Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 15:15:00
|
Michael Lundahl |
Ja visst är det synd att du inte kan ta ned den? Visst är det synd att Securitas som företag får försvara sig? Visst är det synd att du inte obehindrat får odla dina förutfattade meningar utan att bli störd av sådana oväsentligheter som att höra den andra sidan yttra sig också? Visst är det synd...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 15:58:00
|
Erik |
Du verkar vara en ytterst arg människa Michael. Läser man några av dina kommentarer växer bilden av en besviken människa fram. Varför inte försöka föra en dialog, istället för "kör upp den" och andra typer av ironiska, arroganta kommentarer, som denna?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 22:47:00
|
Lars |
De fall av misshandel som rapporteras måste vara toppen av ett isberg eftersom de som utsätts inte är i den positionen att de tjänar något på att anmäla brottet. Det vet väktarna om och det är en del av dem som utnyttjar detta för att få utlopp för sina egna personliga agressioner.
Vad spelar lagstiftningen för roll när ingen har några bevis eftersom de som blir utsatta själva för länge sedan har blivit utstötta utanför lagens råmärken.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-15 11:21:00
|
Michael Lundahl |
Erik: Därför att jag har försökt föra en dialog... men jag har funnit det totalt omöjligt att uppräthålla denna dialog eftersom mångas verklighetsuppfattning grundar sig på fördomar och demonisering av allt vad väktare, poliser och liknande heter. Det är svårt att visa på att jorden är rund när vissa har bestämt sig för att den är platt och avfärdar allt annat med att man är en partisk ja-sägare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-15 11:21:00
|
Fredrik Brandberg |
Lars! Toppen av ett isberg? Pratar vi om de förhärdade brottlingarna som understundom blir internerade? Någon kommenterade nyligen lagföringsfrekvensen för våldsbrott med att säga: "Att bli fälld för misshandel på en okänd människa är i det närmaste en bedrift i Sverige idag."
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-15 11:25:00
|
Michael Lundahl |
Dessutom blir jag ytterligt förbannad när jag ser inlägg som Stefans ovan där han önskar att artikeln kunde "tas ned" - det vill sägas censureras bort - bara därför att den rubbar hans cirklar om vad väktare är för människor. Det är att jämföra med att en sverigedemokrat vill "ta ned" en text där en invandrare får förklara att han inte är våldtäktsman bara för att han är invandrare.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-15 11:25:00
|
Flemens |
Erik, psykologen. På vilket sätt för du debatten framåt? Stefan tyckte inte att securitas ska få svara och därmed hindra att en debatt om väktarvåldet. När man läser din text så får man intrycket av att i din familj så pratades det inte mycket, utan ni gick på varandras sätt att argumentera istället för att diskutera sakfrågor.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-15 11:26:00
|
Flemens |
Erik, psykologen. På vilket sätt för du debatten framåt? Stefan tyckte inte att securitas ska få svara och därmed hindra att en debatt om väktarvåldet. När man läser din text så får man intrycket av att i din familj så pratades det inte mycket, utan ni gick på varandras sätt att argumentera istället för att diskutera sakfrågor.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-15 11:26:00
|
Flemens |
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-15 11:29:00
|
Flemens |
Jäla slöa sourze
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-15 11:46:00
|
Erik, psykologen |
Tja, Flemens. Jag tycker att man kan avstå från personangrepp. Att Michael blir irriterad på vissa personer kan jag förstå, men jag tycker ändå att tonen i inläggen är väl aggresiv ibland. Man kan väl diskutera utan att förloämpa, eller? För övrigt kan jag ju berätta att det diskuteras livligt i min familj, utan att vi för den delen ber varandra "köra upp den". Inte för att jag för förstår varför det skulle intressera dig, men tydligen har du ju tänkt på det, därför berättar jag snällt.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-15 11:46:00
|
Michael Lundahl |
Flemens, ett tips: När du trycker på "Skicka" så tar detta emot och registreras verkligen. Om det sedan hakar upp sig är när Sourze-servern skall visa resultatet. Men i de allra flesta fall har kommentaren registrerats.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-15 11:52:00
|
Michael Lundahl |
Att tonen är aggresiv sker som motreaktionen på att tonen är full av fördomar, förtal, demonisering och annat skitsnack så fort väktare, poliser och/eller andra instanser för ordningsmakten "diskuteras". Jag är TRÖTT på det... och nu får de som har sått vinden skörda stormen. What goes around, comes around.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2001-11-15 11:52:00
|
Stefan Holmqvist |
Grabbar, grabbar. Vad jag önskar och agerar ut politiskt är två helt skilda saker. Ni bör inte lassa fram för stora fascistoida tolkningar om det. Jag skall låna Lundahls enkla och bristande arguementationsflora: Jag känner Adonis som är rullstolsbunden för att babianer som skulle varit bakom lås och bom i väktaruniform istället får låsa in andra. Jag har tiotal väktarvänner. Övergrepp finns och det skall vi prata mer om. Scs svar ser ut som vara klippt ur en standardmall.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2001-11-15 12:00:00
|
Michael Lundahl |
"...ser ut att vara klippt ur en standardmall". Javisst! Vad skulle det annars vara?! Hade du föredragit att Securitas sade "Fuck off! Vi skiter i om våra väktare bankar skiten ur folk"? Notera dessutom INBJUDAN från Securitas att göra någt åt saken. Tänker du göra det eller tänker du fortsätta kasta skit? Och kom för fan inte med "Det är ingen idé" därför att DET om något ingår i standardmallen för Hur Man Säger För Att Inte Bry Sig.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2001-11-19 12:05:00
|
Stefan Holmqvist |
Mikael..... Om du på fullaset allvar inte ser några nyanser eller förslag mellan att ha en kall och lättkopierad standardmall OCH "fuck off" som svar när folk har blivit misshandlade av väktare så är du i behov av intelektuell och emotionell förstärkning. Det förhärdade synsättet kan även förklara en del andra litterära exkrement som du kamoflerat till artiklar.
|
|