Vem gav 40-talisterna rätt att definiera vad som är politiskt?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-11-08 20:29:00
GunnarL
20/ Bizon, Det här var bra skrivet och jag orkade faktiskt ta mig igenom hela kommentaren. En ganska bra analys av vad som hänt med oss som föddes på 40-talet och växte upp under det framgångsrika 1950-talet, då ekonomin växte så det knakade och vi utan hämningar spolade skiten rätt ut i våra vattendrag, eldade med den billigaste och mest svavelhaltiga oljan, osv. Själv hade jag dock lyckan att hitta en kvinna som har alla de här gamla kunskaperna i behåll. Hon kan sticka, virka, väva, tova, spinna, karda och allt annat som kvinnor kunde förr i världen. Hon kan dessutom både konservera, safta, sylta, steka, koka och allt annat som en kvinna skall kunna. Så på ett sätt lever jag kvar i idyllen! Men Din analys är generellt riktig.
Inlägg #22: Postat: 2010-11-08 21:39:00
Janne B
GUNNARL Den senaste timen så har SVT beskrivit §10 ungdomars flytt från föräldrahmmet. De kunde inget av det du räknade upp. Några hade inte hållirt i en dammsugare, några hade aldrig städat en toalett osv.
Jag tyror det bluir en serie på 5-10 avsnitt. MEN försök att snarast se de bortskämda! ungdomarna snarast på Play.....
Inlägg #23: Postat: 2010-11-08 21:52:00
Janne B
Leif Arne Hedra din fader och din moder osv....Programmet är ett humorproghram med många leenden.....
Inlägg #24: Postat: 2010-11-08 22:10:00
Pia I
# 21

Grattis Gunnar!
Inlägg #25: Postat: 2010-11-08 22:11:00
GunnarL
22/ Hej Janne B. Nu är det väl så att man i de flesta dokusåpor letar upp så extrema typer som möjligt - personligen kallar jag det för förnedringstelevision, dvs. man letar upp de mest avskräckande exempel man kan hitta och låter dem förnedra sig inför allmänheten. Många är ju kåta på att få vara med i TV, att de inte tänker på efterföljande konsekvensr. Jag tror inte att de där ungdomarna är särskilt representativa för svensk ungdom i allmänhet.
Inlägg #26: Postat: 2010-11-08 22:13:00
GunnarL
24/ Tack Pia I! Jag är också väldigt nöjd och lever ett lyckligt liv. Jag har en aning om att Du inte är helt kass Du heller.
Inlägg #27: Postat: 2010-11-08 22:48:00
Pia I

Jag har gått min egen väg i livet.Det kan man få betala dyrt för, men jag har inte ångrat mig. Du har klarat av ditt äktenskap, det beundrar jag.
Jag har väl inte träffat den rätte, helt enkelt. Men- jag har fått mycket i livet. Vi har ju bara livet till låns. Det gäller att se sina begränsningar och att försöka göra sitt bästa..
Tack för komplimangen!
Inlägg #28: Postat: 2010-11-09 00:09:00
GunnarL
27/ Det är väl så Pia, att mycket av vad som händer oss sker av en slump! Jag har t.ex. fått en underbar hustru, tre jättefina barn och numera tre söta små barnbarn på grund av att jag är rökare! Så är det, och sen kan alla hälsoprofeter snacka sina strupar torra - men hela min lyckohistoria beror på att jag är rökare. Jag kan dra den storyn någon annan gång.
Inlägg #29: Postat: 2010-11-09 02:45:00
Bizon
GunnarL #21 Tackar Gunnar :- Ja du ser att det aldrig är för sent att lära gamla hundar sitta - inte att skaffa sej en lycklig barndom heller har jag hört - hur nu det ska gå till. Att spekulera i hur dina barn fått till barnbarnen medan du var ute och rökte #28 kan man ju också roa sej med, men det ska jag avstå från så här offentligt, men jag antar att du inte röker inomhus och råkade låsa dej ute, och som du nu vet - då ungdomar roar sej så varken ser dom eller hör :- ser fram mot den verkliga historien. ------------- Annars var det roligt att höra att du haft tur i livet,,, Jag själv begåvades med ett par föräldrar som nog hade en hel del av de där kvalitéerna du räknar din hustru till godo. Av dessa bibringades jag en hel del av de kunskaper som Janne B nyss sett att en del ungdomar saknar - jag har sysslat med en hel del i detta liv och har klarat av att ta hand om hushållssysslorna i ett vanligt hem och en del annat mixtrande så jag kan inte annat säga än att mina föräldrar lyckades dom med - nått daltande var det inte fråga om - vi ungar skulle självklart hjälpa till och så har det varit för mina ungar med vilket gjort att även dom klarar sej tämligen hyggligt - man ska inte underskatta den självkänsla som kommer av att ungarna får känna sej kapabla.
Inlägg #30: Postat: 2010-11-09 09:40:00
Janne B
GUNNAR L // Vad är förnedrinbgstelevision? För mig lite oklart. I Femman i går kväll gick Pensionärsjävlar som spelats in av delvis riktiga skådespelare som fått sina roller o repliker tilldelade. Storyn var väl avancerat sexsnack och häftig körning med elmopeder o rullator. De gjorde saker som den yngre generation absolut inte förväntade sig. Men vem blev förnedrad?? // Tidigare på kvällen visades tio bortskämda ungdomar upp - de verkade totalt socialt handikappade p g a föräldrarnas bristande uppklärning mm.Detta kan bli förnedring i SVTs regi men jag cvill se några avsnitt till innan jag tar ställning. Ytterst svårt att veta om SVT delvis delat ut roller eller om det mesta var spontant elände..."Fortsättning följer i nästa nummer"
Inlägg #31: Postat: 2010-11-09 11:41:00
Pia I
# 28

Ja, det kan du väl göra. Jag har också tre vackra barn och sju barnbarn. Men det beror inte på att jag är rökare. Det har jag också varit, iofs.Inte numera dock och det trivs jag jättebra med.
Livet är egentligen ettt äventyr, om man bara ser det!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...