| Inlägg #1: Postat: 2010-12-26 11:28:00 | |
|
Jan Brunnegård |
Vi kommer att få den värsta vintern sedan 1856 sa man redan för några månader sedan. Aldrig har vi haft edn kallare november. Tidahom fick snörekord vid denna tid,Alla möjliga slags snörekord och köldrekord inkommer dagligen. Kloka män o Qwinns på SMHI säger att vi givetvis får en av de längsta vintrarna någonsin. Möjligen börjar det tina lite efter vårdagsjämningen i slutet av mars?? MEN SVENSKA FOLKET BETER SIG SOM OM DET VAR EN VANLIG VINTER. Man försöker åka tåg och bil som en vanlig vinter - MEN DET GÅR GIVETVIS INTE. Hur dumma är vi egentligen?Bilister ger sig ut på 50 mila resor i lågskor.Dummare är bara polska lastbilsförare som kör i sandaler och omönstrade däck!Kloka personer har åkt till julottor i moderna bilar och sedan inte kunnat starta efter en dryg timme. DÅ är det rekordvinter o skidan hon slinter om någon vågar åka på en sådan...Just nu är det inte så kallt i Herrljunga men mer snö har kommit i natt men "snösvängen" tar det lugnt - de är väl utarbetade...
|
| Inlägg #2: Postat: 2010-12-26 13:29:00 | |
|
Jan Olsson |
En sån här vinter hade det suttit fint med en släng av växthuseffekten - fast det är klart,barnen är väl glada - fast jag har inte sett mycket av vintersport ännu - dom kanske idkar virtuella vinteraktiviteter på playstation,eller vad det heter - så slipper dom gå ut & bli blöta - i denna nya tidens ordning - min namne i Herrljunga verkar ha fattat galoppen - sitter väl kvar i stugvärmen - förståndig man - eller hur? - God Fortsättning på Julen!
|
| Inlägg #3: Postat: 2010-12-26 16:20:00 | |
|
Janne B |
Sjukdom gör att jag nu beter mig mycket förståndigt - håller mig inne. Med friska kloka släktinger änner runt med tåg o bil. Jag har sänkt rumsvärmen o dragit på mig mera kläder Det är riktigt skönt. O villigt när värmeräkningen kommer i vår...
|
| Inlägg #4: Postat: 2010-12-26 18:32:00 | |
|
peter.ahs |
Vargavinter eller inte?
Att många försöker trotsa vädrets makter ute på våra vägar nu i juletider är nog inte av dumhet, vill nog påstå att det mer beror på bortskämdhet. Vi har haft massor av år nu med milda vintrar där vi har kunnat transporterat oss på snö och isfria vägar, vägverket la ut all snöröjning på entreprenad, alla snöröjningsredskap såldes och ersättes av saltningsredskap och vi bilister kunde åka på "sommar"vägar hela året, i alla fall söder om dalälven. Nu när vintern kommit tillbaka så står vägverket och banverket där med skägget i brevlådan och kan inte röja våra vägar och järnvägar eftersom dom verktygen har man sålt för länge sedan, för att inte tala om den personal som blev uppsagd på grund av milda vintrar men vi resenärer förväntar oss att vägar oavsett asfalt eller järn skall ha samma standard som alltid, vilket inte går när redskapen är borta. Någon önskade en släng av växthuseffekten, Detta kan mycket väl vara en släng av den, vattentemperaturen i våra hav stiger, temperaturskillnaden minskar och golfströmmen tappar fart vilket i slutänden gör att delar av Europa får kallare väder. |
| Inlägg #5: Postat: 2010-12-26 20:35:00 | |
|
jan brunnegård |
SJ Banverket osv har i god tid förklarat att de snart inte har en enda snöslunga kvar till sina lok. Ändå påker folk tåg som om dessa var topputrusxtade. // Media har länga skrivit om attt vi har europas sämst underhållna järnvägsnät. Ändå litar resenärerna pp barnorna som de var förr. På 1960 70 talen reste jag ofta mitt i vintern Umeå Stockholm. Det var aldrig några bekymmer...
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.