Tönt-Robert fälls för könsdiskriminering

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2011-02-03 09:42:00
Jan Olsson
Är det bara jag som tycker att Prins Daniel är lik "Robert"? - I ansiktet alltså! - inga andra likheter i övrigt! - Mvh.
Inlägg #2: Postat: 2011-02-03 10:00:00
Peter Zoom
Nope, det är en allmän uppfattning, sedan länge.
Inlägg #3: Postat: 2011-02-03 10:04:00
Aguirre
Tänk att det finns anställda som sitter och gör såna här bedömningar av animerade Robert i sina kalsingar. Undrar om de verkligen tar sitt jobb på fullt allvar..eller om de gapflabbar hela dagen ? Sverige är fantastiskt.
Inlägg #4: Postat: 2011-02-03 11:41:00
Pia I
Jag tycker annonsen var rätt rolig! Skulle det inte vara jämställt här i landet? Såna här bilder på kvinnor ser vi ju varje dag, utan att det händer något?
Inlägg #5: Postat: 2011-02-03 12:33:00
Bizon
Jaha,,, nu är det bråda dagar för Abbys - dom måste överklaga och vinna annars riskerar dom att i jämställdhetens namn förlora den genom tiderna mest inkomstbringande mjölkkon som funnits. Exploaterandet av kvinnan läs "sexploaterandet som dragplåster och pulshöjare inför allehanda produkter är något som för det mesta går våra kritiska ögon helt förbi. Synpunkter har emellanåt framkommit på rynkfrihet, och onaturliga jättebröst, men annars inte mycket mer. Tar man sej en till på tantlektyren ser vi halvnakna kvinnokroppar på varenda framsida i diverse positioner som med all önskvärd tydlighet framhäver kvinnokroppens lockelser - för dom som inte tycker om kvinnliga lockelser kan det säkert kännas besvärande nu talar jag inte om de så kallade "herrtidningar" utan alltså de som i huvudsak riktar sej till kvinnor - månne inte det också kunna bedömas som könsdiskriminerande. Behöver inte kvinnor också tillbringa halva sin vakna tid på gym och i motionsspåren för att uppnå en så slimmad status? För att inte tala om den mängd bantningspreparat som inhandlas för att åtminstone låta normalkvinnan köpa en illusion av att få den där utlovade bikinikroppen på fem veckor. - Är inte det tillsammans med alla exponerade orealistiskt vackra kvinnokroppar något som skapar press både hos yngre och halvgamla kvinnor? Hög tid att överklaga alltså - blir det rättspraxis och prejudikat på den här typen av skattefinansierad diskriminerande påhopp kan snart inte en människa med någorlunda vältränad kropp visa sej på en badstrand med mindre än att vederbörande går iklädd burka - för att inte tala om hur sladdriga veckotidningarna kommer att bli utan bilder - ur miljösynpunkt dock möjligen bra då ingen tryckfärg kommer att gå åt till framsidornas fyrfärgstryck - Hummm,,, skogen kommer ju också att sparas - vid närmare eftertanke kanske det inte vore så illa med en mer islamanpassad exponering av människan, profeten och hela härligheten.
Inlägg #6: Postat: 2011-02-03 12:46:00
Inger Olsson
Ett bevis till för att man är ovanligt lättkränkt i Sverige? Fast jag tror nog att män mest tänker på tecknat och flinar... Om mannen i Boxer som har stånd...
Inlägg #7: Postat: 2011-02-03 13:22:00
Jocke S-43
Jaså?! Ser ingen spelet för gallerierna, sila mygg och svälja kameler? I "jämställdhetens namn" så ger man här små smulor åt manskönet att nöja sig med. Genom att låtsas uppröras över annonsen för en helt fiktiv mansfigur, iofs en töntig mansfigur. Medan hela mediavärldens och statsfeminismens öppna dískriminering av det verkliga manskönet och OCKSÅ det nedvärderande, fast långt mindre upprörande, daltandet mot kvinnor kan fortgå!? Arma aningslösa svenska folk...
Inlägg #8: Postat: 2011-02-03 13:31:00
Jocke S-43
5 Så du tycker inte att kvinnor själva kan ha något ansvar för vad de väljer och köper? Och idealen de anammar, kläder smink och gud vet vad och när de numera viker ut sig i även damtidningar, huvudsakligen köpta av kvinnor, liksom kändistditon? F.ö så har "reklamombudsmannen" som bytt namn minst två gånger innan, släppt igenom ett antal mansdiskrimerande annonser innan. Det här är definitiv ett undantag.
Inlägg #9: Postat: 2011-02-03 14:10:00
LJohn
Det är nog bara mjukisbyx-gossarne som känner sig "krengta" obs använder nystavningen, jag gör det inte.
Jag betackar mig också för den töntutlåtandet från DO.
Men kanske jag ändå "tjenner mig krengt" av domen? Tror nog faktiskt att jag är det om jag känner efter, riktigt riktigt ordentligt.
Vad kan det ge? Standardsumman på 60 papp skulle sitta fint!
Inlägg #10: Postat: 2011-02-03 14:59:00
Patrik
Håller med Boxer.
Inlägg #11: Postat: 2011-02-03 15:40:00
Thomas L. Aabo
Bomullspitten som anmält detta borde låsas in i ett hus med Schyman. Då kanske han botas för stollerier.
Inlägg #12: Postat: 2011-02-03 16:20:00
Bizon
Nej Jocke #8 det tycker jag inte då flertalet mycket tydligt är komplett oförmöga till det. Normtrycket på kvinnor är så slipat att de flesta kvinnor inte har en aning om att det inte är deras egna val som gör att dom agerar som dom gör - deras pengar är ytterst attraktiva och det satsas mycket energi på att komma åt den rikedomen. Dessvärre kommer inte mannen som exploateringsobjekt långt efter, manlig fåfänga är säkert lika lönsam som kvinnans - tidigare var inte den huvudmålet - mer explicita manliga intressen - nu handlar det mer om manlig exteriör och yta precis som det länge gjort för kvinnor.
Inlägg #13: Postat: 2011-02-03 20:37:00
Hedda
Skitlöjligt! Jag blir inte kränkt av nån bild av tjej i underkläder så varför skulle en kille bli kränkt av den här bilden??? Typiskt Sverige, finns det inget viktigare att göra???
Inlägg #14: Postat: 2011-02-03 21:25:00
Pia I

