Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 09:37:00
|
Michael Lundahl |
Sorry Fredrik... men du har inte monopol på semantik och orddefinitioner. Eller säger du att du inte säljer arbete utan din kropp när du går till jobbet?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 13:28:00
|
Andreas Alm |
Jag tror att Aftonbladet även i framtiden kommer att uttrycka sina frågor på hyfsad svenska...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 14:02:00
|
Emma |
"Enligt mig så kan man ej sälja sex, utan endast sin kropp, som motparten onanerar sig i. "
Å gud så klockrent uttryckt!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-14 14:46:00
|
Danne |
"Enligt mig" torde vara nyckelordet i den här frisersalongen. Frågan är om landets hårt arbetande kvinnor uppskattar dessa kluvna hårstrån framför de tusenlappar som den lilla kromosomen kostar dem per månad.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-14 20:02:00
|
Magnus |
Men alltså, jag förstår att du menar att det är dumt att beskriva det som sex, att bli våldtagen mot betalning. Men jag tycker inte att man kan säga att någon är antifeministisk vill att det skall finnas en skillnad mellan män och kvinnor, p.ga. att man skriver på det sättet.
Antifeministisk blir man inte bara för att man strider mot din tolkning av de feministiska idéerna.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-14 23:04:00
|
Tore Jarlo |
Hah! Av alla dumma jävla saker som Aftonbladet skrivit, så tar du upp det här?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-15 00:05:00
|
gustav almestad |
att aftonbladet vill profilera sig som feministisk kan man väl diskutera, men det är bra att du påpekar skillnaden mellan att köpa sex och att köpa kropp. ett ord som "sexindustrin" borde till exempel helt avskaffas enligt min mening, det är enormt missvisande och låter som om alla inom "branschen" är där frivilligt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-15 10:41:00
|
Michael Lundahl |
Skulel vilja påpeka att i lagens mening heter det inte att du säljer din kropp. Du säljer sexuella tjänster.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-15 13:55:00
|
Isa W. |
Varför skulle det vara omoraliskt av Aftonbladet att ställa frågan om människor är för eller emot legaliserad prostitution? Det är en aktuell frågeställning eftersom Tyskland nyligen beslutat om detta. Jag är personligen emot prostitution och anser att det bör vara olagligt för både torskar och prostituerade, men jag tycker också att frågan bör debatteras ur ett praktiskt filosofiskt perspektiv.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-15 13:56:00
|
Isa W. |
Varför skulle det vara omoraliskt av Aftonbladet att ställa frågan om människor är för eller emot legaliserad prostitution? Det är en aktuell frågeställning eftersom Tyskland nyligen beslutat om detta. Jag är personligen emot prostitution och anser att det bör vara olagligt för både torskar och prostituerade, men jag tycker också att frågan bör debatteras ur ett praktiskt filosofiskt perspektiv.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-15 13:58:00
|
Isa W. |
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-24 07:54:00
|
F.S |
Jag tror du inte riktigt greppat ordet "Antifeminism" eller "Humanism" som det även kallas. Antifeminister är inte "för kvinnans jämlikhet med mannen" eller för kvinnans speciella rättigheter, utan för alla individers jämlikhet med varandra och deras grundläggande rättigheter.
Läs mer om antifeminism på: Länk: antifeminist.nu
Om du läser allt kommer du troligen underfund med vad antifeminism är.
M.v.h.
F.S
|
|