Inlägg #1: Postat: 2010-09-14 08:35:00
|
Jan Olsson |
Är kanske Lennart Karlsson själv en sån där - som tänker stödrösta - eller var har han fått dessa ideer ifrån? - tror han att samhället blir bättre,med mer eller mindre iq-befriade huliganer - sittande i Riksdagen - tillsammans med hans vapenbröder? - eller är han kanske t.o.m. en s.k. 6:te,kollonare? - eller L.K.,vad ligger "egentligen" bakom hans befängda åsikter? - hoppas att det är bara enfald!!-
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-09-14 10:27:00
|
Tage Sundin |
Hej Jan! Det är alltid spännande och lärorikt att få läsa en både genomtänkt och välformulerad kommentar från en sådan intellektuell gigant som du. Dessutom upptäcker jag att min allmänbildning är mycket bristfällig jämfört med din! Så käre Jan, berätta snarast för en bildningstörstande själ vad en "6:e,kollonare" är för något. Jag har försökt finna något via Google, men det har tyvärr varit omöjligt. Blott du har svaret till detta mysterium!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-09-14 11:10:00
|
Jan Olsson |
Tage Sundin! - Din ironi biter inte på mig - vete f-n vad som biter på mig egentligen? - Quisling, är ett exempel på sjättekollonare - om han är bekant för Tage? - Mvh.Jan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-09-14 11:14:00
|
Jocke S-43 |
Psst Jan - femtekollonare heter det...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-09-14 11:15:00
|
ingloz |
- På sätt och vis kan SD rädda oss från en STARK höger genom att som stödparti ge oss en SVAG höger - eller en SVAG rödgrön, om det blir dom som vinner - Och ju fler småpartier desto svagare regering är ju en självklar följd - Jan Olssons fundering om det kan vara en variant av underjordisk motståndsrörelse tycker jag är väl motiverad då det gissningsvis är många som inte öppet vågar stå för sina sympatier med SD. Det senare visar sej inte förrän valdagen är över.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-09-14 11:24:00
|
Jan Olsson |
Jocke,Jocke,tackar allra ödmjukast! - förstår inte vad det är med mig & sex?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-09-14 11:26:00
|
Jan Olsson |
Eller Jocke,kanske fick jag en liten "blödning"? - F-n vet!!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-09-14 11:56:00
|
Tage Sundin |
Jag tycker egentligen inte om personangrepp. De är lite snaskiga, sällan konstruktiva och alltid eskalerande. Men det finns ett undantag! Och det avser eländiga 25-öresmobbare som dels ofta inte vet vad de pratar om, och dels inte ens har förmågan att drapera sina giftpilar i en rimlig språklig dräkt. Jag delar inte Lennart Karlssons värderingar, men jag upplever honom som en ärlig person som efter bästa förmåga försöker delge oss andra sina funderingar om både det ena och det andra. Han ska då inte behöva bli bemött som en "förrädare", och framförallt inte på latringrävarnivå!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-09-14 12:01:00
|
Break Free |
Korruptionen och myglet i Sveriges kommuner är det verkliga hotet mot demokratin. Läs om korrumperade makthavare och etablissemang på Länk: mutstaden.wordpress.com
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-09-14 12:14:00
|
Jocke S-43 |
6-7 Ja, ja Jan, du klarade iaf av rätt namnn i andra artikeln. Medan jag kallade Magnus för Mats, fastän jag hade ditt facit rakt ovanför!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-09-14 13:05:00
|
Stephan Sjögren |
Den här stridsskriften Lennart K. har skrivit i hopp om att lura några naiva och Sahlin-tveksamma sossar till att rösta på hans älskade Sverigeidiokrater är bara ett enda stort bedrägeri!
Sverigeidiokraterna är ett stockkonservativt högerparti strax till höger om, om än reaktionärare än, Kristdemokraterna och kommer att bli ett perfekt stödparti åt den borgerliga Alliansen under nästa mandatperiod.
Uttrycket "sjättekolonnare" tycker jag var väl valt då det ger en babusjkadockliknande bild av vad Sverigeidiokraterna är, förrädare inuti förrädarna mot vårt land de etablerade politiska partierna, sossarna i synnerhet!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-09-14 19:17:00
|
GunnarL |
Med tanke på ovanstående kommentarer kan jag bara inte låta bli att göra min stämma hörd. Lennart Karlsson har skrivit ett stort antal artiklar där han raljerar över många företeelser i det svenska samhället. Han ironiserar och han skämtar! Uppenbarligen förstår inte kommentatorerna detta, vilket bara understryker den främsta bristen hos dem som kommenterar här i dag - nämligen den totala bristen på humor! Inse att Lennart skriver enbart för att dumma människor skall känna sig provocerade.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-09-14 19:30:00
|
Jan Olsson |
Ja,GunnarL - kommer SD in Riksdagen - då har Du rätt - då blir det ett stort skämt - och vi har nog lätt för att hålla oss för skratt!! -
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-09-14 20:50:00
|
GunnarL |
13/ Jan, Du är ett lysande exemel på vad jag skrev om dagens kommentatorer.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2010-09-15 01:13:00
|
Pia I |
bra talat inlägg 8!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2010-09-15 02:31:00
|
Bizon |
#11 Oavsett vad man vill säga om sverigedemokraterna så är dom i likhet med nydemokraterna för några år sedan i flertalet fall svenskar. Nu liksom då en så pass stor procentuell del av befolkningen i detta land att dom tillsammans med den övriga borgerligheten med god marginal lyckats hota den så kallade anständigheten - tyvärr så kan man ju konstatera att i det fallet har inte den senare socialdemokratin utgjort något som helst undantag. Detta bekräftar bara vad man sedan länge konstaterat "ett folk har de politiker de avlönar" och det oavsett folket vill eller ej.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2010-09-15 06:01:00
|
ombudet |
En röst i valet på söndag på SD är utan tvekan en röst för alliansen. Till skillnad mot artikelförfattaren vill jag därför uppmana den som tänker i sådana banor att fundera på om han till priset av en försvagad riksdag med åtföljande problem avseende stabiliteten i ekonomin, vill lägga sin röst på ett sådant sätt att han dessutom gynnar alliansen?//Valet är dessutom inte avgjort än och tänk om det på valnatten visar sig vara bara ett par tusen röster hit eller dit som avgör och du vet med dig att du röstat, som du tror taktiskt, på ett sätt som nu visar sig bidra till att det block du helst sett som vinnare nu står som förlorare med liten marginal. Det skulle säkert inte alls kännas bra!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2010-09-15 09:28:00
|
Bizon |
#17 Men intressant är det att ett gräsrotsbaserat missnöjesparti ändå lyckats etablera sej så pass gediget att dom sägs hota den svenska välfärden, skapa höjda räntor och minska etableringsviljan i landet från riskkapitalets sida. De samma kapitalstarka styrkrafter tycker uppenbarligen sverige är ett bra investeringsland då man gettoiserar folk från främmande länder med främmande kulturer och religioner och INTE skapar en god integration och produktivt samhällsmottagande för flyktingar och arbetskraftsinvandring - är inte det en aning tendentiöst? Liksom dagens skrämskott i P1 att sverigedemokraterna skulle kunna stjälpa hela landets ekonomi - aningen överdrivet tycker jag. Och frågan är om det inte är bra om folkviljans differenser faktiskt tydliggörs även i den högre politiken. Den "tysta majoriteten" har vaknat och känner inte igen sej.
|
|