Inlägg #1: Postat: 2010-11-09 11:35:00
|
Leif-Arne |
Islamister, Sverigedemokrater, konspirationsteoretiker; alla har de det gemensamt att de gärna sätter martyrmössan på och klagar över brist på yttrandefrihet, styrd media etc. Yttrandefrihet är inte detsamma som att få presstöd, beredas utrymme på tidningarnas debattsidor, etc. Yttrandefrihet innebär att ingen kan hindras uttrycka en åsik, men undantag av förtal, hets etc. Lyckas man inte driva en tidning så får man skriva på nätet, vilket författaren gjort och därmed motbevisat sin egen tes.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-11-09 12:28:00
|
Per W |
#1 Tänkte just skriva det innan jag såg din kommentar. "Tvingades lägga ner"? Var det inte bara bidraget som drogs in? Fortsätt ge ut den och få den att stå på egna ben!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-11-09 12:30:00
|
Per W |
Varje tidning med Wilhelmsson och Omar som medarbetare skall f-n inte ta del av mina skattepengar!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-11-09 13:36:00
|
Leif Erlingsson |
I Sverige är yttrandefrihet Medias rätt att förtala medborgare utan att behöva ge utrymme för replik 2 fall finns redovisade på "Intelligentsians blockering" och arbetsgivares rätt att på stående fot avskeda medarbetare som internt framför kritik. Sådan yttrandefrihet har ett annat namn på andra håll. SR P1 Publicerat 2010-11-06 MP3: Länk: static.sr.se
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-11-09 13:47:00
|
Lasse A. |
Bra rutet MK!
Parafras på Per Ws hatiska kommentar:
"---Varje tidning med Gudmundsson och Lehman som medarbetare skall f-n inte ta del av mina skattepengar!---"
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-11-09 13:52:00
|
mseder |
Det må vara så att ordet "Yttrandefrihet" kanske inte är helt korrekt. Men vad artikeln vill säga är att det hos bl.a. EXPO finns en kantring mot att försvara just Israel, vilket bl.a. Leif-Arne, av anledningar kopplade till personliga tillhörigheter, försvarar. När ens personliga kårtillhörighet blir starkare än behovet av att försvara demokratiska strömningar så borde man kanske i stället emigrera till Nordkorea eller andra stater där "alla" är överens om vad som är rätt "åsiktshygien".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-11-09 13:54:00
|
Leif-Arne |
Yttrandefriheten begränsas av bl.a. BrB 5 "1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter." och "2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år." ///// Såldes förtal är ett brott, som releras i BrB, har inget med Yttrandefrihet att göra utan är något som domstol reglerar, vad som är förtal eller inte och påföljd. ///Vad gäller avsked så är LAS tillämplig, ribban ligger rätt högt, men illojalitet kan vara skäl för avsked, inget konstigt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-11-09 14:42:00
|
CMO |
#6 Lustigt hur det det hos sanningsmuppar alltid finns en "kantring" mot att försvara just antisemiter....
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-11-09 14:57:00
|
CMO |
Att någon YTTRAR kritik mot rasistiska stolligheter skulle alltså vara ett hot mot yttrandefriheten. Att ens dumheter blir uppmäksammade och föremål för publicering och kritik betyder alltså att man blir "tvingad" till tystnad. Vilka stolpskott....
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-11-09 15:08:00
|
Lasse A. |
CMO #9: Vill du vara vänlig att redovisa var de "rasistiska stolligheterna" finns?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-11-09 16:11:00
|
Ibrahim Al-Breft |
Bra artikel! Dags att avslöja dessa Israelkramande, falska "antirasister". Det är högtid att utreda ifall vissa större medier försöker slå ut andra mindre medier. Hittar man att detta händer är detta alltså ett hot mot demokratin.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-11-09 17:34:00
|
pal84 |
Hur ni "CMO" och "Leif-Arne" tar er vatten över huvud genom att kalla oss för antisemiter, islamister etcetera kommer inte att förändra oss att bekämpa sionismen med kunskapens makt och yppa dess rasism. Precis såsom "Leif Erlingssong" poängterade klart och tydligt att endast massmedia har monopol på att kompromettera och smutskasta individer utan att de har rätten med att ges utrymme för att besvara dess travesti och smutskastning. Vill bara hylla "MK" som har sammanställt denna magnifika texten och önskar honom att fortsätta med att producera nya texter.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-11-09 17:46:00
|
Inger Olsson |
Expos uppgift är att syna rasistisk propaganda, oavsett vilken "politisk färg" den har. Fann artikeln något oklar, därför en länk till Per Gudmundsons blogg och rubrik: "När Expressen griper in". Länk: gudmundson.blogspot.com
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-11-09 17:51:00
|
pal84 |
Till exempel ges det utrymme för Gert Wilders, Kent Ekroth eller Spencer att kontinuerligt fortsätta med sina redundanta negativa kommentarer medan Lasse Wilhemsson, Muhammed Omar och så vidare inte får utrymme med att uttrycka sig.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2010-11-09 18:10:00
|
Leif-Arne |
"Vill bara hylla "MK" som har sammanställt denna magnifika texten och önskar honom att fortsätta med att producera nya texter." Jomenvisst och att så sker är ju ett bevis på att yttrandefriheten faktiskt ändå fungerar, eller hur?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2010-11-09 18:29:00
|
As-Sirat |
Mycket fint initiativ att skriva detta - att skrida till handling så som genom att fatta pennan är en form av jihad - det är att föra den heliga kamp mot ondska som Allah har ålagt oss människor på ett sofistikerat vis.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2010-11-09 19:40:00
|
pal84 |
Mycket bra genomtänkt av dig broder "As-Sirat" vilket är åliggande för oss muslimer. "Jo men visst och att så sker är ju ett bevis på att yttrandefriheten faktiskt ändå fungerar, eller hur?" Vad jag syftade på är att dissidenter tillåts inte att uttrycka sig med relevanta argument i de etablerade mainstream medierna. Kanske du har glömt att åsiktsförtryck råder fortfarande i västvärlden, synnerhet Sverige "Leif-Arne."
|
|
Inlägg #18: Postat: 2010-11-09 19:53:00
|
Leif-Arne |
#17 Nu kommer det retoriska greppet "martyrmössa" fram, -Vi får inte plats i etablerad mainstreammedia" .. och så vadå? Om envar som inte får in sina alster på DN debatt är en dissident, då är en överväldigande majoritet i Sverige dissidenter. Med dagens teknik är det faktiskt möjligt för envar att med mycket små resurser skapa sin egen plats på nätet. Att det sedan för vissa teser är begränsat med intresse, beror mer på att de teser man för fram är; ointressanta, irrelevanta eller helt enkelt upplevs som helt verklighetsfrämmande, av de till vilka man vänder sig. För övrigt skriver jag mitt namn utan hartassar.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2010-11-09 22:35:00
|
pal84 |
"Leif-Arne" du vill varken inse sanning eller vidimera den eftersom du inte bemöter kritiska argument med fakta.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2010-11-10 09:07:00
|
Leif-Arne |
#19 Slaskretorik, för det första är tesen ett cirkelargument, för det andra försöker du med förminsking av min person genom att skriva mitt namn med hartassar. Stör det månne att jag faktiskt skriver under min argumentation med eget namn medan du gömmer dig bakom ett nick?
|
|