Spotta inte Norrland i ansiktet!

Inlägg #1: Postat: 2001-11-07 15:16:00
Lena V
Men för helvete Berglund! Mitt i bullseye så det stänker om det!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-07 15:41:00
Christian Hasselberg
Klockrent! Det är så uppenbart korkat att storstadsborna, utöver alla de fördelar centraliseringen innebär för dem dessutom ska ha tillgång till gratis färdmedel. Någon borde berätta för dem vad det kostar att VERKLIGEN pendla till jobbet.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-07 16:11:00
Marcus P
"Men vem bryr sig om en jättestor blindtarm / som börjar vid Järva Krog / för reportageresor utanför tullarna / gör bara P1:s kulturredaktion.." Johan Piribauer, "Jag kommer aldrig mer tillbaka", 2001. Som nån annan skrivit: Bulls eye. Stockholmsfixerad så det smaskar om det är debatten. Bygg ut kollektivtrafiken i glesbygden!
Inlägg #4: Postat: 2001-11-07 16:22:00
Anders G
Jag vill veta innan jag börjar argumentera: om jag har förstått det rätt så vill du INTE säga att kollektivtrafiken i Norrland ska byggas ut, MEN du vill säga att det är meningslöst att debattera kollektivtrafiken i Sthlm DÄRFÖR ATT den är sämre i Norrland? Är det korrekt uppfattat?
Inlägg #5: Postat: 2001-11-07 16:24:00
Anders G
Ett sakfel i din artikel: Kollektivtrafiken i Norrland orsakar inte isolering, avstånden orsakar isolering. Kollektivtrafiken kan endast minska isoleringen i större eller mindre grad, aldrig öka den. Såvida inte kollektivtrafiken aktivt hindar folk från att ta sig från A till B, men det verkar osannolikt
Inlägg #6: Postat: 2001-11-07 16:27:00
Anders
Eh... Att göra kollektivtrafiken i Sthlm gratis skulle då vara i motsättning mot att göra det samma eller något annat i Norrland? Skärp er, bor man i Sthlm är det naturligt att engagera sig i lokala frågor, ni i Norrland får ta och organisera er och kämpa istället för att gnälla!
Inlägg #7: Postat: 2001-11-07 16:46:00
Berra
Norrlänningarna har det ju jättebra, tänk på Afghanerna som knappt har några fordon över huvud taget, din artikel är ett slag i ansiktet på alla afghaner osv osv in absurdum
Inlägg #8: Postat: 2001-11-07 21:25:00
Camilla Stenlund
Grön Ungdom Stockholm driver kampanjen för att hemma hos sig få en bättre och billigare kollektivtrafik. De behöver inte få ovett för att de inte tar upp problemen i norrland.
Vi jag bor i södra lappland kan inte begära att Stockholmare ska driva vår kamp. Se positiva synvinklar av det istället för att vända din ilska mot dem som vill samma sak.
Inlägg #9: Postat: 2001-11-07 21:39:00
zico
patetisk text... det ena behöver inte utesluta det andra.. att man vill sänka priset för kollektivtrafiken i stockholm har inget att göra med kolektivtrafiken i norrland...käns som ett billigt, misslyckad sätt att angripa grön ungdom och miljöpartiet
Inlägg #10: Postat: 2001-11-07 22:57:00
suz,
det tar lika laang tid att ta sej till ett jobb i sthlm med bil eller lokala faerdmedel som det tar att ta sej till jobbet i kalix,i kalix sitter man i bilen och brummar fram paa en tom vaeg och bilen drar minimalt med bensin, i sthlm har man kort vaeg, men sitter fast och bilen drar mycket bensin,stop,gas,broms, och det kommunal gar inte oeverallt,,
Inlägg #11: Postat: 2001-11-07 23:00:00
suz
det totalt idiotiska i sthlm, har 20 min med bil till jobbet, i koe,och det finns ingen buss tunnelbana till mitt jobb efter kl 20 och foere kl 06, hade kunnat cykla men det aer motorvaeg ! aakte kommunalt sent en kvaell, tog mej 2 timmar, gjorde aldrig om det igen, och gaa hem kunde jag inte foer det var ju motorvaeg ! stockholmare har det inte saa bra som alla tror,,
Inlägg #12: Postat: 2001-11-08 09:11:00
Bertil
"Det är tråkigt med människor som inte ser någon mening i att engagera sig .." Frida Berglund.

Du kanske ska lägga till "och människor som engagerar sig i frågor kring kollektivtrafiken i Sthlm" ?
Inlägg #13: Postat: 2001-11-08 10:11:00
Juanita Zanetti
Men är det inte som vanligt? Stockholm är inte hela Sverige, jag kan förstå din irritation.
Inlägg #14: Postat: 2001-11-08 14:40:00
Christian Hasselberg
Men var ska man spotta Norrlands då? Om man vill va sig själv en stund men ångrar sig.. eller om den bara är avslagen..

Hahaha...I kill myself :-D
Inlägg #15: Postat: 2001-12-19 15:54:00
David
Norrland har högre livskvalitet än Stockholm. Allt är billigare, folk är vänligare luften är renare, tempot är lugnare, bostadsförhållandena är bättre och om man bor någorlunda inom tätbebyggt område så är avstånden kortare.Jag vet att detta inte var essensen av din artikel men faktum är att det är inte synd om Norrlänningarna, tvärt om. Tyvärr kommer jag förmodligen tvingas flytta ner till Stockholm för att få jobb men det är en annan sak.
Laddar...