Amerikanska valkampanjer blir allt dyrare

Den här tråden diskuterar artikeln Amerikanska valkampanjer blir allt dyrare.
Inlägg #1: Postat: 2010-12-28 11:39:00
Bizon
#1 är möjligen ett inlägg av en klarseende gris - själv kan jag inte avgöra det då jag inte känner artikelförfattaren. Men en annan orsak till amerikanska valkampanjers ökade kostnader kan ju vara dollarns ringa värde, möjligen också att i penninglandet usa är det marknaden som bestämmer och presidentposten är en raritet som vissa kapitalstinna dårar betalar vad som helst för att försöka få.
Inlägg #2: Postat: 2010-12-28 13:39:00
Bizon
Aha - möjligen då på sin plats att byta namn till fån anka - dylika medlemmar i zoologin lär ju också ska knorra därbak - från lite vanligt småputtrigt fisande till rena rännskitan - allt beroende på konjunkturen.
Inlägg #3: Postat: 2010-12-28 14:14:00
Andreas
De här kandidaterna kommer att visa sig vara nog så viktiga, även om de inte har så mkt cash: Länk: larouchepac.com mer ingLänk: larouchepac.com om dessa pLänk: larouchepac.com lpac "campaigne show": Länk: larouchepac.com
Inlägg #4: Postat: 2010-12-28 21:07:00
Bizon
Andreas #3 Dom såg ju folkliga ut - ett gammalt trick, men kolla bakgrunden - ingen gettomiljö där inte - nationalister och patrioter framkallar en typ av gåshudseffekt som inte framkallas av skön musik eller en kärleksfull hand som kliar mej på ryggen. Min gissning är att denna retorik kommer att gå hem hos "the junkes" och att dom kommer att bli lika överraskade av den bistra sanningen som svennarna då dom sa ja till alliansen. Men huva så oprofessionellt språkbruk, tämligen grova nedsättande tillmälen av patogen karaktär för att vara en politisk kampanj att ta på allvar, men tyvärr tänker nog inte folket på prärien i dom banorna.
Inlägg #5: Postat: 2010-12-28 21:36:00
Aguirre
jag tycker det är missvisande att kalla det valkampanjer...dels antyder det att folk har valet att rösta på nåt annat än en myndighetsuppknuten mångmiljonär som gör vad han blir tillsagd. det enda folkliga inslaget i
politiken är ju "Tepåsarna"...och dom representerar ju just nationlister och patrioter i dess mest väluniformerade skepenad. NRA är ju oxå en folklig politisk lobbygrupp...med stort inflytande...De propagerar ju var väpnad dåres konstitutinella rätt köpa vapen för att skydda sig mot andra dårar som köpt vapen. För övrigt anser jag att USA skall lämna Nordamerika.
Inlägg #6: Postat: 2010-12-29 00:00:00
Bizon
Jo att dom skulle lämna Nordamerika vore en god gärning - men säkert är det någon som skulle invända att Centralamerika skulle vara för trångt. Skulle någon nappa på min lösning på mellanösternproblematiken att exportera israel till usa så skulle dom säkert få fog för det påståendet då allt säkert skulle vara för trångt för dem expansiva staten israel.
Inlägg #7: Postat: 2010-12-29 00:03:00
Aguirre
Vi kan skicka dit kungen för en venerisk rensningskampanj :-
Inlägg #8: Postat: 2010-12-29 07:23:00
Bizon
Misstänker starkt att han inte är rätt man för det uppdraget heller - att vara bladvändare i amerika är inte samma sak som här, släktet på andra sidan nöjer sej sällan med en uppmaning om bortseende från det gamla för att stoiskt kunna blicka framåt - vanligen nöjer dom sej inte förrän skadestånd utkrävts med så astronomiska belopp att det behövs ett antal livstider på någon högre post för att bli kvitt den skulden - betänk då att i detta fall talar vi i flertal vad gäller både kaffe och flickor - vilket då kommer att tvingas engagera en hel kunglig dynasti.
Inlägg #9: Postat: 2010-12-29 11:40:00
Aguirre
HIV har exponentiell spridningseffekt...det räcker med att vår kung kör sitt vanliga...så har snart varenda Rotchild åkomman :-
Inlägg #10: Postat: 2010-12-29 11:40:00
Aguirre
HIV har exponentiell spridningseffekt...det räcker med att vår kung kör sitt vanliga...så har snart varenda Rotchild åkomman :-
Inlägg #11: Postat: 2011-01-10 17:42:00
Patrik
I Sverige är det mer partiets rikedom som är avgörande. Det är därför vi har haft sossarnas vanstyre under så lång tid.
Laddar...