Inlägg #21: Postat: 2010-09-19 17:34:00 | |
Janne B |
Steno Enligt min mening kommer vi aldrig mer att få ngt som liknar full sysselsättning. Redan de första vävstolarna o spinnerimaskinerna tog arbetet från folk. Nu tar våra datorer, industrirobotar mm, logistiken etc arbete från folket - för maskinerna behöver ingen rast o ro och de klagar inte.
|
Inlägg #22: Postat: 2010-09-19 17:54:00 | |
ingloz |
- Janne B, det tror jag du har helt rätt i - Men att vara kreativ och våga sej på att starta egna företag tror jag är en möjlighet. Speciellt om man håller sej till återanvändning och klimatsmarta idéer. Att erbjuda tjänster till alla äldre ser också ut att bli gångbart när det nu kommer att översvämmas av dem, enl media. Och själv skulle jag hellre välja en ung egenföretagare som hjälper mej uträtta ärenden, än kommunens hemtjänst som innebär att en ny pers kommer varje gång. Det senare var en överdrift, men ändå ...
|
Inlägg #23: Postat: 2010-09-19 19:37:00 | |
steno |
I många orter där militär eller industrier flyttat ut har det blivit ett krismedvetande som frigjort krafter som medfört att de efter några år har fått en bättre struktur än förut.Det kanske behövs enchock i en del samhällen som frigör energi och kreativitet. Nog måste det i många bruksorter och gamla industristäder som Eskilstuna och hälleforsnäs finnas en massa arbetare som från grunden lärt sig teknik. Svetsning, fräsning, skärning etc. En del har utbildat sig till ingenjörer men det måste finnas utrymme för hantverkstjänster och egna små företag om det inte finns några andra alternativ
|
Inlägg #24: Postat: 2010-09-19 19:39:00 | |
steno |
Alrternativet är ett passivt samhälle som bara söker ersättningar och möjligheter att överleva dag för dag
|
Inlägg #25: Postat: 2010-09-19 19:45:00 | |
Lasse i Gatan |
Citat: "VALET 2010 Expressens osmakliga förstasida idag, där en valsedel för Sverigedemokraterna ligger smutsig och trasig i rännstenen och en uppmaning till att inte rösta på partiet, har väckt starka reaktioner inom SD som anser att det är ett rent hot mot partiet, samt att den är kontraproduktiv." Se hela artikeln:Länk: politisktinkorrekt.info
|
Inlägg #26: Postat: 2010-09-19 19:57:00 | |
john callenius |
Alla som röstar på alliansen är ta mig fan störda i huvudet.
|
Inlägg #27: Postat: 2010-09-20 00:08:00 | |
Janne B |
Kanske de röstar på Alliansen för att Sverige är det land i Europa som klarat KRISEN bäst.
|
Inlägg #28: Postat: 2010-09-20 10:12:00 | |
steno |
Nu blir det analysens och rannsakningens tid för S. LO kommer att döma ut samarbetet med Miljöpartiet och andra partistrateger kommer att hävda att det var fel att ta in V i kartellen. Huruvida S kommer att lösgöra sig från symbiosen med LO återstår att de. Men framgångsmöjligheterna ligger väl i att försöka återevröra makten genom att försöka bli ett brett löntagarparti. Men då krävs det att de bryter många tabu
|
Inlägg #29: Postat: 2010-09-20 10:14:00 | |
steno |
Jag tror inte Wetterstrand kommer att fortsätta arbeta i Miljöpartiet. MP har varit samarbetsvilliga i kommunerna. Men de kommer säkert att vara hårda i förhandlingarna. Kärnkraften är väl största stötestenen.Jag tror inte att viljan att fortsätta samarbetet med V är så stort varken i S eller MP. Mp har ju att välja på om de kan vara med och förändra miljön eller att ligga i karantä
|
Inlägg #30: Postat: 2010-09-20 11:23:00 | |
ingloz |
#29/ - steno, jag tror inte heller att Wetterstrand kommer att fortsätta - och blir det Gustav Fridolin som tar över hennes plats blir MP inte lätt att vara till lags ... gissar jag.
