En dopad djävla ryska

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2001-11-06 17:02:00
Marcus P
Men Patrik Sjöberg påstår ju att han hela tiden vetat att hon dopat sig. Yeah, right. Ädel som han var sa han ju ingenting förrän alla visste. Tell me another one...
Inlägg #2: Postat: 2001-11-06 22:11:00
Juanita
Men snälla Marcus... Du kan ju inte vara så puckad så att du inte förståd att hon var dopad. Jag minns 96 när hon vann över G.Divers, Ludmilla var byggd som en grekisk gud och jag fattade att hon var dopad. Var inte så puckad Marcus, hon var dopad hela vägen alla visste det men inge sa något.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-06 22:49:00
Marcus P som i Puckad
Om hon var dopad hela tiden blir ju det hyckleri jag kritiserar plötsligt nästan kriminellt överdjävligt. Då vore ju "alla" medbrottslingar, inte sant? Att "ingen sa nåt", hur kom det sig om "alla visste"? Men det ÄR inte alls säkert att hon var dopad hela tiden. Man kan vara välbyggd utan piller, jag lovar. Återkommer med några andra målande exempel i en artikel så småningom.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-06 22:53:00
Juanita
Just det... Precis vad jag vill säga, klart att Ludmilla var dopad 96, hon var dopad innan det. Titta på hur hon såg ut jämfört med de andra tjejerna OS 96b i Atlanta, går att jämföra med Ben Jonson OS 88. Vi ville ha medaljerna så mycket så vi ruckade på våra lagar och det gjorde alla inklusive svenska friidrotts förbundet, alla TV kanaler och alla tidningar. Det är en tunn, tunn röd tråd mellan älskad och hatad.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-06 22:55:00
Juanita
Förståd förstod...
Inlägg #6: Postat: 2001-11-07 11:10:00
Joakim
Ja du tittade på henne o insåg att hon var dopad.

Öh eH va? bara för att man har en trimmad kropp behöver de inte vara doping.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-07 12:48:00
Marcus P
Under min karriär som tävlingssimmare träffade jag på många välbyggda simmerskor. Men jag tror inte att någon av dem dopade sig.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-07 13:23:00
Bertram
Allvarligt talat, har någon människa någon gång på fullaste allvar INTE trott att Fru Enqvist var dopad!? Är inte de flesta friidrottare, eller åtminstone de som vinner, dopade? Om man redan avslöjats med doping en gång, minskar inte trovärdigheten rätt kraftigt då? Annars så håller jag med artikelförfattaren till 100 procent. Hon dopar sig. Korkat? Visst. En skymf mot svenska folket? Inte alls.
Inlägg #9: Postat: 2001-11-07 14:13:00
Juanita
Hon var byggd som en man... Hon var dopad tidigare, jag tvivlade aldrig. Jag var helt säker på att hon var dopad och när hon sen kom tillbaka efter cancern så blev jag helt övertygad om att hon var en fuskare.
Inlägg #10: Postat: 2001-11-07 14:37:00
Christian
Men samtidigt, Juanita, så går en svensk dopingexpert ut och säger att Ludmila helt omöjligt kan ha varit dopad under sin svenska sprinterkarrriär eftersom svenska friidrottare testas ännu oftare än många av sina konkurrenter. Och den svenska kvinnliga mästaren i bodybuilding för äldre kvinnor ca 40 omtalas som Sveriges mest testade idrottsutövare, och hon är byggd som HULKEN...
Inlägg #11: Postat: 2001-11-07 15:22:00
Juanita
Jag ställer mig mycket frågande till de testerna.
Inlägg #12: Postat: 2001-11-07 16:18:00
Marcus P
Jag ställer mig mycket frågande till din frågande inställning. Dissar du alla dopingtester som görs i Sverige bara för att de inte stämmer överens med dina åsikter? För övrigt har Ludmila egentligen inte med min artikel att göra. Hon är bara en symbol och ett bra, aktuellt exempel.
Inlägg #13: Postat: 2001-11-07 16:40:00
Juanita
Vi får se vem som har rätt, hon kommer inte undan sanningen, den kommer att hinna ikapp henne. Jag tror att hon var dopad, jag har trott det hela tiden men jag bryr mig inte ett dugg eftersom idrotten inte är rolig, i mina ögon förståss. Det vidriga är snarare alla som krirtiserar henne nu typ svt och TV-4, alla idottare och hela jävla blonda ariska svenska folket. I Argentina så älskar vi Maradona även om han nu har varit dopad, vi vände honom inte ryggen det är snarare den svenska mtoden.
Inlägg #14: Postat: 2001-11-08 21:20:00
Bertram
Men så är ju också Maradona: MARADONA!!!!!!!!!! Ludmila var som bäst en duktig häcklöperska. Stor skillnad faktiskt.
Inlägg #15: Postat: 2001-11-08 21:25:00
Bertram
En annan grej, eftersom det finns vissa tendenser att se detta i något slags rasistiskt sammanhang. Är det inte troligt att Kajsa Bergqvist eller Lars Frölander skulle drabbas av samma rubriker? Åtminstone Bergqvist. Det finns dessutom en skillnad på Ludmila å ena sidan och Zlatan och Kranjc som nämns i artikeln å den andra sidan. De andra två har ju inte tävlat för något annat land. Dopingen är liksom inte importerad. Det borde inte göra någon skillnad men för många gör det nog det.
Inlägg #16: Postat: 2001-11-09 00:56:00
Juanita
Bertram, visst är Maradona en halvgud men bara för oss i Argentina. Eller är han det för världen?
Inlägg #17: Postat: 2001-11-09 03:14:00
Bo
Maradona är en halvgud för alla som någonsin har sett honom spela på topp. Däremot är han ett pinsam föredetting med vita näsborrar som aldrig slutar förvåna för alla som har bevittnat vad han pysslar med utanför planen.
Inlägg #18: Postat: 2001-11-09 09:34:00
Fredrik Brandberg - träning är till för talanglösa
Minns ni 1988 när Ben Johnsson åkte dit så det visslade om det? Minns ni också hur Florence Griffith Joiner osäker på stavningen då helt plötsligt valde att avbryta all tävlingsverksamhet, trots att hon var världsetta och sprang bättre än någon svensk man. Dessutom var hon omåttligt populär i medierna. Hur många av er tror att hon var ren? Är inte elitidrott rätt pinsamt? Även utan doping är segrarna ändå yrkesidrottare. När olympiaderna började ansågs träning vara fusk.
Inlägg #19: Postat: 2001-11-09 10:55:00
TObbe
Juanita, man kan inte dopa sig till ett sånt bollsinne, Maradona är tyvärr en gammal knarkare som var världens bäste en gång i tiden. Ludmilla var dopad i början på 90-talet, byggde upp sin kropp och blev stark och snabb, sen åkte hon dit, slutade dopa sig men hade då redan dopingtränade muskler. Dom rinner inte av en precis.. därför bör alla som dopar sig stängas av på livstid i alla sporter.. bort med dom, svenskar som finnar som ryskor..
Inlägg #20: Postat: 2001-11-09 12:47:00
Marcus P - talang är till för de lata
Bertram: Krajnc har tävlat för Slovenien. Vad beträffar Kajsa och Lars skulle de nog också råka ut för ungefär samma sak, men med en betydande skillnad: INGEN skulle ha sagt att Lars Frölander hade förrått och svikit ett helt land.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...