Avslöja feministerna!

Inlägg #1: Postat: 2001-11-09 12:49:00
D
Hur kan du ens ta det här på allvar?
Inlägg #2: Postat: 2001-11-09 13:26:00
Chirstian
Hur!!?? Sketlätt! Det är bara en fråga om att se sig om i samhället och se vad en tjej utsätts för om hon väljer att stanna hemma med barnen ett par år. Även om det naturligtvis ska vara möjligt för henne att inte göra det så ska inte alla dessa sk feminister attackera hennes val i det här sammanhanget. Vilket som ska vara ok, ok det är det inte idag enligt feministernas oskrivna lagbok
Inlägg #3: Postat: 2001-11-09 13:48:00
Anders G
Öhhhh, ursäkta om jag är trög men var inte hela artikeln ren ironi? Har jag missat något?
Inlägg #4: Postat: 2001-11-09 13:51:00
Rai Uno
Anders G, jag trodde att du var ironisk i din förra kommentar, men nu är jag osäker på om du lägger på ännu ett lager ironi eller ej. Du är ironins mästare!
Inlägg #5: Postat: 2001-11-09 14:06:00
Christian
Med risk för att var uppenbart korkad så anser jag att Monicas artikel belyser ett verkligt problem! Därmed får väl ironin anses vara ett solklart fall av "stolpe ut". Är det jag eller Anders G som är ute på bärtur?
Inlägg #6: Postat: 2001-11-09 14:06:00
Anna
Vaaa?? Vilka feminister säger nåt annat än att kvinnan ska ha det valet? Visa mig!
Inlägg #7: Postat: 2001-11-09 14:11:00
Christian
Svar kommer, men i korthet : offentliga feminister osm hela tiden förklarar hur fel det är att stanna hemma med barnen, vardagsfeminister som pikar tjejer som stannar hemma med barnen, avundsjuka feminister och andra som grämer sig för att dom inte har möjlighet att stanna hemma med barnen.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-09 14:43:00
D
Christian, vad lever du i för värld egentligen? När feministerna inte är sysselsatta med att förtrycka män så förtrycker de andra kvinnor, menar du? Feminism handlar för mig om att kvinnor ska kunna ha ett val att göra det ena eller andra. De riktiga bovarna här är väl politikerna/regeringen som inte underlättar för kvinnor att vara hemma med sina barn. Och i regeringen finns det nog inte så många feminister.....
Inlägg #9: Postat: 2001-11-09 15:06:00
Anders G
Rai Uno: Nuförtiden vet jag knappt själv när jag är ironisk längre ... ;-
Inlägg #10: Postat: 2001-11-09 15:18:00
Christian
Jag lever i en värld fylld av tvetydiga budskap och framförallt något som försvårar tillvaron för folk i vårt samhälle är en otroligt vårdslös feministdebatt. Hur ska en tjej idag veta att det är ok att stanna hemma med barnen ,om hon vill, när ingen offentligt vågar berätta att det är ok? Feminister får det nästan alltid att låta som "att ta hand om barnen är detsamma som att ge efter för könsroller och förtryck" eller "du måste göra karriär kvinna"
Inlägg #11: Postat: 2001-11-09 18:02:00
Monica Bodling
För att vi ska få någon rättvisa så bör barnomsorgspengarna delas av ALLA barn! Den som vårdar barnen själv skulle alltså få vad dagis skulle ha kostat.
Inlägg #12: Postat: 2001-11-11 18:10:00
Kajsa
Vem tror hon har viljan att göra något åt problemet? Männen? Saken är nog den att om Monica Bodling själv klev upp på kommunhuset och ville ha bättre villkor för kvinnor som stannar hemma, skulle de nog skrika "jäkla feminist" åt henne. Jag tror jag skrattar ihjäl mig!!
Inlägg #13: Postat: 2001-11-11 19:16:00
Theresia
Monicas idé är ju inte direkt speciell. Det är väl ungefär vad Kd vill driva igenom, de får inte orden "jäkla feminister" skrikna efter sig.

Jag tyckte föresten att Monicas artikel belyste en del av feminismproblematiken men faktum är ju att det finns feminister som gärna stannar hemma med sina barn också. Alla är inte lika.
Inlägg #14: Postat: 2001-11-12 08:15:00
Ia
Yes, jag är feminist om det betyder att mina kvinnliga sidor har lika mycket värde som mannens.
Jag kan mycket väl arbeta utanför hemmet men då vill jag att pappan ska ta hand om mina barn under tiden. Inte lämna ut mina barn till en Barnomsorg som görs godtycklig pga små resurser. Dagis är det allra dyraste alternativet men ändå räcker inte pengarna till barnen.....FY!!
Laddar...