Inlägg #1: Postat: 2011-03-23 23:39:00
|
Leif Erlingsson |
Ord och inga visor! Bra! Och tack för länken i din profil till Batzea Blogzine Länk: batzea.wordpress.com , som jag inte hade sett förut!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-03-24 08:45:00
|
MDAMZ |
Att jämföra vår vapen industri med knarkhandel blev först lite absurt för mig, men visst går det, båda lemlästar och dödar. Knark har jag varit emot sedan alltid...när det gäller export av vapen har jag svårt att förstå att det ska behövas, Hur vapen kan tillverkas i fredsbevarande syfte? Vapen tillverkas i ett enda syfte som jag ser det, att söndra,lemlästa och förinta. Är det inte så att jakten på knarket här i vårat land oftast blir på narkomanen och sällan på distrubutören, grossisten och tillverkaren?
Tack för en bra artikel!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-03-24 16:00:00
|
P.C. |
tack för era kommentarer!
Hag vet inte riktigt kring detta med att man jagar knarkaren före säljaren, jag menar det är ju hårdare straff för de som säljer droger än de som använder dem. även om nu säljare ofta använder droger själva.
Jag förstår inte heller hur vapen kan skapas i fredbevarande syften, antar att det skapas i "neutralitetsbevarande" syften á la Kissinger mfl, men kallas fredsbevarande för att det låter bättre. Lite grann som att krigsmaterielinspektionenKMI gick sedan in under namnet Inspektionen för Strategiska Produkter ISP.
Upprustningen i sig är ju ganska pinsamt. Krigsindustrin måste vara den industri som livnär sig mest på rädsla - och inte då bara genom att främst skrämma vettet ur andra, utan att makthavarna själva är så rädda för följder kring sina misstag. Dagens tyranner vet väl att de har så många emot sig att de kan bara skydda sig med våldsamma metoder eller monopol. Snacka om förnekelse :P
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-03-28 18:17:00
|
Lena Olsson |
Ta bort de största teroristerna först de mindre dunstar nog i solen sen.
|
|