Khaddafis sista strid?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-03-22 02:27:00
Aguirre
det enda jag inte fattar är "isolera det svenska tv-nätet" ..menar du att nåt annat stackars land ser på SVENSK TV ? ...och hur i helsike skulle man kabla ut Nobelfesten på ett ofördelaktigt sätt till världssamfundet ?
Och Rheinfelt kan man ju inte ens snygga till i Photoshop...Skämt åsido...jag tror nog inte Libyen och Sverige har i närheten av samma utgångsläge...och framförallt inte lika mycket olja...Vi har ju inte samma historia heller...jag var på Irland när IRA sålde t-shirts med Khadaffi på men inga på Fälldin...Khadaffi har ju dessutom legat lågt mot "Sion"...det är inte så säkert att nästa regim gör det...Men jag utesluter inte att jag runkat för mycket.
Inlägg #22: Postat: 2011-03-22 08:19:00
Lordchaos
Nu kan vi svenskar vara stolta, ty 8 JAS Gripen står redo för undsättning av rebellerna mot Darth Waders mörka imperium. Fis du svensk!, Ja fis av stolthet! Aguirre, isolera tv-nätet från utgående trafik som annars skulle kunna avslöja hur det verkligen ligger till i ett sådant läge var tanken. Runka måttligt, nu ska jag till tandläkaren hoppas det är en arier denna gång så man slipper bli förgiftad
Inlägg #23: Postat: 2011-03-22 09:17:00
Leif E Ström
# 17,18, Om jag nu inte tyckte att analyserna var särskilt brillianta och logiken frånvarande, vad skall man då säga om minnet? Den sjuttonde dec utlöstes Jasminrevolutionen i Tunisien då Mohammed Bouazizi hällde bensin över sig i protest mot myndigheterna. Inspirationen och startskotten för övriga revolterande i arabvärlden tycks förmodligen inte komma från det egna folket, utan från en förklädd CIA-agent, som hade förvirrat sig till staden Sidi Bouzid i stället för Tripoli. F.ö. är det inte så att jag är helt omedveten om CIA:s agerande under åren. Journalisten och historikern William Blum har återgett USA:s och CIA:s alla interventioner och övergrepp i antikommunismens anda, i sin bok "CIA & USA:s verkliga utrikespolitik".
Har även skrivit en artikel om CIA:s agerande i Guatemala Länk: sourze.se även en om socialdemokraternas förhållande till STASI Länk: sourze.se inte en kommentar från vänsterfalangen om ett dolt förtryck i Sverige.
Lordchaos, "vem kommer inte hata oss?", vilka är vi/oss inte ens Reinfeldt med läppstift som är den skyldige har en aning.
Inlägg #24: Postat: 2011-03-22 11:45:00
Lordchaos
#23 Vad jag ser är en total avsaknad av källkritik, vi har spökplumpen som alltid har fel och vi har musse pigg som alltid har rätt, så ser världen ut från "tv", i synnerhet när den nya världsordningens arkitekter vill skapa stöd för krig, då blir lögnerna inte bara enorma utan även löjliga och därmed med viss rätt hånfulla. Det spelar ingen större roll om Khadaffi är en skurk, i så fall är det relativt! småskaligt. De farliga är de som har denna makt över människor enär de genom århundraden visat sig vara krigshetsare, folkutrotare och framför allt lögnare. Därav min ensidiga och möjligen svårbegripliga inställning i saken. Jag välkomnar att du modererar, jag ska försöka dämpa mig något.
Inlägg #25: Postat: 2011-03-22 13:44:00
Leif E Ström
#23, mina belysningar baseras genomgående i det här fallet på tillförlitliga basfakta. STASIS arkiv, "CIA & USA:s verkliga utrikespolitik" av William Blum, samt FN:s samlade dokumentation angående Gaddafis brott mot mänskliga rättigheter. Mitt första inlägg försökte belysa det som du återigen tagit upp, nämligen pennfäkteri mellan jultomten och Musse Pigg. Tanken var att inte fler skall "folkutrotas" från Sourze debattsidor. Förmodligen chanslöst då det är artiklar utan källor och utan substans som renderar mejl-boxen att översvämmas.
Inlägg #26: Postat: 2011-03-22 13:48:00
Leif E Ström
Hänvisning #23, skall givetvis vara till #24.
Inlägg #27: Postat: 2011-03-22 14:12:00
Aguirre
Ja..hujedamej..det var en mörk värld du lever i Lord..och till på köpet vet du inte om din tandläkare är arier :- Jag trodde folk med din världsbild kollade sånt väldigt noga..Skit samma...Det tycks i alla fall råda enighet om att vare sig Muammar eller Barack eller de gamla Öststaterna hade/har goda motiv...det anser jag vara ett framsteg.
Inlägg #28: Postat: 2011-03-22 14:39:00
CMO
För guds skull moderera inte LordKnas. Det är så praktiskt och arbetsbesparande med själv dement-erande antisemiter som honom och ”Mad Dag” Nilsso
Inlägg #29: Postat: 2011-03-22 14:53:00
Aguirre
Får väl tillägga att staten Israel inte ens kan stava till goda motiv..Nu när Centrum för Mosaisk Ockupation CMO försöker försöker göra rasfrågor av staten Israels ockupation av av arabländer igen.
Inlägg #30: Postat: 2011-03-22 17:43:00
Lordchaos
#27 Du drar alla över en kam Aguirre vilket är ett misstag, dessa kulturer har inget gemensamt, de forna öststaterna regerades av talmudisterna i öst efter den judiska oktoberrevolutionen 1917 med det vanstyre som blir den naturliga följden av denna religions rasism. Problemen i mellanöstern däremot kännetecknas av antingen störtade regeringar som ville folket väl eller av köpta regeringar. Så vilken kategori tillhör Khadaffi? Han säger själv att folket älskar honom, varför ska vi inte tro på det? För att ..... ? :
Inlägg #31: Postat: 2011-03-22 18:00:00
Aguirre
Jojo...mina katter älskar mig också..men bara om jag ger dom mat :-
Jag skiter som anarkist i om ledare är älskade eller hatade...hela ideen med ledare är sjuk...speciellt ledare för nationalstater...jag kan på sin höjd acceptera en mötesordförande under ett möte...allt annat är att göra får av sig själv. Jag behöver inga ledare...så Libyens folk klarar sig säkert gott utan de också. Fast om nån älskar Muammar så är jag för det kärlek kan man aldrig vara emot :-
Inlägg #32: Postat: 2011-03-22 18:22:00
CMO
Det absolut säkraste tecknet på att en ledare inte är älskad torde just vara att han påstår att han är det.
Inlägg #33: Postat: 2011-03-22 18:38:00
Aguirre
Sveriges regering gillar Muammar i alla fall Länk: youtube.com
Inlägg #34: Postat: 2011-06-02 08:31:00
Leif Erlingsson
Det är helt klart att Khaddafi-regimen systematiskt undanröjt oppositionella, t.o.m. med mycket obehagliga politiska domstolar som direkt avrättat misshagliga studenter, som en vän berättat om. Mycket obehagliga metoder. Men det står lika klart att vi "goda" i själva verket är lika stora hycklare...

Nu bombas civila:Cynthia McKinny - Libya is Being Destroyed 1/2 Länk: youtube.com Cynthia McKinny - Libya is Being Destroyed 2/2 Länk: youtube.com Och det står klart att vi i bomballiansen jobbar ihop med Al-Qaida. Detta förvirrar inte mig, men det kan verka oroväckande för människor som hållt fast vid att tro på det officiella.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...