|
Inlägg #1: Postat: 2011-03-03 11:02:00
|
|
Ragnar Danneskjöld |
Som nyliberal kan jag ju ge både dig och Anders Borg en lämplig medicin för att få ner arbetslösheten: ta bort alla regleringar som existerar på arbetsmarknaden. För att få ner arbetslösheten OCH minska statsskulden måste man skapa incitament att anställa i privat sektor. Det gör man inte genom att justera någon skattesats en halv procentenhet hit eller dit. Att skatterna har sänkts, om än marginellt, är bra, men långt ifrån något som på något avgörande sätt påverkar situationen på arbetsmarknaden.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-03-03 17:20:00
|
|
tobias |
Intressant. Själv tror jag inte att vi har särskilt många regleringar som kommit till helt i onödan, och inte heller att skatterna vi betalar försvinner i något svart hål, utan tvärtom att de gör stor nytta och bygger upp den stabilitet och infrastruktur i landet som är oerhört mycket viktigare än lite lägre skatter för ett fungerande företagande.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-03-06 08:04:00
|
|
Aguirre |
Om staten har skulder så är det deras problem. Det är när dom vill göra det till "vårat" problem det stör mig.Det har blivit nåt fundamentalt fel om man blandar ihop staten med befolkningen.Kyrkan har framgångsrikt skiljt sig från staten..det är dags att vi följer efter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-03-07 12:11:00
|
|
tobias |
Jag upptäckte faktiskt att ett "fel" smugit sig in i min artikel. Företagskonkurserna har bara ökat om man jämför senaste månaden med samma månad som förra året, men om man däremot jämför hela senaste året med året innan så har faktiskt konkurserna minskat. Men detta är ju ett ofrivilligt exempel på hur man kan få saker att framstå som bra om man väljer att redovisa "rätt" siffror och tala tyst om andra. Nu gjorde jag detta av misstag och jag skriver det här eftersom jag tycker det är lite missvisande att bara jämföra en månad, även om det tekniskt sett inte är "fel". Politiker och borgerlig media hävdar jag däremot gör det ganska konsekvent. Media gör det väl mer passivt eftersom de bara okritiskt förmedlar det politiker påstår.
|
| |