| Inlägg #41: Postat: 2010-12-17 11:08:00 | |
|
ombudet |
Jag tror inte på förbud. Men. Om jag någon gång själv fick införa ett förbud som skulle gälla och dessutom fungera överallt runt hela jorden så skulle jag utan tvekan förbjuda religioner.
|
| Inlägg #42: Postat: 2010-12-17 22:02:00 | |
|
Aguirre |
Det öppna samhället ??? Var hittar ni det ? Wikileaks är inget samhälle.
Ombudet är i sin rationalitet ändå troende ateist...även om ateismen numer är statsreligion i Sverige,så är det likt förbannat en tro...och en ganska dålig sådan i min smak...utan högre värden får vi nöja oss med dom krassa låga som "västerländsk vetenskap" kan ånga fram i labbet. "Ekonomisk rationalitet" är väl mer krigs och dödskapande än religion ? Obama säger ju inte öppet att han är i Afghanistan för mineraltillgångarna och det strategiska läget...han vill ju befria kvinnor och läxa upp talibaner säger han.Tro på det ni :- |
| Inlägg #43: Postat: 2010-12-17 22:52:00 | |
|
Pia I |
Studera stadsvetenskap innan du förtalar andra religioner än din egen. Akta dig för det. Det för otur med sig. Det är inte din sak att tala om ateism i Sverige. Vi som bott här i hela våra liv, vill själva bestämma över vad vi ska göra och inte göra.Hoppas innerligt, att våra politiker förstår det någon gång.Hit har kommit massor av folk och startat restauranger som hånar svenskar och säger att vi inte har någon matkultur? Tänk om jag skulle åka till Irak och säga samma sak? Vad tror du skulle hända då? 80 piskrapp kanske? |
| Inlägg #44: Postat: 2010-12-17 23:22:00 | |
|
Aguirre |
stadsvetenskap...arkitektur ? Jo jag har läst statsvetenskap,och jag är blond svensk, och kristen,medlem i Svenska Kyrkan. Så det är MIN sak att tala om ateismen i Sverige, som blev officiell när riksdagen beslöt att likställa Svenska Kyrkan och Hare Krishna. Jag tror inte att du skulle få 80 piskrapp om du sade till Ahmadinejad att han saknade matkultur...han skulle nog bara skaka på huvet och tycka att du hade lite kunskap om en kultur som är mycket äldre och mer sofistikerad.Folk här kunde knappt tala när dessa kulturer skrev,räknade och kryddade sin mat.Medans vi gick i hudar och knappt hade lärt oss salta in fisk.Nu använder du arabiska siffror,grekiska bokstäver och du lever väl inte bara på syrade grönsaker och surfisk. även om man kan tro det av dina inlägg :-
|
| Inlägg #45: Postat: 2010-12-17 23:37:00 | |
|
Pia I |
Jag är fullt nöjd med min matkultur, som du inte ens har rätt att ifrågasätta. Håll dig till din kultur som är så intressant och högtstående du. Men om du var så högt stående, skulle du inte ens ha hjärta att påpeka detta, medlem i kyrkan som du är. Då skulle du uttala dig mer belevat och ödmjukt. Då skulle du kanske till och med få medhåll? Men icke- på ditt vis. I alla fall aldrig av mig.
