KHADAFFIS STARKA TÄLT

Inlägg #1: Postat: 2011-03-21 10:49:00
Jan Brunnegård
Khadaffi måste ha världens starkaste tält. Det som brukar stå ute i en öken men nu står på borggården till Palatset. Även denna natt har det klarat sig oskdat trots att det slogg ner missiler 50 m därifrån. Nog är det dax för Stina Lundberg att åka dit och inspektera igen.
Inlägg #2: Postat: 2011-03-21 14:39:00
Lordchaos
Vet inte om du antyder samma som jag menar, ett det ljugs en hel del i sk public service. Som jag ser det är lögnerna nu så omfattande att man till och med ser sig nödsakade att om och om igen upprepa ordstävet "det första som offras under krig är sanningen".
Inlägg #3: Postat: 2011-03-21 15:10:00
Jan Brunnegård
Just nu måste man lyssna på allt mkt kritiskt. För några minuter sedan berättade radion att vit rök sipprade ut från ett kärnkraftverk i Japen. Vit rök brukar vara VATTENÅNGA som brukar vara hur ofarlig sopm helst. Men i detta fall är det givetvis en varningssignal,kan innehålla radioaktivitet etc. Men man ska ändå skilja på rök och ånga.
Inlägg #4: Postat: 2011-03-21 17:19:00
Lordchaos
Ja man kan göra mycket med en tsunami
Inlägg #5: Postat: 2011-03-21 20:56:00
Aguirre
Samtidigt som jag gläds över att Libyens folk kanske får mer att säga till om när det gäller deras framtid...så drabbas jag av vemod när det gäller Ghadaffi..hela mitt liv har han hånat stormakterna för deras imperialism, han stödde IRA därför att han själv hade erfarenhet av hur det var att vara under kolonialstyre m.m. Han försökte åtminstone på pappret att göra en vettigare demokrati än den västerländska,han var inte den typiske arabiske diktatorn....och nu har även hans tid kommit..det var lögner och skendemokrati...och vanlig maktpolitik...såklart. Och tältandet var väl bara en gimmick för att verka folklig..synd...under lång tid av mitt liv ville jag verkligen tro att han var annorlunda.
Laddar...