Vi ska resa oss mot rasisternas dåd!

Den här tråden diskuterar artikeln Vi ska resa oss mot rasisternas dåd!.
Inlägg #1: Postat: 2010-11-02 13:47:00
LJohn
Bla-bla-bla...
En lång drapa utan större innehåll, skriven i sedvanlig offermentalitet och att VI ska acceptera ER och vara snäll svenne..
Jag är gift men en invandrare, större delen släkten kommer faktiskt "utifrån" sen nåt sekel tillbaka.
Ingen, absolut ingen av oss har någonsin belastat samhället genom arbetslöshet och krav krav krav. Ett antal är goda skattebetalande företagare med anställda.
Så mitt förslag är, acceptera Sverige som det är, väx in i samhället. lär svenska, arbeta och framför allt, bär er vettigt åt så kommer det att gå er väl och ni må länge leva i ert nya "hemland".
Överraskningsgruppsex, gnäll och kravställande och stenkastning lär INTE föra er i samhället!
Snarare lär det framkalla fler lasermän och goda skyttar.
Svennen må verka trög, men när han reagerar så händer det saker!
"Ge mig svenskar, whiskey och snus så ska jag bygga järnväg ända in i helvetet"
Så sade James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare när det begav sig..
DET är sverige och svenskarna - inte en samling slöa tröga gnällare med bara KRAVställande på listan..
Inlägg #2: Postat: 2010-11-02 14:27:00
Dag Nilsson
LJohn, jag tycker det är underligt att en sådan karlakarlsvensk som du inte ens vågar står för ditt eget namn. Annars har du helt rätt - svenskarna håller på att, med olika drogers hjälp, bygga en järnväg rakt in i helvetet.
Inlägg #3: Postat: 2010-11-02 15:54:00
Thomas L. Aabo
Dag, det verkar går utmärkt också utan droger.
Inlägg #4: Postat: 2010-11-02 18:21:00
Anna Nyhmp
Dålig artikel, som verkar vilja få alla invandrare att avsäga sig ett eget ansvar för integration.

Synd om alla, som verkligen gör sitt bästa för att smälta in.

Men vad vad göras mot alla som INTE vill detta, som INTE vill lära sig svenska, som INTE vill bo i svenska bostadsområden, som INTE vill umgås med sina svenska grannar, som INTE vill låta barnen ha svenska lekkamrater, som INTE vill anamma den svenska skolan, som INTE vill anställa svenskar på sina pizzerior, som INTE... som INTE... ???

