Che Guevara var en mördare

Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 15:31:00
claes croner
Jag vet inte vem som m i n s t ´beläst´. Att Hankins inte vet något om Guevara, framgår av hans inlägg. OM man vill kan man kanske kalla t exz SSSR och FR Kina för komunistiska - enligt amerikanskt språkbruk. forts
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 15:32:00
claes croner
Jag vet inte vem som m i n s t ´beläst´. Att Hankins inte vet något om Guevara, framgår av hans inlägg. OM man vill kan man kanske kalla t exz SSSR och FR Kina för komunistiska - enligt amerikanskt språkbruk. forts
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 15:33:00
claes croner
Inlägg #4: Postat: 2001-11-15 18:55:00
Mikael Svensson
Croner: Det finns gott om personlighetsberättelser kring Guevara som visar på hans grymhet som människa och vilken oduglig sopa han var. Bland annat historien om hur han kallblodigt mördade ett yngre barn för att göra ett "statement". Men det som inte stämmer med Croners bild är förstås alltid obildat och ljugeri.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-15 20:49:00
Hugo Barklund
Jens...Varför inte läsa "Det öpna såret", vänta Croner, skrik inte nu, du kan väl börja med lite källforskning i boken och återkomma då. Jens, var har liberalismen tagit några liv? Var hamnar 90 av alla Nobelpris i medicin, på Kuba? Sitt i båten och hjälp till att ro istället för att be oss vända åter mot avgrunden!
Inlägg #6: Postat: 2001-11-16 15:39:00
Jens
Hugo...Båtar...dina metaforer är både långsökta och dåliga...
Liberalismen finns i USA och Storbrittanien och på många fler platser. Ska jag räkna upp dessa nationers brott mot mänskligheten eller ska du läsa din historia själv?

Kapitalismen är klart den ideologi som har flest människoliv på sitt samvete...detta är inte ett påståeende utan fakta...

Den kommunismen som varit är inte kommunism. den var diktatorisk och avskyvärd...
Inlägg #7: Postat: 2001-11-18 00:21:00
Mikael Svensson
Jens: och den liberalism som funnits har inte varit någon "riktig" liberalism. *suck*. Riktig kommunism? Kapitalism är för övrigt ett ekonomiskt system, utan några som helst övriga värderingar eller åsikter kring hur handel m.m. skall se ut. Ett ekonomiskt system utan åsikter kan inte vara ansvarig för en enda död. Om det däremot är något som skapar död, så är det avsaknad av frihet, liberalism och kapitalism.
Laddar...