|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-07 09:31:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Vilken catchy rubrik! juste pr!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-07 09:55:00
|
|
Christian Hasselberg |
Rubrikerna är svinsvåra att hantera på Sourze. Våra bästa texter försvinner pga klena rubriker och våra sämre "smäll-på-käften"-provokationer kan få oerhörd respons även om de inte förtjänar det. Men de flesta skribenter här verkar väl ha en viss nivå av livsinsikt??
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-07 13:24:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
"hur mäter man livsinsikt"....hur menar du med det? Vem bestämmer HUR man mäter livsinsikt? Om det är någon som bestämmer det, så vad är bra vad är dåligt? Det är antagligen en "religiös" person, som utnyttjar andligheten. Jag själv tycker att man skall se döden med glädje, inte med sorg. Döden är början på livet.
MvH Fredrik
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-07 13:27:00
|
|
Stefan Holmqvist.....igen |
"Jag vill ge dej läsare ett gott råd:"
Varför tror du att dina subjektiva erfarenheter om sorgearbete vara överförbara på andra? Varför skall vi prata om döden? Vilka emotionella och intellektuella fördelar skulle en sådan dialog medföra?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-07 15:12:00
|
|
Juanita Zanetti |
Det är väldigt svårt och sorgligt, hur ska man kommentera på en sådan text?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-07 15:17:00
|
|
Susanna Penther |
Hade själv en text, som för övrigt var min första, som hette "Döden - en del av livet". Den handlade om min systers och min relation, när hon kämpade mot cancern. Det var ingen som direkt tryckte ihjäl sig för att läsa den. Den lockade inte många alls. Idag hade jag valt en helt annan rubrik, för nu har även jag insett vidden av rubriksättning.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-07 17:16:00
|
|
Kajsa Kallio |
På gott och ont är vi Sourzare som folk är mest, vi vill hellre bli roade än oroade.
|
| |