Avslöja feministerna!

Inlägg #1: Postat: 2001-11-12 15:36:00
Ia
Om du tycker att jag ska få föda och vårda mina barn varför strider ni inte för en större valfrihet när det gäller barnomsorg?? Idag måste nästan alla sätta sina barn på dagis tidigt, vare sig dom vill eller inte. Vare sig barnet är moget för det eller inte. Så det lättaste "valet" idag är att arbeta utanför hemmet även när man har mycket små barn.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-13 17:39:00
Monica Bodling
Anna! Feministen vill att kvinnan ska slippa vårda sina barn, precis som mannen alltid gjort! Båda könen ska leva som om späda barn inte fanns. Det är därför bebisar på ett år skyfflas undan på dagis. Så ser vekligheten ut, men så grymt vågar inte feministerna uttrycka sig. Alltid kan de lura någon..
Inlägg #3: Postat: 2001-11-13 19:14:00
Annna
Monica: Nej, feministen vill inte slippa vårda sina barn. Han/hon vill att män och kvinnor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Och till en människas skyldigheter i dag hör att ta hand om sina barn, eller hur? Att vilja ge kvinnan möjlighet att vårda sitt barn hemma längre än i dag är en lika feministisk åsikt som att vilja ge kvinnan möjlighet att ha sitt barn på dagis. Det ska vara människans val, inte samhällets.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-15 14:37:00
Ia
I dagens samhälle har man bara skyldighet att ta hand om sina barn på heltid i ett år, om ens det. Efter det är man deltidsförälder. Och får applåder av Göran Persson.
Vilka feminister förespråkar valfrihet inom barnomsorgen? Dom joinar jag gärna:
Inlägg #5: Postat: 2001-11-18 17:02:00
Annna
Alla feminister har en gemensam åsikt: de vill att kvinnor och män ska vara jämställda. Förutom det kan feminiser tycka väldigt olika. I min kommun finns en feministisk kvinnogrupp som arbetar för att vi ska få folkrösta om maxtaxan. De vill att maxtaxepengarna ska bli en föräldrapeng som föräldrarna sen får använda till dagis, eller till att själva vara hemma med barnen. Dom kan du joina.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-18 22:25:00
Monica Bodling
Anna, alla tongivande feminister från Alva Myrdahl till Gudrun Schyman anser att jämställdhet skall nås genom att samhället tar hand om kvinnans förvärvshinder - barnen. Detta är fakta. Det är inget jag har hittat på.
Laddar...