Nattåget mot vinterhalvåret

Den här tråden diskuterar artikeln Nattåget mot vinterhalvåret.
Inlägg #1: Postat: 2010-10-29 16:41:00
CMO
Bra bildspråk och väl fångade stämningar, men du kunde "filat" lite mer på det.
Inlägg #2: Postat: 2010-10-29 18:01:00
Inger Olsson
Leif-Arne: Tror att berättelsen, som i o f s håller, ändå hade tjänat på att du utvecklade den. Upplever att man vill veta mer om tågresan dit och personerna, orsakerna till resan, mer om hembyn Hornavan... I stycket som börjar med "Nattåget norrut från Stockholm är lite som en transibisrisk..." säger du, trots det korta stycket, mycket om livets villkor och jag vill läsa mer... Historien om Harriet Huggorm är både fin och levande i sig, men känns lite "felplacerad" i förh. till den övriga texten - om man bortser från naturens kretslopp, som även är en cetral del i din text. Hänger du med?
Inlägg #3: Postat: 2010-11-01 09:16:00
Leif-Arne
Tack för givande synpunkter, jag tar till mig.
Inlägg #4: Postat: 2010-11-01 09:29:00
Leif-Arne
Bilder som hör till texten. Oknö Länk: fotosidan.se och Hornavan med nyis Länk: fotosidan.se och Länk: fotosidan.se
Inlägg #5: Postat: 2010-11-01 11:10:00
Inger Olsson
#4 "Lurviga Ludde" ;- Bilden till din text var kanske inte den bästa och sen... Idag är det julafton och vilken julklapp sen... Bild 1 och 3 är som poesi för mig; vilken färg- och formkomposition. "Lyssna till isen?" Hör den..
Inlägg #6: Postat: 2010-11-01 11:26:00
Leif-Arne
#4 Tack för dina ord, tja man har sina nick; "Lurviga Ludde" är en av Albert Engströms figurer, det är Kolingen, Lurviga Ludde och Borstiga Bobban.
Laddar...