Inlägg #1: Postat: 2001-11-09 10:46:00
|
Martin |
Stefan, du är lika obscent kortsynt som vanligt. Det är exakt den inställningen som gör det möjligt för kriminalvården att fortsätta missköta sitt uppdrag. Lösningen på problemet ligger i dess natur: om inte väktarna tillät eller uppmuntrade våldtäkterna skulle de inte förekomma i såna mängder. För en detaljerade åtgärder, se Länk: lawsocnsw.asn.au
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-09 16:22:00
|
Stefan Holmqvist |
Martin. Att klaga på att kriminella utför kriminallitet på en slutförvaringsplats för kriminella är inte vad jag kallar för kortsynt då jag betackar mig för pudelbjäbbande. Däremot är det billigt och lätt att svänga ihop sådan kritik. Som Matsons gnäll på Vägvrk. för att folk kör i hjäl sig i 130 blås. Jag skall läsa länken och jag hoppas den inte är lika dåligt genomläst som den du redovisade för "Afghanistan" artiklen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-10 02:01:00
|
Martin |
*suck* Stefan, du är oförbätterlig.. nåväl, återkom med rapport när du läst på.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-10 15:41:00
|
Jens |
Håller med dig Martin... Brott är brott oavsett var det begås... Ska se filmen. Tack för en genomtänkt och välskriven artikel!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-13 11:40:00
|
Stefan Holmqvist |
Jag har läst igenom denna och tycker det åtgärdspaket Linerani beskriver är mkt bra. Så här får jag revidera min uppfattning lite. Däremot är det synd att det är din rabbiata antiamerikanism som driver dettta skrivande än humanism vilket gör det hela otäckt. Brydde du dig om människoliv så hade det räckt med en trip över sundet till Baltikum för att bevittna fångars lidande.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-13 14:22:00
|
Daniel Ekengren |
Stefan, undrar vem som är rabiat i detta fall? Jag ser en författare som påpekar ett ouppmärksammat problem och en annan som struntar i ok, du reviderade iofs din mening budskapet för att hoppa på författaren med personangrepp pga dess politiska ställningstagande. Ajaj...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-13 17:22:00
|
Anders Vidmark |
Jösses Stefan Holmqvist måste vara det bästa exemplet på en fundamentalistiskt rabiat USA-fantast jag har sett. Man undrar, får man kritisera någonting alls i detta guds rike utan att diverse jollrande ungmoderater kommer sättandes?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-14 11:28:00
|
Stefan Holmqvist |
Anders Vidmark: Om du läser mina texter om Folkmordet i Irak så kan du nog se att jag inte är mycket kritisk mot USA jag med. Det är så melodramatiskt att det är "det ena eller det andra" här.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-14 11:32:00
|
Stefan Holmqvist |
Daniel Ekengren: Om man spänner på sig ett revolverbälte så får man räkna med att bli beskjuten. Kallar någon mig "kortsynt" så kanske jag svarar med något snipigt. Det är lågt om jag gör det men det kan ske. Problemet är inte ouppmärksammat: Det finns ju dokumentation och support för detta fenomen i USA. Det har ju Martin publicerat. Att man reviderar sina uppfattningar efter intag av information kallas utveckling och är narurligt. Vad är det med det som du tycker är värt att kommentera?
|
|