Inlägg #21: Postat: 2011-01-30 14:14:00
|
Aguirre |
Egentligen säger det inte så mycket Spartacus...det ligger i kapitalismens funktion att sälja repet till sin egen hängning om de kan tjäna en spänn...dom finansierar allt som kan ge utdelning.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-01-30 15:15:00
|
Diplomaten |
Jag brukar inte hålla med den gode Jan G i allt han skriver men när det gäller avdemokratiseringen som sker rakt framför näsan på det sovande folket har han fullständigt rätt. Länk: aftonbladet.se
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-01-30 15:26:00
|
Aguirre |
Egentligen säger det inte så mycket det heller Diplomaten...Avdemokratiseringen inleddes när man gjorde om demokrati till representativ och sen parlamentarisk..Att Jan G har det korta perspektivet är vi vana vid, han är ju journalist..inte filosof
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-01-30 15:46:00
|
Spartacus70 |
Aquirre, det kan jag absolut hålla med om. Det var mer en historisk notis. Idag är det ju marknadskrafterna som styr och politiska ideologier fyller mer och mer religionernas roll förr i tiden anser jag. Religion har sedan länge varit ett politiskt verktyg och politiken har blivit marknadens verktyg. So who´s watching the watchers?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-01-30 16:12:00
|
Aguirre |
Yupp..alla grundläggande mänskliga behov och beteenden har kommersialiserats eller politiserats..även de andliga behoven..det har blivit en tryckokare av hela skiten..och snart finns det inte plats att sätta dit nån fler säkerhetsventil..då vill människan ut och vara mänsklig igen...Tidsandan just nu är som att alla vill dansa men står och väntar på att musiken skall komma igång...Vi får hoppas att det blir rave och inte marsch som spelas.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2011-01-30 17:06:00
|
Spartacus70 |
"Tidsandan just nu är som att alla vill dansa men står och väntar på att musiken skall komma igång...Vi får hoppas att det blir rave och inte marsch som spelas." Underbar kommentar Aquirre, även om jag hellre föredrar lite panflöjter eller en fin ballad.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2011-01-31 11:58:00
|
Leif E Ström |
Lennart, vissa är otrogna andra inte. Beteendet är baserat på exponeringsgraden samt handlingens konsekvenser. Den värdeteori som vi lägger på politiker som konverterar, tydliggör det komplexa i statiska partiprogram. För närvarande verkar det som om politiska processer byggda på visioner, är de ställningstagande som politiker
försvarar hårdast. På så sätt slipper man den normativa etiken som bygger på att inifrån värdera vad som är rätt och fel. Eller finns det värderingsnormer för visioner?// Om Per Nuder likt Kjell-Olov Feldt, exponerat viss högervridning före avslutad sejour, hade hans styrelseuppdrag och jobb som superlobbyist värderats annorlunda. Med facit på hand borde det ändå vara dags för de tusentals socialdemokratiska sympatisörer, som hade Per Nuder i åtanke att tänka om. Om inte det går så utnyttja mänsklighetens förnämsta försvarsmekanism, näsan! Köttberg, kötttgrytor eller valfläsk är alltid gammal skåpmat och är över lag skämt! En som använt näsan är Göran Persson, gödsel är guld värt i kristider.
|
|