Inlägg #1: Postat: 2010-11-29 11:52:00
|
Jan Olsson |
I går skulle jag göra ingenting - men jag hann inte färdigt - så jag måste fortsätta i dag! - vad snyggt det blir,när jag är färdig med det! - någon dag - kanske i morgon! - och alldeles tomt & fint!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-11-29 13:03:00
|
Dag Nilsson |
När en vänlig vuxen frågar barnet: Vad skall du bli när du blir stor? - då avslöjas vår västerländska kultur. ---
När Jesus säger: Förrän ni blir som barn kommer ni inte dit in! - då blir det ännu tydligare vad det handlar om. --- "As soon as your born they make you feel small --- by giving you no time instead of it all --- Till the pain is so big you feel nothing at all --- A Working Class Hero is something to be..." Det ligger en enorm mängd smärta mellan att göra som vi blivit tillsagda och upplärda - och det att BARA VARA som vi som nyfödda var mästare i. Den smärtan är sanningen om dig själv och hela din dressyrs livshistoria. Den som står ut med det helvetet återfinner gradvis sitt älskade barn inom sig och kan äntligen bli verkligt levande. --- Visst är hastighet ofta avgörande. Se bara på dem som kör snöskoter på öppet vatten. Men utan kunskap om riktningen kan de snabbaste bli de mest destruktiva. Tror du att de materiellt rikaste människorna känner vad som är bäst för Jorden och Livet?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-11-29 14:33:00
|
Janne B |
Jan O / Du gav mig ett leende som jag behövde i dag...tack så mycket Ja
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-12-03 10:06:00
|
Leif E Ström |
Ursäkta mitt namn är inte Boman, men hur i herre jesu namn, eller guds eller den helige andens namn kan tomhetens skönhet bibehållas då evangeliet knackar på dörren??? Ånyo ett utmärkt exempel på hur en troende lyckas kombinera sin tro med en allomfattande vetenskaplig hållning till mänkslighetens alla bekymmer. Hur kan man utesluta naturlagarna som är så oändliga och välvilligt inställda till livet. Om jordens historia skulle köras om 1000ggr med samma evolutionella förutsättningar skulle resultatet av variationer bli tusenfalt, men ändå skulle ingen höra jesus prata med barnen. Våra gener har utvecklats av en naturlig slumpgenerator som via förnufts-verktyg fått oss att antingen bejaka en stund på jorden med eller utan andar. //Madeleine tomhetens skönhet är ett tillstånd som bara kan mätas i egen tid, och kan inte värderas av utomstående.//Vill man utveckla variationer på temat kan man diskutera med långtidssjukskrivna.
|
|