|
Inlägg #41: Postat: 2010-10-09 13:07:00
|
|
TRög |
.
.
Min gode Leif-Arne bespara dig presonangrepp och hemsnickarade radmellanrumsanalyser - det är enbart destruktivt - fram för allt din egen trovärdighet. Inledningsvis kanske du skall anstränga dig för att försöka förstå vad din meningsmotståndare anstränger sig för att uttrycka - Ohlyistisk retorik leder annars lätt fram till att du tar av sko´n och dämmer den i bordet.
.
.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2010-10-09 13:14:00
|
|
Jakob |
Trög, du ska veta att det är många som har hoppat från Sourze på grund utav person angrepp och endast dem som älskar den sortens retorik blir kvar. Att det kommer in nya förmågor är ju bra men de blir sällan långvariga. Om det här fenomenet kan man finna yttringar om på andra sajter.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2010-10-09 13:25:00
|
|
Leif-Arne |
#41 Personangrepp förutsätter en person, inte ett nick. Jag skriver under det jag gör med namn som är sökbart. Personangrepp på en anonym, en ickeperson, en logisk omöjlighet.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2010-10-09 13:53:00
|
|
Janne B |
Detta håller jag med om till 100 // Personangrepp förutsätter en person, inte ett nick//
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2010-10-09 14:02:00
|
|
jakob |
Leif-Arne, vad är det för resonemang du vet ju att ord och meningar skrivs inte av sig självt, det måste ju finnas någon människa som klickar på tangenterna eller tror du att ett trollskt fenomen har inträffat när en okänd person skriver något.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2010-10-09 14:06:00
|
|
Janne B |
Nu får vi snart veta om LA tror på troll eller inte....Sourze är spännande...
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2010-10-09 14:10:00
|
|
jakob |
46 jaha nu har en nolla blivit två, men fortfarande saknas ett egentligt tal över person.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2010-10-09 14:46:00
|
|
TRög |
/Leif-Arne/ Jag citerar din egen skrift. "Det är ett stort misstag att gena med sanningen och tro att ingen nu eller senare börjar granska vad jag påstått. Slutsatsen blir, håll dig till den smala vägen." - Vore kanske inte så dumt att tillämpa i avvaktan på Venia.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2010-10-09 14:51:00
|
|
Leif-Arne |
#47 " ord och meningar skrivs inte av sig självt, det måste ju finnas någon människa som klickar på tangenterna" Precis och det jag kritiserat är just detta; ord och meningar. Vem som är avsändare till dessa ord och meningar vet jag inte. Så hur kan kritik av ord och meningar, skrivna av en anonym person vara ett personangrepp, och inte just en kritik i sak? I det här fallet en kritik av att det skrivna i princip är obegripligt.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2010-10-09 14:55:00
|
|
Leif-Arne |
#48 Jomenvisst, det jag skrivit står jag för, har jag fel i sak så får jag stå med brallorna nere. Så leta på bara.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2010-10-09 16:29:00
|
|
Jakob |
49 Leif- Arne kan du skicka mig din personakt över vem du är och gärna ditt personnummer så att jag kan kontrollera att du är rätt person, så att jag vet att jag har med en mänsklig varelse att göra! Tackar på förhand.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2010-10-09 16:47:00
|
|
Inger Olsson |
Janne B: som tillägg till ditt inlägg #29: Det finns två stora grupperingar inom SD. Den ena djupt konservativ, violett, annars en snarare utdöende släkt i Sverige alltså. Men SD har, trots allt, haft gott om ekonomiska resurser för att byggas upp inifrån. Sådana hyllar gammal skåpmat, t ex Swedenborgianismen, en sektliknande teologi som lär bland annat att alla religioner leder till Gud philosophia perennis, men vissa religioner är bättre än andra. Swedenborgianismen anser dock sin egen "religion" vara den som är bäst. Jimmy Åkesson är representativ. Därför blir de också beredda att stänga dörren till omvärlden och slänga nyckeln i den värsta av all girig fåfänga, som är ett tydligt kännetecken. Även när man läser SD:s program... Ska man nå dit måste man jobba hårt för att leta syndabockar för all sköns problem. Den andra gruppen är de mest obildade, instämmer i #32, och på det även giriga men skulle defintivt inte göra ett piss själva för att påverka befintliga politiker som arbetar för mänskliga rättigheter och lyfta fram t ex möjliga förändringar. DÅ är det lättare att skylla sina egna tillkortakommande på andra, som jobbar kanske häcken av sig på mackedonkan t ex. Men invandrarna antas givetvis ta deras sossbidrag? Kent Ekeroth tillhör dem. 1 600 kr tjänade han år 2009...
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2010-10-09 16:58:00
|
|
Janne B |
JAKOB 51// Leif-Arne är nog den mest presenterade personen här på Sourze sedan många år.Jag vet inte denne begåvade persons personnummer men i övrigt skulle jag kunna skriva en stor personakt grundat på allt han skrivit om sig själv, sin familj, utbildning,yrken mm.// Låt gärna LA vara ett föredöme för dig...
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2010-10-09 17:00:00
|
|
Janne B |
Inger Olsson / Intressanta uppgifter du lämnar. Jag läste mycket om Swedenborgarna för länge sedan. De lär vara få men finns i flera länder!
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2010-10-09 17:11:00
|
|
Jakob |
Janne B, Leif-Arne får gärna vara ett föredöme liksom alla andra bör vara det med vänliga ord och meningar, det har jag absolut ingenting emot. Själv håller du på det mottot, så fortsätt gärna med det som känns trivsamt för oss alla.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2010-10-09 17:20:00
|
|
Jakob |
52 det här var verkligen ett fördomsfullt inlägg som det finns en hake med, vem skall tjäna på denna smutskastning har jag svårt att förstå. Att Lars Ohly blir glad för dessa rader det tror jag nog, men vi andra som tillhör förnuftiga människor som kan tänka själva, vad kan vi tycka om den person som skrivit av sig sina fördomar på det här sättet?
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2010-10-09 17:36:00
|
|
Inger Olsson |
Ack ja. Om det bara hade varit fördomar. SD: s representanter promenerade t o m i sektform ut ur svenska kyrkan vid Riksdagens invigande.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2010-10-09 17:36:00
|
|
Inger Olsson |
#57 till opersonliga #56.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2010-10-09 18:01:00
|
|
Jan Olsson |
Man brukar säga att det är övervägande "Äldre Damer" som står för kulturen - Här på Sourze verkar det vara tvärtom - bara Inger & Pia - resten "gamla Gubbar" - undras hur många "Damer" det finns i SD? - Inger,vad är "mackedonkan" och vem i h--v--e är K.Ekeroth? - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2010-10-09 18:16:00
|
|
Jakob |
59 Jan Olsson innan du och Inger Olsson säger förmycket, hittade jag den här artikeln på en kontroversiell sajt som jag ska gå tillbaka till och läsa fler artiklar som kanske ger lite upplysning om hur landet ligger till. Under tiden kan ni läsa om vad Journalisten känner till om landets förda politik, som han kallar för det osynliga kriget.
Länk: politisktinkorrekt.info
|
| |