Inlägg #1: Postat: 2011-01-15 13:11:00
|
Jan Brunnegård |
TUNISiens folk hyllas och äras över vad de åstadkommit på en månad. De har skrämt i väg presidenten/diktatorn,sannolikt även fått iväg premiärministern. Nu styr Talmannen med hjälp av en rätt godartad militär.Det finns bilder på mycket goda relationer mellan militären o lugna demostranter. Kanske det våras i arabvärlden.?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-01-15 18:14:00
|
Lordchaos |
fast demokrati leder alltid till fria val med sionism bakom massmedia och politik.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-01-16 03:11:00
|
Aguirre |
goda relationer med militären brukar vara dåliga...det har jag från väluniformerad källa :-
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-01-16 09:19:00
|
Jan Brunnegård |
Hitintills så har denna revolution dödat högst 100 persopner, som det verkar. I natt så har polis o militär patrullerat tämligen fredligt, för att gripa plundrare osv...Tusentals fångar har släppts lösa, hopp har fötts hos många. Vågar jag skriva trots att jag läst om misslyckade revolter i 50 år...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-01-16 10:50:00
|
Inger Olsson |
Jo, det är inte oväntat det som sker i Tunisien. Det har även pyrt i decennier i Marocko... Ny teknik som mobiler och Internet har möjliggjort strävan efter friheter - där det verkligen behövs. Här i Sverige har vi nu partier, som snarare verkar i motsatt riktning...
|
|