Media vinklade kravallerna helt fel

Inlägg #1: Postat: 2001-11-08 15:49:00
Johan Y
Förresten tycker jag nog att du kan ta upp stenbumlingar på några kilo flygand kring huvudet under svåra förhållande. Jag backar inte ofta men hade förstånd att vara livrädd att förvänta sig att poliser inte ska vara människor är för mig bara absurt.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-09 19:00:00
liza
Varför är det så mycket mer värt om en polis mår dåligt än att någon annan gör det? Polisen kasta också stenar mot demonstranter - de har varken hjälmar eller sköldar t.ex. Poliserna agerade som as mot massvis med oskyldiga personer som kommer ha men av den behandlingen hela livet är det inte något som man får kritisera? polisen MÅSTE gå att kritisera även om det är "synd om den och den" eller hur.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-09 19:04:00
liza
Polisen skrek "Slå dom blodiga" ....och? Det gör väl inget. De är ju polisen, de har ju alltid rätt eller hur. Alla kan ju lita på polisen, eller hur. Konstigt att alla deras internutredningar läggs ner, mycket mystiskt...konstigt att de aldrig kan ta kritik.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-15 19:08:00
Bertram
Faktum kvarstår; en massa terrorister tog sig till centrala Göteborg och kastade stenar på folk i allmänhet och poliser i synnerhet. De förstörde bilar, skyltfönster och vandaliserade vad helst de kom över. Det finns inget försvar för det. Inget som helst. Polisen var ditkommenderade för att SKYDDA vanliga människor. Polisen var där för ett gott syfte, det var inte huliganerna. Ändamålen helgar i viss mån medlen.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-15 20:50:00
Gurra
jävla idiot, jag tror faktiskt att dom flesta demonstranter har ett jävligt gott syfte att vara där, så nästa gång jag drar ut och demonstrerar mot orrätvisorna i tredje världen eller dyligt, så anser du att det är okej att kasta sten, för att: "Ändamålen helgar i viss mån medlen"

gäller det för demonstranter också eller bara för poliser?
Inlägg #6: Postat: 2001-11-15 21:46:00
Bertram
Nej, det gäller bara för poliser. Samma regler gäller faktiskt inte för poliser och andra när det gäller rätt att bruka våld. Jag har dessutom lite svårt att förstå hur tredje världen skulle bli mer rättvis för att du kastar sten. Det vore trevligt om du kunde förklara det. Kanske har jag missuppfattat allting kapitalt.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-16 09:08:00
Fille
Det kastades stenar mor brandkår som försökte släcka eldarna på Avenyn, det kastades stenar mot vårdpersonal som på platsen ville ta hand om de skadade..mm men det är klar om ni VILL argumentera med sten, be my guest.. förvänta er inget annat tillbaka.
Laddar...