|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-08 10:01:00
|
|
Bertram |
Man får väl inte välja vad ett ord betyder. Kan ingen bara slå upp det. Innan dess är väl det väl lite knasigt att diskutera saken. Man kan eventuellt tycka att artikelförfattaren borde gjort detta innan han skrev artikeln. Har han rätt är det ju ett gott argument, har han fel så kanske han har just - fel.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-08 10:03:00
|
|
Erik |
Bra skrivet, detta känns som ett bra avslut på debatten.
Om man har den senare definitionen så är det klart att sexobjekt är något negativt. Fast jag tyckte nog att Silvferstampe var ganska tydlig när han gjorde definitionen i sin artikel.
Men du har fel när du säger att ett sexobjekt inte kan vara något annat samtidigt, allting kan vara flera saker samtidigt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-08 10:29:00
|
|
john |
Oavsett definitionen av ordet så kommerförhoppningsvis både män och kvinnor fortsätta titta på varandra och konstatera att "det där är en person som jag skulle vilja ha sex med"...Sen om man bryr sig om att se personen "bakom" denna fysiska attraktion eller inte är oväsentligt. Varför förneka att man kan attraheras av någon rent sexuellt och inget annat?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-08 10:51:00
|
|
ingemar |
det värsta för sourze-skribenterna vore väl om ni var överens ... så ni inte längre kan hålla på med ert meningslösa pladder ...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-08 12:27:00
|
|
Petra Jankov |
Det börjar gå inflation i den här diskussionen. Jag ville inte befatta mig med sexobjekt över huvud taget. Respektera människor, låt oss vara sexiga NÄR vi vill utan att reducera oss till objekt. Både män och kvinnor. Det är min poäng.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-08 12:27:00
|
|
Petra Jankov |
Det börjar gå inflation i den här diskussionen. Jag ville inte befatta mig med sexobjekt över huvud taget. Respektera människor, låt oss vara sexiga NÄR vi vill utan att reducera oss till objekt. Både män och kvinnor. Det är min poäng.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-11 20:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Porrdebatten dras med samma problem. De olika sidorna har helt olika definition på porr. Det gör att debatten står ganska stilla.
|
| |