Aftonbladet är antifeministisk

Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 15:41:00
Fredrik Vargas Friberg
Men då borde du inte heller lagt kommentaren om detta forum liknar en frisersalong. Eller hur? Men jag uppmärksammar något om en tidning som försöker uppvisa något som de inte är. mvh Fredrik. PS vad gör du? DS
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 17:15:00
Danne
Min klumpiga frisör-metafor syftar givetvis på hårklyverierna i artikeln. De som "påvisar" en skillnad mellan såld sex och prostitution.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 18:11:00
Fredrik Vargas Friberg
Jag förstår vad du menar, men min åsikt är annorlunda. Min åsikt är att man Aldrig kan sälja sex, för du är inte psykiskt närvarande, när någon onanerar med din kropp. Alltså njuter du inte av det som det skulle vara sex. Den som köper, har heller ingen psykisk koppling med den som säljer, därmed enkelspårigt, runkar, inget mer. Det är vad jag tycker, men kanske inte är sanning. Får nog söka upp en prostituerad för en intervju. MvH Fredrik
Inlägg #4: Postat: 2001-11-14 18:14:00
Fredrik Vargas Friberg
fanken, så många felstavningar man gjorde. fanken. :o
Inlägg #5: Postat: 2001-11-15 12:31:00
Danne
Känns det inte tokigt att anklaga en av sveriges största kvällstidningar för antifeminism p.g.a. en helt korrekt, sex är en teknisk definition på ett förlopp, formulering, en person inte kan finna sig i? Släng inte anklagelser om antifeminism åt höger och vänster. Det finns riktiga orättvisor så det räcker till och blir över.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-15 16:22:00
Fredrik Vargas Friberg
Det är det som är skrämmande. En stor kvällstidning, med nästan monopol, kan påverka stora opinioner, vilket också vore olyckligt om det nu är antifeminism...Eller hur. Mvh Fredrik
Laddar...