Rent skitsnack! |
| Inlägg #46: Postat: 2010-12-17 23:44:00 | |
|
Aguirre |
Ok..jag respekterar att du lever på surfisk. En sann svensk nationalist får ju inte hemfalla åt osvensk mat :-
Själv är jag uppvuxen i fiskstaden Göteborg men vi har gärna tagit till oss av andra kulturers fiskrecept..men vi är väl lite osvenska här på västkusten med våra internationella influenser :- Jag är alldeles utmärkt nöjd med min svensk-internationella kultur och jag skall tänka på dig under högmässan. Belevat och ödmjukt säger damen som inte skulle nedlåta sig att ens tala med nån i niqab :- jojo. |
| Inlägg #47: Postat: 2010-12-17 23:45:00 | |
|
Pia I |
Nej, jag använder sanskrit. Du låter inte som en blond svenskförresten är inte alla svenskar blonda, en annan grav missuppfattning"du lever väl inte bara på syrade grönsaker och surfisk. även om man kan tro det av dina inlägg :-" ser jag som en skitkommentar! Sen Hare Krishna? Ska du med dina begränsad ge dig på dem också? Du vet absolut inte ett dugg om dem, utan dina fördommar blomstrar hej vilt även på det området. Precis som alla andra! Surströmming är det bästa jag vet på hårdbröd med lök på och nu har jag bestämt att aldrig mera äta utländsk mat. Blodpudding, kyckling, potatis, köttbullar, goda bröd och alla andra läckerheter som sill och brännvin, ska bli min framtida kost! Västgöta ost blir bra på brödet med äkta smör! Gotttt!!!! |
| Inlägg #48: Postat: 2010-12-17 23:52:00 | |
|
Aguirre |
Tja..av stavningen att döma är brännvinet självklart. Al kuhl uppfanns av en osvensk arab som exprimenterade med surt vin..och blev latiniserat alkohol..synnerligen osvenskt med brännvin :- Jag är blond...det finns svenskar som har svart skinn och krulligt svart hår oxå.
Skall du inte tatuera dig blågul oxå ? Skål ! |
| Inlägg #49: Postat: 2010-12-17 23:53:00 | |
|
Pia I |
Hörru du aquirre!
"Hela jorden är vårt fosterland" så har jag alltid sagt. Samt att jag är världsmedborgare, har jag också alltid sagt. Men när jag märkt, att vi som tycker så, blir de största , godtrogna offren för dem som tycker som du, då blir det liksom inte samma längre! Du är en översittare pga din ålder kanske, för du har bara dina begränsade kunskaper om världen. Du kommer att klara dig- eller inte. Beror på vilka vindar som blåser. Jag ser folk dagligen, som sitter och avgör vad som är haram och vad som är tillåtet. Undrar hur det blev möjligt i det fria , godtrogna Sverige? Nu hatar jag niquab. |
| Inlägg #50: Postat: 2010-12-17 23:53:00 | |
|
Aguirre |
Bra att du använder sanskrit...det talas ju inte längre...då förstår jag varför du inte kan tala med systrarna i niqab :-
|
| Inlägg #51: Postat: 2010-12-18 02:35:00 | |
|
en besviken muslim |
Pia går inte ur från ämnet jag har aldrig sagt att du ska bli muslim och jag är inte mot kyrkor heller
du nämnar din kyrka det är bara din kyrka men jag tog upp majoriteten som är stats relgion som har ingenting med kristendomen att göra varför läser du inte noggrant om du håller inte med då ska du komma med bevis för dina påståendet Aguirre säger sanningen och du är mot henne och säger att hon ska bli statsvetare och jag tror att det är du som har brister i statsvetenskapet tyvärr |
| Inlägg #52: Postat: 2010-12-18 10:53:00 | |
|
Pia I |
Jag undrar: vem har med att göra, om svenskarna är ateister eller inte? Det är bara de själva och jag är övertygad om att svenskarna inte vill bli påtvingade någon annan religion än den de väljer själva!
Jag har aldrig sagt att någon ska bli stadsvetare, det var bara ett råd, för att lära sig mer om mänskligt beteende. Jag har lyssnat på universitetet, hur problemen ser ut i tex. Bangladesh. Det finns vittnen som kommer från hela världen och berättar om sin nöd. Våldtäckter, bränningar, mobbing, arbetlöshet, till följd av stränga religiösa restriktioner. Jag är jätteglad att tex. våldtäckt och gruppvåldtäckt ska ses som krigsförbryteler i ny lag. Det är väldigt bra. Då kanske svenskarna kan bada nakna i fortsättningen i våra skogssjöar, som vi gjort i tusen år. |
| Inlägg #53: Postat: 2010-12-18 10:57:00 | |
|
Pia I |
Den svenska andliga inriktningen, kan då påminna om icke kristna trosuppfattningar. Hedniska, som de nämnts i skolböcker. Alla svenskar har sin egen tro, som de kommer att ta fram så småningom under midnattssolen och när naturen grönskar som bäst.
|
| Inlägg #54: Postat: 2010-12-18 11:20:00 | |
|
Aguirre |
För att kalla dig världsmedborgare Pia så blir du väldigt "svensk" så fort du kritiseras...Så ingen har att göra med vad vi "svenskar" har för religion ? Har människor överhuvudtaget med varann att göra enligt dig ?
