Sveriges nya grundlag ett hån mot demokratin

Inlägg #1: Postat: 2010-11-29 09:50:00
Lasse Wilhelmson
Kritiken mot den nya grundlagen är befogad, liksom utpekandet av Bilderberggruppen, även om det nog finns andra organ som används av världens maktelit. Sverige kan knappast längre betraktas som en rättstat, vilket även andra visat här på Sourze. Men bäste artikelförfattare, du övertygar inte "folket" genom att dumförklara det.

mvh

lasse w
Inlägg #2: Postat: 2010-11-29 10:18:00
Dag Nilsson
Lars, jag instämmer helt i Wilhelmssons #1. Till detta vill jag tala om dumhet. Hos mig själv har jag upptäckt att jag är dum när jag är rädd och klokare om jag känner mig trygg. Händer det att du Lars är dummare vid vissa tillfällen än andra? -- Skrämseltaktik är ett sätt att styra massorna som den mäktige kan använda sig av. Jag anser att det inte finns dumma människor. Bara mer eller mindre rädda. Min existentiella rädsla upphörde när jag med hjärtat insåg vad Jesus är och innebär. Jag önskar varje människa att finna sig själv och att erfara den ursprungliga känslan av sammanhang och tillhörighet. När detta sker så undermineras hela grunden för Bilderberg & Co. Dumheten är ett symptom som ingen ska hånas för, om man inte vill skapa ännu mera dumhet. Orsaken, som vi måste hantera, heter rädsla.
Inlägg #3: Postat: 2010-11-30 00:53:00
Andreas Persson
Jag skrev en ertikel om det här när det begav sig: Länk: larouche.se . Din timing säger lite om Bildebergkonspirations anhängarna. Varför tjata om denna grubb. Fienden heter det brittiska imperiet: Länk: larouche.se , och Laroucherörelsen har förklarat krig: Länk: larouche.se mot dagens åtstramningspolitik. Irland har tendensen att slå tillbaks mot imperiet i London. City, inte staden, finanscentrat. Monarkin har sin destruktiva roll. Vem startade billdeberggruppen? Och när? När du svarat de retoriska frågorna å vet du. WWF är en mkt tungre organisation startad av samma duo. MIn huvudkritik mot artikelförfattarens böjelse är dock samma som jag riktar mot, neo-nazister, araber och vanliga förvirrade europer som tror att "Israel" ligger bakom allt, speciellts USA:s destruktiva roll sedan Kennedymordet: Vad var problemet innan 1954? Eller 1949? Det brittiska systemet är dagens reinkarnation av de oligarkiska systemet, reformerat av paolo Sarpi, som dominerat sedan histroiskrivningens början Romarriket, persernas imperium, babylon, eller venedig - det är samma idee, människan är blott ett djur. Vi har nu möjligheten, under de kommande veckorna - i och med, den s k Irlandskrisen - att utrota imperit en gång för alla, med en global glass-steagell standard Länk: larouche.se och en återgång till fasta växelkurser.
Inlägg #4: Postat: 2010-11-30 01:10:00
Andreas Persson
Bildeberggruppen bildades för övrigt efter "EU" om man menar EG, som redan i romfördraget hade frön till diktatur som Paneuropa-förespråkarna smög in. Historien är inte en konspirationsteori. Kepler bevisade att "teorier" är i sig ohållbara. Låt oss gå vidare med sanningen som vägvisare, dvs låt oss undersöka orsakerna. Inte syntomen.
Inlägg #5: Postat: 2010-12-01 15:31:00
Thomas L. Aabo
Ett annat fel med Sverige och grundlagen är att man inte kan dra regeringar och myndigheter till domstol för brott mott grundlagen.
Inlägg #6: Postat: 2010-12-03 17:26:00
Aguirre
tja..mest orolig är jag ju över att man luckrar upp Ådalslagarna och gör det möjligt att sätta in militär mot det egna folket. Inte för att jag tror att makten hade brytt sig om lagar två jägarförband låg i förhöjd beredskap vid gruvstrejken men ändå. Platons iakttagelse gäller : - Goda människor behöver inga lagar, onda människor struntar i lagar, så vad nyttar lagar ?
Laddar...