Bojkotta bankernas betalkort!

Inlägg #1: Postat: 2001-11-12 11:58:00
Carro
Dessutom, du som jobbar i butik borde veta hur mycket säkrare det blir med mindre kontanter med tanke på rånrisk och annat. Man får vad man betalar för helt enkelt
Inlägg #2: Postat: 2001-11-12 12:07:00
Lena V
Jag stödjer mig inte på aftonbladet Carro, jag stödjer mig på siffror som HUI handelns utredningsinstitut presenterar i sin nya undersökning. Att rånrisken minskar torde det inte finnas några tvivel om, MEN handlarna betalar inte för en slags beskyddarverksamhet som bankerna ombesörjer, om du trodde det.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-12 12:15:00
Carro
HUIs undersökning är knappast allenarådande, statistik går alltid att vantolka, bara man lägger manken till. Men din butik kan ju mycket väl lägga till 3 kr per korttransaktion för att täcka era kostnader, det står det er fritt att göra
Inlägg #4: Postat: 2001-11-12 12:26:00
Lena V
Absolut inte! Bankerna borde naturligtvis debetera kunden direkt istället för att gå bakvägen genom att debetera handlaren. Hur ska då bankerna kunna motivera avgifterna om du som kund direkt fick se vad det egentligen kostar? Det skulle vara ytterst intressant att höra motiveringen för dessa sviniga avgifter som alltså enligt HUI inbringar inte mindre än en miljard ner pungen på bankerna.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-12 12:30:00
Carro
Netto eller brutto? Alla dessa system ska underhållas också, är en och annan kostnad involverad också, tänkt på det? Jag som kund betalar gärna extra för att få tillgång till den enormt bekväma tjänst som ett bankkort faktiskt är
Inlägg #6: Postat: 2001-11-12 12:40:00
Lena V
Netto. Kostnader är såklart involverade, men låt kunden betala DIREKT. Om du sen är nöjd när du ser den verkliga kostnaden och gärna betalar dessa procent så har du och banken ett lyckligt förhållande där båda ler, och det är fine!
Inlägg #7: Postat: 2001-11-12 13:09:00
Martin
Haha! Bra svar, Carro!
Laddar...