Du skall ha åsikter om Islam och Bangladesh men fan ta dom som har åsikter om dig och din "svenska" nationalromantik.Andliga hedningar som badar nakna i midnattsolen :- JoJo..vi är ju en amerikansk delstat full av tom konsumtion,tomma kyrkor och tommma hjärtan. Säger Hussein Obama att Bildt skall göra svanhopp så gör han det. Säger Oprah att vi skall sova på shaktimattor så gör vi det. 1 av 7 amerikaner lever på sociala,mord och våldtäkt är vanligare i New York än i Teheran,och bland de "svenska" hedningarna är det mer hustrumisshandel en lördagkväll än det är nakenbad. Men vi kan ju försöka skydda oss med "svenskhet", som blot och häxbränningar,tvångskasstreringar och en ständigt ökande mängd elchocker och antidepressiva som vi "svenskar" är världsberömda för.Jag hatar krig i religionens namn, därför skall det kristna korset i svenska flaggan ut ur Afghanistan genast. Botten upp. |
| Inlägg #55: Postat: 2010-12-18 12:35:00 | |
|
ombudet |
Va! Har vi slutat bada nakna i skogssjöar? När hände det? Varför har ingen berättat det för mig? Det är väl inte olagligt? jag som genom åren sparat en förmögenhet på att slippa köpa badbrallor, ska jag nu tvingas handla såna också? Där rök den juleglädjen......*mummel*
|
| Inlägg #56: Postat: 2010-12-18 12:50:00 | |
|
Aguirre |
Nä vem har sagt att det slutat ?..jag badar oxå naken i skogssjöar...kör på...men medel-Svensson super hellre och bankar kärringen , enligt statistiken...där rök den julglädjen ? Du badar väl inte nu ?! Det är ju för fan två centimeter kallt som jag brukar säga. :-
Bortsett fån sprängattentat och svensk militär med kristna fanor i Afgahanistan..så är ju den här debatten i grunden en längtan bort till ett annat Sverige, där vi tror oss se ett gulligt land med folksagor,jorbruksromantik och Carl Larssonstugor,Zornkvinnor m.m....tvärr var den längtan lika förljugen under nationalromantikens höjdpunkt för över hundra år sen som nu.men ett nakenbad och en sup skall vi väl kunna åstadkomma :- |
| Inlägg #57: Postat: 2010-12-18 12:52:00 | |
|
Aguirre |
Nä vem har sagt att det slutat ?..jag badar oxå naken i skogssjöar...kör på...men medel-Svensson super hellre och bankar kärringen , enligt statistiken...där rök den julglädjen ? Du badar väl inte nu ?! Det är ju för fan två centimeter kallt som jag brukar säga. :-
Bortsett fån sprängattentat och svensk militär med kristna fanor i Afgahanistan..så är ju den här debatten i grunden en längtan bort till ett annat Sverige, där vi tror oss se ett gulligt land med folksagor,jorbruksromantik och Carl Larssonstugor,Zornkvinnor m.m....tvärr var den längtan lika förljugen under nationalromantikens höjdpunkt för över hundra år sen som nu.men ett nakenbad och en sup skall vi väl kunna åstadkomma :- |
| Inlägg #58: Postat: 2010-12-18 13:02:00 | |
|
Jan Olsson |
Så här års är det risk att Du bryter Dig på skogssjöns is - och "juleglädjen" är då puts väck - ombudet.vänta till sommaren! - när isen gått - Pia 1,är det Du som har suttit modell för "Tuvstarr? - Mvh.
|
| Inlägg #59: Postat: 2010-12-18 15:21:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#57/ Aquirre/ Varför detta hat mot allt som är Svenskt, kan det bero på ditt ursprung från Uruguay. En annan sak är väl din unga ålder och att du saknar livserfarenhet och kunskaper om Svensk historia. Här är en kille som vet vad som händer i Sverige just nu.se. länkar:Länk: politisktinkorrekt.info https://politisktinkorrekt.info/
|
| Inlägg #60: Postat: 2010-12-18 18:56:00 | |
|
Pia I |
Ja, det är jag. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.