Denna problematik får man aldrig höra talas om i media,

Det är för berörda en mycket stor uppgift att låta alla förstå att man måste mötas på halva vägen var
Inlägg #5: Postat: 2010-11-03 10:21:00
LJohn
Re inlägg #2 Dag Nilsson.
Jag har funnits på Nätet sedan 1989.
Av princip använder jag olika nick och lösenord på varje plats där jag finns.
Världen är redan tillräckligt skruvad - och de mest skruvade och svårspårade människorna finns på nätet.
När ämnet sen bara touchar vid tabuämnet "invandring" så vill jag för min egen säkerhet vara anonym, det räcker att nämna vänsterns stormtrupper AFA som är stora i "min stad".
I valet såg vi att demokratin sitter mycket löst i Sverige, det gäller att "tycka rätt" annars är man inte "demokrat"!
Inlägg #6: Postat: 2010-11-03 11:41:00
Dag Nilsson
LJohn, det var ett rakare svar än jag hade förväntat mig. Är det behandlingen av SD du avser med att demokratin sitter löst i Sverige?
Inlägg #7: Postat: 2010-11-03 20:58:00
arga gubben
Vilka är det som skjuter mot utlänningar? Är det flera? Och någon vet dessutom vilka det är......men inte polisen. Dessutom är det racister det bara vet man och man får på goda grunder anta att det är en helvit svensk. Vit heterosexuell medelålders man, måste det vara......sa jag vit? Eller heter det blond?.....blondie. Vi är nog väldigt våldsbenägna här uppe i norden i motsats till arabvärlden.
Inlägg #8: Postat: 2010-11-04 12:20:00
LJohn
e Dag Nilsson
Behandlingen av sd var skandalös under valrörelsen, både från media och från polisen,men det är i sammanhanget bara en detalj.
Voltaires "jag är beredd att etc etc åsikter etc.." tycks helt ha försvunnit?
En större fara är dock att man redan idag börjat närma sig DDR-förfarandet med egencensur i media, dvs skribenter av olika slag tänker redan innan "hmm, kan jag skriva det här" även om det ligger fjärran från förtal och "hets mot etc". DET är farligt!
Vidare, demokrati betyder folkstyre och när vi nu har fått en egen politisk klass där man i generationer "blir" politiker till yrket, då är det ingen demokrati längre.
Tittar vi på utbildningsnivå på politiker så är den i Sverige usel.
Missa när Persson skulle till Frankrike 1:a ggn och UD försåg honom med en egen "överrock" som kunde skyffla honom vidare när Görans brist på kulturell allmänbildning började bli för generande. Törs vi jämföra Angela Merkel, doktor i kvantfysik med vår inhemska "storköksutbildade"?
Eller s-ministrar vars CV:n på nätet plötsligt uppgraderades med examina?
Lite vid sidan, men numera är "politik" ett yrke för maktsuktande människor. Demokratin står inte i 1:a hand.
Ska vi ta upp all dessa som "blivit sossar", en del har bytt parti, sannolikt av makt- och ekonomiskäl, andra har "blivit av rätt sort" när de fått ett schysst erbjudande. Mest känd är nog T Bodström som gick in i Partiet samma dag han fick jobberbjudandet..
Demokrati? nej.
Inlägg #9: Postat: 2010-11-04 12:23:00
LJohn
To err is human..
"Missa när" "Minns när" förstås
Fingrarna är snabbare än tanken. Ibland.
Inlägg #10: Postat: 2010-11-04 13:02:00
Diplomatenologad
#8 Kära LJohn, du förespeglar att vi inte har demokrati i Sverige, ca 80 av väljarkåren röstade i valet här i September. Tydligen tyckte en hel del av de som röstade att det är ok med "yrkespolitiker". Andelen "yrkespolitiker" är för hög det håller jag med om, problemet är dock att välutbildade som varit yrkesverksamma en tid inte vad jag tror anser det vara värt den uppoffring som det innebär att ha en hög politisk befattning.
Inlägg #11: Postat: 2010-11-04 15:58:00
Thomas L. Aabo
Har vi demokrati då ca 90 av jounalistkåren röstar på och sympatiserar med s, v och mp?! Syns på hur artiklarna vinklas Jag som läser flera danska tidningar varje dag kan ännu bättre se skillnaden.
Inlägg #12: Postat: 2010-11-04 16:13:00
Leif-Arne
#11 Vi har vad jag forstått inte yrkesförbud eller åsiktsregistrering ens för journalister. Menar du att de är något vi borde ha och att det i så fall skulle göra Sverige mer demokratiskt?
Inlägg #13: Postat: 2010-11-04 19:22:00
LJohn
Re. Diplomaten #10
På Kuba röstade 99.9 .
Mer demokrati där?
"..inte anser det vara värt den uppoffring.. "
Just det, därför blir bara andra rangens folk politiker.
"Premiumvaran" går till näringslivet.
En snabb käft som matar ut de rätt flosklerna brukar räcka långt inom politiken.
Inlägg #14: Postat: 2010-11-04 19:36:00
Leif-Arne
Trams, precis som att den gamla clichén att :"allt går att sälja med mördande reklam" är det felaktikt. Det går inte alls att sälja vadsom helst med mörda
Inlägg #15: Postat: 2010-11-05 06:18:00
Per W
#11 Trams, det har du inga belägg för. Inför det svenska valet verkade det vara motsatta förhållandet.
70-80 av den svenska pressen är uttalat borgerlig. Och du, sluta läs danska tidningar, det är inte bra för dig ;-
Inlägg #16: Postat: 2010-11-12 09:32:00
LJohn
re #11
Om journalisters partisympatier.
Vad de än är - inte är de representativa för väljarna..

Länk: svd.se
Länk: jmg.gu.se
Länk: alltomtv.se

Några enkla sökningar..
Inlägg #17: Postat: 2010-11-12 09:32:00
LJohn
Re #15
..skall det vara förstås..
Laddar...