Skriva mer?

Inlägg #1: Postat: 2010-11-11 23:40:00
Sigrid Wikström
Hej alla ni skrivare. Jag är grön sourzare - har inte skrivit nåt här alls faktiskt - än så länge sparar jag mig nämligen till min egen tidning.

Jag har startat en egen tidning, Spottloskan, som är för dig vars lust att skriva kommer ur att du vill uttrycka dig, och inte ur att du vill likna alla andra skribenter som finns där ute.
Den är för dig som ständigt förvånas över hur människor agerar - för dig som söker förklaringar till allt som sker, men inte är säker på att de finns - för dig som hela tiden observerar, reagerar på vad du ser, och vill ifrågasätta det. För dig som med ditt skrivande och din existens vill spränga samhällets norm.

Än så länge har Spottloskan ingen profil mer än beskrivningen ovan. Men första numret har inte ens kommit ut än - en sak i taget. Först av allt vill jag fråga dig: Vill du skriva för Spottloskan? Gå då in på www.spottloskan.se, och mejla mig på sigridspottloskan.se.

Observera, reagera, provocera.
Inlägg #2: Postat: 2010-11-12 01:02:00
Jan Brunnegård
SIGRID / Du skriver inte en enda positiv upplyftande sak. Jag tror inte att du har en enda positiv ide som kan locka folk till en egen tidning! Ett nytt media måste ha ett klart lockande budskap för att locka folk att läsa och skriva. Apell är ett bättre namn än Spottloska. Ha det så bra det går!
Inlägg #3: Postat: 2010-11-12 01:24:00
Siggelonk
Jan - syftet med att skriva är inte att vara upplyftande. Jag vet inte hur din världsbild ser ut, men att ifrågasätta det rådande för att kunna påverka och förbättra är något av det mest konstruktiva och givande som finns. Det är medias uppgift.
Vill du uttrycka dig för att det enbart ska vara upplyftande så kan du medverka i en amerikansk feelgood-komedi. Då slipper du provokatörer och tänkare.

För er andra; Spottloskan kommer att innehålla allt från debattinlägg till noveller, dikter och fotografier. De får vara hur upplyftande eller icke-upplyftande de vill.
Laddar...