|
Inlägg #1: Postat: 2010-12-14 20:49:00
|
|
Michael Lundahl |
Efterhandskonstruktioner betyder inget i sammanhanget, och det är också anledningen till att Nostradamus nu är ute ur leken eftersom hans "förutsägelser" enbart med mycket generösa tolkningar kan passas in på det som redan har hänt... och ingen av hans förutsägelser har varit av sådan natur att man i förväg kunna se "Det där kommer att hända". Av samma anledningar är denne snubbe lika trovärdig som Nostradamus, d.v.s. inte alls därför att det han säger är vagt eller lätt att chansa på och hoppas att det inträffar. Dessutom antar jag att du här *inte* har redovisat alla gånger han har haft fel. Mycket av det du redovisar här är flummigt "feel good" tjafs som går hem hos woowoos och new ageare. Och vem som helst i allmänheten nickar och håller med när man kallar politiker korrupta; en säker, ofarlig publik-flört.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-12-14 21:16:00
|
|
open minded |
Och dessa förbannade blodiglar som dyker upp överallt....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-12-14 21:19:00
|
|
Leif Erlingsson |
Michael Delavante, du har gjort det igen. Gerald Celente: "Wall Street styr vårt ekonomiska liv och media manipulerar våra sinnen. De här systemen kan inte ändras inifrån. Det finns inget alternativ. Utan en revolution, kommer de här institutionerna att försätta landet i konkurs, fortsätta utkämpa misslyckades krig och hålla oss i ständig intellektuell underkastelse." Det stämmer, för det funkar så här: Länk: lege.net Precis som du skriver, "Valet står mellan en våldsam revolution eller en fredlig renässans, menar Gerald Celente. Antingen fortsätter vi som förut och går mot kaos eller så vaknar vi upp och börjar använda förnuftet."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-12-14 22:52:00
|
|
Blackie |
open minded: Haha.. hav tålamod!. Det finns massor av folk som stenhårt kämpar med att rationalisera sina tankar i ren rädsla av att begripa vilken jobbig tid vi faktiskt lever i, och att mycket av detta var rätt lätt att se om man vara visste vart man skulle titta!. Det är vårat jobb att föra fram verifierbara fakta för andra att bilda sig en uppfattning omVilket Mikael gör väldigt bra tycker jag. Den som anpassar sig bättre kommer att klara sig bättre... "Ett samhälle vars medborgare vägrar att se och utreda fakta, som vägrar att tro att deras regering och deras media rutinmässigt ljuger för dem och fabriserar en verklighet som strider mot kontrollerbara fakta är ett samhälle som väljer och förtjänar den polisstatsdiktatur dom kommer att få."-Ian Williams Goddard
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-12-14 23:02:00
|
|
Blackie |
"It is not a sign of good health to be well adjusted to a sick society."-Krishnamurti
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-12-15 02:41:00
|
|
RichardF |
Jaa, lillpojken Lundal gör comeback. Och med bravur får jag säga.
Som vanligt är det den överlägsna tonen som vittnar om hans totala okunnighet. Hade gärna debatterat länge och väl grabben. Problemet är att jag då skulle tvingas sänka mig till hans nivå, och då han har mer erfarenhet i att vara just en idiot vinner han by default.
Ber dig ändå svara på den fråga som vi alla ställer oss.
Hur lyder ditt diagnosnummer?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-12-15 10:36:00
|
|
MD |
|
| |