Nej, det kanske du inte blir, men ibland undrar man vad det ska vara bra för att smälla upp kvinnor med underkläder i megaformat, när man väntar på tunnelbanan? Kan man inte kolla på kläderna i affären?Vad har kvinnor för orsak att visa allt, när män är så "fiersa"?
Inlägg #15: Postat: 2011-02-03 22:22:00
Hedda
Skulle det vara något skämmigt med underkläder??? Vem har i sånt fall bestämt att det inte skulle vara skämmigt med bilder på kappor?
Inlägg #16: Postat: 2011-02-04 02:51:00
Bur-q-ua12
Jag har svårt att förstå RO:s motivering. På vilket sätt skulle en animerad figur, vilken som helst, skapa "press både hos yngre och äldre män", eller för den delen yngre och äldre kvinnor??? Finns några historiska belägg för det? Det är lite grann, som att påstå att Kalle Anka skapar press hos yngre och äldre män, eftersom han dagligen understår sig att visa sig med bar underkropp. När det gäller "orealistisk framställning", så är väl det en av poängerna med en teckning och animation? Vem är eg. kapabel att bedöma om storleken på "Roberts" kön är anmärkningsvärd eller inte? Måste en tecknings täckta kön vara av genomsnittsstorlek, nu år 2011? Vansinne!

Länk: societyofbur-q-ua.tk
Inlägg #17: Postat: 2011-02-04 03:02:00
Bur-q-ua12
Vad få personer, inkl. RO, har förstått är att "Robert" har en iPhone av hemlig, kommande modell innanför sina "Boxers". Det kan man utröna av formen på "paketet" och just DET* är i själva verket reklamens huvudpoäng. D.v.s.: kasta av dig dina "Boxers" och använd kraften hos din iPhone. * samt det faktum att man får*1 paket långet efter jul *1 nåväl, får och får...får köpa alltså.
Inlägg #18: Postat: 2011-02-04 03:04:00
Bur-q-ua12
korrigering:
långt
Inlägg #19: Postat: 2011-02-04 03:13:00
Bur-q-ua12
Pia 2011-02-03 11:41:00> jaså, var ser man sådana bilder "varje dag"?
Innebär din logik att landet blir mer jämställt, om man tillåter mer sexism och att sexism riktad mot män är roligare än sexism riktad mot kvinnor? Det känns som om det är din logik. En annan slutsats av din logik tycks vara: om sexism kan vara rolig enl. dig, så spelar det väl ingen gentemot vilket kön den riktas, eller? I såfall kan även humorn sägas ha företräde framför jämställdhet, åtminstone om humorn och sexismen är "rätt", d.v.s. "pk" - politiskt korrekt.
BB - Bröd och Bur-q-ua åt folket ______________________________________________________________________________
Länk: societyofbur-q-ua.tk
Inlägg #20: Postat: 2011-02-04 03:14:00
Bur-q-ua12
korrigering:
... så spelar det väl ingen roll gentemot ...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...