|
Inlägg #31: Postat: 2010-09-20 11:43:00 | |
Bizon |
Valet 2010 äntligen över! - Ja nu är valet över - skönt egentligen att vi vanliga,,, "verklighetens folk" till i alla fall 82 gjort det vi tillåts göra en gång vart fjärde år - det är demokrati det. -- Nu kan dom som låter sej avlönas för skitjobbet i lugn och ro få fortsätta att kasta skit på varandra i fyra år till - inskolningen av SD inräknad. Frågan är hur lång tid det tar innan den envise mannen antar samma brist på vett och etikett som dom andra. -- Vi andra kan ju alltid försöka ducka och hålla oss så långt från dyngstan vi kan - om vi nu inte till äventyrs skulle vilja vara med och leka - men i så fall ha ordenligt på fötterna, frosten är hård i maktens korridorer. - Jaha, ja - det var så sant - vill man in där stöter man på patrull redan i dyngrännan då de som redan tagit sej in i detta gigantiska "rixdasshus" frenetiskt försöker mocka ut en,,, men skam den som ger sej. - Så stod han då där - den förhatlige, den mobbade, den av avgrundssvarta tankar besmittade - Lugn, samlad och diplomatisk med utsträckt hand - medan innegänget unisont menade att några katter bland hermelinerna inte på villkors vis skulle tolereras. - I sådana stunder undrar man lite över om någon av de fina folket har en aning om vad demokrati egentligen är - eller alltså "skulle kunna vara".
- - - - - - Nu efter valet vågar sej även de som inte tordats knysta om sina synpunkter tidigare med risk för att bli beskylld för det mest politisk inkorrekta och förbjudna man kan ta i sin mun - begreppet "invandrare" och "invandringspolitik". Nu i valets slutspurt vart det helt plötsligt helt OK att peka på att det nog inte var så bra med hur dessa folkgrupper behandlats - och förresten "folkgrupper" får man skriva det nu utan att den politiskt korrekte läser "hets"? - Ja troligen går det bra med viss försiktighet och bara det är en lisa då ett öppet sinne och öppna kort är att föredra framför allt detta tåtassande och djunglande i busken för att slippa stöta sej med den populistiska korrektheten som förgiftat samtalet helt i onödan och dess utom kontraproduktivt alldeles för länge. - Vi får väl se om våra kära och ibland ganska underhållande politiker ibland upprörande obegripliga i sin människosyn så småningom ändå tvingas ta sin klokhet till fånga och lägga korten på bordet i form av realpolitik syftande till att sakligt diskutera i första hand sin egen människosyn, sin ideologiska ståndpunkt, och i andra hand lämpliga handlingsprogram för att se till att lösa situationen i sverige på ett sätt som gagnar alla. - Inte för att jag har så stora förväntningar i det fallet, men nu petades 20 av ledargängets gamla kompisar och 20 nya tillkommer på lönelistan - förståelse måste man ha för att det kan kännas svårt, men dom behöver inte oroa sej för sina gamla fränders ekonomiska sits - deras försörjning är tryggad för ett bra tag framåt. - Återstår då bara att se hur lång tid det tar innan SD´s politik slår igenom - en hel del av Ny Demokratis tidigare agenda har förverkligats under de senaste 4 åren så fort lär det inte gå... - Och ärligt talat - är inte det nya arbetarpartiet som klippt och skuret för att svälja Åkessons parti med hull och hår - där skulle inte många av hans idéer ses som så märkvärdiga egentligen - särskilt inte beträffande ekonomi, kriminalitetsbekämpning och får vi hoppas - den av de etablerade medier marknadsförda vrångbilden av SD´s människosyn - för att inte tala om den njugga inställningen till kulturen... |
Inlägg #32: Postat: 2010-09-20 12:49:00 | |
Janne B |
Socialdemokraterna förlorade valet för att Sahlin gått i koalition med LO:S huvudfiender genom alla år. Kommunistpartiet som bytt namn några ggr men är samma parti. Miljöpartiet som genom åren getts många nervärderande nqamn av LO-folket. Därtill var nog inte väljarna mogna för en Kvinnlig ledare...
|
Inlägg #33: Postat: 2010-09-20 12:51:00 | |
Janne B |
Sahlin valde medvetet samarbete med Miljöpartiet och redan detta var ett mkt stort steg svårt för många att svälja. Så bleb hon påtvingar Vänsterpartiet. Det blev för mycket - rena revolutionen - alldeles för mycket.
|
Inlägg #34: Postat: 2010-09-20 16:02:00 | |
steno |
Samgåendet med MP var nog klokt om man vill förnya partiet men märk att det var LO som tvingade in Vänstern och Ohly i kartellen. Man drog ned Sahlin från två håll. Det krävs nu en genom gripande omtänkande inom partiet men fasen vet om "rörelsen" är beredd till det. Det är märkligt att M lyckas tränga ut "arbetarpartiet socialdemokraterna" och etablerat sig som det nya arbetarpartiet. Man tycker de skulle ha reagerat direkt efter valförlusten. Det säger nånting om hur svårt det är att tänka om inom S och hur många det är som drar åt olika håll. Jag undrar vad de sa när de fick veta att M hade valfirandet vid Norra Bantorget, granne med LO. S satt på ett museum
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.