|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-12 12:43:00
|
|
Arvid Jurjaks |
Nej, håller med om det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-13 18:23:00
|
|
Monica Bodling |
Öppna ögonen och se er omkring! Hur många vill föda sitt andra eller sitt tredje barn, bara för att skyffla undan dem på dagis i strid mot allt förnuft?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 18:56:00
|
|
Ia |
Jag vet många unga kvinnor idag som inte törs skaffa barn för att dom hör så mycket negativt om hur det förstör kvinnans liv och karriärmöjligheter. Se till att alla småbarnsår ger pension. Underlätta för föräldrar att studera. Se till att föräldrar kan klara sig på en inkomst. Ensamstående bör ha extra stöd så länge barnen är små. Har man skolbarn borde sex timmars arbetsdag räcka gott och väl.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-16 10:34:00
|
|
D |
Men inse att det kan vara svårt att hinna föda ett andra eller tredje barn när man föder sitt första barn vid 32-33 års ålder, man vill ju trots allt kanske ha åtminstone tre år mellan barnen. Det kanske är så enkelt att kvinnorna bara vill ha ett barn? Alla vill inte ha två-tre barn.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-19 17:47:00
|
|
Tys |
Ia, Monica, vad med personlig utveckling? Är det inte fantasktiskt att få studera på universitet? Är det inte underbart att det idag finns kvinnliga professorer, läkare och politiker? Det är tack vare kvinnokampen! För inte så längesen ansågs kvinnan inte vara intelligent nog till sånt. Är förövrigt, gravid, femminist och glädjer mig enormt till att, tillsammans med min käre, ta hand om mitt barn!
|
| |