|
Inlägg #21: Postat: 2011-01-13 21:02:00
|
|
Dag Nilsson |
#17 - Inger, om Hegel och Kierkegaard hakat på Nietzsche, så måste de ha gjort det som vålnader. Dessutom tror jag att Nietzsche hade en del synpunkter på Världsanden, som Hegel inte skulle ha delat. Vad tror du? ---
Jag är helnykterist, så du får själv svepa din pissljumma öl ;-
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2011-01-13 21:36:00
|
|
Inger Olsson |
Det var inte "världsanden" som Karl Marx blev förgrymmad över och sågade - utan bilden av "Herren och slaven" som jag lyfte fram, i motvikt till ditt inlägg i #14. Jag menar, Nietzsche är den som är m e s t intressant - i det han avslöjar de interaktiva skeenden mellan "Herren och slaven". Även litterär hög kvalité. /// Att Nietzsches texter blev förfalskade vet du kanske inte om? Det där snacket om att han skulle hylla "övermänniskan" m m är lögn. Man får alltid sätta texter i dess samtid, men jag vet att många unga tänkare inspireras än idag av Nietzsche. Och det kan jag förstå.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2011-01-14 09:16:00
|
|
Terjes |
Hej Inger & Pia! Tack för hälsningen o Leo mår bra och jag skall träffa honom om några timmar! Snöröjningen här i Göteborg är väl på trottoarerna lika dålig som Stockholm! Det är som att gå på runda mossbelagda hala stenar! Krater m a o! Min bakgrund är ett rött politisk hem. Farsan valfångare och sedan målare o morsan skurkärrning o kommunal hemhjälp! Båda aktiva inom lokala Arbeiderpartiet och pappa även lokala LO. Själv har jag varit aktiv inom norska SSU dvs AUF som länskassör ett par år. Men är nu moderat. Mamma o Pappa, döda via 81 O 91 års ålder som grön-blåa dvs Fremskrittspartister! Jag har således utvecklats med erfarenhet och kunskap till att bli en bra medborgare;- Mvh Terje
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2011-01-14 10:21:00
|
|
Inger Olsson |
#23 Hålla i en nyfödd... Då får du skåda "Gud" för ett ögonblick? ;- Underbart allvar! /// Tror att bristen på den etiska debatten inom politiken är grundproblemet. Därför tuffar vi på för att maximera ist för att optimera... Även M bör "sakta ner" och våga ställa sig viktiga frågor, innan det är för sent...
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2011-01-14 10:27:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ ...Och ungdomarna i det S-märkta Malmö fick inte ens, som frivilliga medborgare, hjälpa till vid snöröjningen! Snacka om vilka signaler man skickar ut till ungdomarna... /// I Skåne blir det speciellt om snön vräker ner och vi har inte den vanan heller, som man har i de norra delarna.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2011-01-14 12:38:00
|
|
Jan Olsson |
#24 - "Hålla i en nyfödd...då får Du skåda Gud för ett ögonblick" - Inger,så vackert,jag fick tårar i ögonen!! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2011-01-14 12:45:00
|
|
Dag Nilsson |
#2426 - Inger och Jan, vill bara få sagt att jag ser era varma sidor också.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2011-01-14 13:03:00
|
|
Terjes |
Hej Alla!
Jag har just hållit i denna nyfödda lilla krabat, Leo, en dag gammal! Man blir varm av glädje o lycka! Mvh Terje
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2011-01-14 13:51:00
|
|
jan brunnegård |
TERJE o hela släkten gratuleras. Inger fann de rätta orden. Guds väsens avbild och likväl en människoson...stod det i min gamla Bibel.
|
| |