MUF ställer till en scen

Inlägg #1: Postat: 2001-11-08 18:55:00
Martina
Jag tror faktiskt inte jag är dummare än någon annan, eller smartare. Det tror jag inte heller att du är, därför förstår jag inte varför du försöker sätta dig över mig. Men uppenbarligen är det så att du har missuppfattat min artikel, det är ju i alla fall jag rätt person att bedöma eftersom jag skrivit den. Du ser inte texten, utan bara delar av den. När man tar saker ur sitt sammanhang bildas det nya sammanhang. Läs artikeln igen - och försök se helheten då kanske du fattar poängen.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-08 22:58:00
gisela
Den sista biten om utbjudningen och "blabla personpåhopp" har verkligen ingenting i en seriös kritik av något att göra. Därför undrar jag hur du tänker, om du alls tänkt, innan du skrev det.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-09 08:28:00
Martina
Poängen kommer ju sist. Artikeln är fortfarande inte skriven på ett seriöst kritiskt sett, även fast det finns vissa undertoner. Å va är det för "personpåhopp" du snackar om? har jag gett några slags hänvisningar till vem personen är? du har inte tänkt på att berättelsen också kan vara fiktiv? Och om den är sann är den sann för mig och kanske inte för dig.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-09 19:36:00
gisela
att dissa en person som du gjort är ett personpåhopp. att man är töntig eller whatever har ju inte nåt att göra med att man är med i muf, med sakfrågan. och rubriken handlar ju om muf, eller hur? eller försökte du bara locka läsare?
Inlägg #5: Postat: 2001-11-09 21:39:00
Martina
Jag hade nog lockat fler läsare om jag hade skrivit "Tönten X är ett jävla skämt". Det är alltid intressantare att läsa om enskilda personer än om stora grupper. Jag kritiserar MUFs kampanjande och belyser en muffare som får stå som som ett humoristiskt praktexempel. Personpåhoppet är inte riktat utan endast kastat ut i luften, om det är sant det jag skriver så kommer människan aldrig kunna avslöjas lika lite som det kommer kunna avslöjas om jag hittar på eller inte.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-11 00:11:00
gisela
jag ser i vilket fall inte på vilket sätt den personens handlade hade med muf att göra som organisation, förutom att han råkade vara med där. jag menar, det finns socialdemokrater som slår sina fruar, typ, betyder det att SAP är för hustrumisshandel?
Inlägg #7: Postat: 2001-11-11 13:08:00
Martina
Du kan ju tänka över vilka det är som kampanjar - det är folk som ägnar sig mycket åt politiken och som har åtagit sig att vara ansiktet utåt och blivit tilldelade uppgiften. Jag kan inte påstå att "de råkar vara med där", utan de ska vara medvetna om va de sysslar med. Och nu vill jag göra folk uppmärksamma på vad jag anser att de sysslar med.
Laddar...