Inlägg #21: Postat: 2011-03-16 19:13:00
|
Pippi |
Dag#2 Ofta, liksom nu, när jag läser det du skriver gör hjärtat ett glädjeskutt i bröstet. Det känns gott att du finns.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-03-16 19:31:00
|
Kalle Tuntolej |
Bra att du blir glad Pippi! jag blir inte lika glad, men ganska fascinerad. Här har vi en människa med en tydlig plan för hur han skall frälsa världen, som kallar en stor del av världens befolkning för onda och hjärnskadade, och gett sina motståndare fler negativa tillmälen än jag sett någon gång tror jag. Detta för att man ställer sig tveksam till såväl ideerna om att det inte var flygplan som flög in i WTC 911, som dem att USA låg bakom jordbävningen i japan... Framtiden i Dags rike ser sannerligen ljus ut... Godheten personifierad!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-03-16 20:05:00
|
Dag Nilsson |
#19 - Leif E, jag är inte säker på att jag förstår ditt inlägg. Vilka som begrundar mig och hur många dessa är tänker jag faktiskt aldrig på. Men det vore kul att veta vad du menar med ---"Föraktet för bl.a. kommandokulturer lyckas tydligen sabotera stringensen då egna kommandon ständigt förekommer." --- Har du exempel på mina kommandon? Gillar du själv kommandokulturer? Tycker du illa vara när jag attackerar nazism, fascism och zionism? OBS - att jag med flit inte nämner kommunismen eftersom jag delar dess idé om att det klasslösa samhället är en förutsättning för frihet. --- Jag bestrider helt att diktatur kan leda till mitt idealsamhälle.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-03-16 20:07:00
|
Dag Nilsson |
#21 - Tack, Pippi!
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-03-16 20:37:00
|
Aguirre |
Hoppsan..Kalle och CMO svarade inte på en enda fråga....Men CMO tycker det är bättre om folk dör av privatägda kärnkraftverk om han får välja !
Det är värre om folk dör av kärnkraft som drivs av idealister och utopister :- ...man häpnar över filosofen CMO..vad är det för match du spelar CMO ?..där jag "står vid sidlinjen" ? Kan du inte svara på det..jag är idrottsintresserad. // Kalle tycker att man skall "lyssna" på okunniga och fattiga i alla fall...stort Kalle...:-"Ditt sätt att betrakta världen påminner mycket om de gamla kommuniststaterna; där fick inte heller de "som inte förstod" lägga sig i samhällets politik." jag förespråkar att folk själva skall behålla makten och inte överlämna den till politiker..var tusan ser du nån elitism i det Kalle ?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2011-03-16 21:15:00
|
Aguirre |
Kalle..ett bra samarbete med fackföreningar har visat sig lönsamt för företagen..så också personalvård och peronalaktiviteter...Bonden har länge vetat att djuren producerar mer om man har en bra miljö för dem, lite frihet att skutta tillsammans på ängen och vetrinärbesök ibland..Våra privata företagare är omoraliska och ibland rent av stötande obildade och kulturfientliga..men dumma i plånboksfrågor har de aldrig varit.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2011-03-16 21:22:00
|
Kalle Tuntolej |
mja... jag tror i alla fall att fackföreningar kan vara bra, även om jag ibland misstänkt att de använts som inflationsbegränsande verktyg...
|
|
Inlägg #28: Postat: 2011-03-16 21:32:00
|
Diplomatenologgad |
Stefan Jarls prisbelönade dokumentärfilm från 1983 om naturen - vad vi gör med den, och vad den gör med oss...på SVT play Rekommenderas starkt: Länk: svtplay.se
|
|
Inlägg #29: Postat: 2011-03-16 21:35:00
|
arga gubben |
Stefan Jarls film tycker jag numera är det mest demagogiska jag sett
|
|
Inlägg #30: Postat: 2011-03-16 21:59:00
|
Aguirre |
Ja Kalle..fackföreningar kan vara bra...dom var faktiskt väldigt bra en gång i tiden..innan sosseriet gjorde om dem till dagens bolagsstyrelsesittande,räkmacksätande,fifflande,rövslickande,aktieägande organisationer..som tjänar som karriärvägar för folk som aldrig haft en aning om vad en fackförening bildades för. Folk som säljer sig för så små pengar att man blir yr...jag kan respektera en företagare som tjänar mångmiljoner på omoraliskt beteende, han har i vart fall rejäla motiv...men inte en lokal fackföreningsledare som gör det för att slippa stå på fabriksgolvet eller sitta med sina kollegor på kontoret.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2011-03-16 23:00:00
|
CMO |
#25 Halmgubbe nr n1 ... Gäsp...
|
|
Inlägg #32: Postat: 2011-03-16 23:14:00
|
CMO |
#21 Helge Fossmo, David Koresh och Charles Manson och hade också den effekten på vissa "delar av befolkningen".
|
|
Inlägg #33: Postat: 2011-03-16 23:40:00
|
Aguirre |
..Upprepningsförsök ...vad är det för match du spelar CMO ?..där jag "står vid sidlinjen" ?
|
|
Inlägg #34: Postat: 2011-03-21 11:53:00
|
rené |
"Världen är ingen rättvis plats” men vart skall vi ta vägen?
Instämmer i tankegången. Problemen leder till social oro och uppror över hela världen. Frågan är, när slår vi huvud i taket med antalet invånare på jorden och åtföljande miljöproblem?
|
|
Inlägg #35: Postat: 2011-03-21 12:43:00
|
Aguirre |
rene.."Problemen leder till social oro och uppror över hela världen"...ja förhoppningsvis blir det så...men jag är rädd för att vi måste hjälpa till själva...social oro och uppror är inget vi välsignas med automatiskt.
|
|