Lundahl |
Oh ja Jörgen.... i mitt hem hade vi varke dag polistisk skolning vid frukostbordet och middagsbordet och en liten stund innan läggdags också. Visst var det så! Eller inte...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 15:40:00
|
|
Michael Lundahl |
Och jag har inte sagt att poliser är perfekta. Men att som du tydlugen gör - tro att de blir zonkade bara för att de går PHS - är ren idioti. Undrar om du inte bara blev sne därför att han efter att ha blivit polis kunde berätta för dig hur verkligheten egentligen ser ut och att du då blev sur för att det petade hål på dina förutfattade meningar om poliser. Eller så var din polare en idiot. Tough shit... synd att han inte fastnade i utgallringen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-14 15:47:00
|
|
Jörgen G |
Vad som hände med honom var att han totalt tappade förmågan att vara objektiv, och se ett problem från olika vinklar. Uppenbarligen samma problem som du har...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-14 15:52:00
|
|
Jörgen G |
Kommentar till ditt svar nr 2 ovan: Om han aldrig pratade om sitt jobb när han var hemma, hur kan du då ha 27 års KUNSKAP och ERFARENHET av poliser och rättsväsendet?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-14 21:38:00
|
|
Michael Lundahl |
Du måste vara desperat Jörgen. När jag inte höll med dina insinuationer om att jag blev "matad" så försöker du vända på det och säga att han ALDRIG sade något hemma. Så ytterligt löjlig du är. Genomskilig som en glasruta.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-14 21:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Och får jag fråga hur "objektiv" du är då? Är du Mr. Objektiv eller vad?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-15 09:40:00
|
|
Jörgen G |
Jag är i alla fall tillräckligt objektiv för att inse att ALLA, även jag, du, min pappa, din pappa och övriga poliser är Vanliga Medelsvenssons som gör fel ibland. Trist att du inte också kan erkänna detta, utan måste komma med låga antaganden om min personlighet, som du inte vet ett dugg om. Vem är det som är desperat, egentligen?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-15 09:50:00
|
|
Michael Lundahl |
*GARV* Med tanke på att du läser mina inlägg som Fan läser bibeln skulle jag inte vilja kalla dig för objektiv. Du hugger på minsta lilla du kan och har du inte tillräckligt för att ge ett vettigt svar svirar du ihop någon lämplig lögn eller förvrängning av det man skrivit. Jag har ALDRIG förnekat att poliser är människor som kan göra misstag. Men den här totala demoniseringen som du, Al-Bayaty, Johan Olsson och liknande kommer med saknar alla proportioner och de saknar DEFINITIVT objektivitet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-15 13:28:00
|
|
Jörgen G |
VAD är det för total demonisering jag har gjort mig skyldig till? Exempel, tack.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-15 13:33:00
|
|
Jörgen G |
VAD är det för total demonisering jag har gjort mig skyldig till? Exempel, tack.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-21 16:25:00
|
|
Pär J |
Är det inte dags för herrarna Michael och Jörgen att kliva upp ur sandlådan ?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-21 16:26:00
|
|
Pär J |
Är det inte dags för herrarna Michael och Jörgen att kliva upp ur sandlådan ?
|
| |