Inlägg #1: Postat: 2010-09-14 06:44:00
|
mats hägglöf |
Kvinnan Du äktade är redan gift med sig själv!
När hon skiljer sig blir det från Dig!
Har varit gift i hela mitt vuxna liv och tveklöst är Drottningen Kung.
Men, jag lever bekvämt och bra detta till trots, ty mitt långa liv har lärt mig att aldrig säga emot min hustru - jag väntar tills hon gör det själv. Ger husfrid!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-09-14 08:56:00
|
Jan Olsson |
Herre,du milde skapare! - Vad Du är klok & rolig Mats - kunde inte ha sagt det bättre själv - men visst är det synd att Magnus inte får den uppmärksamhet han så innerligt trängtar efter - kanske kunde han försöka med ett "gympaabonnemang" eller medlemskap i Menza - kvinnor "tänder" på olika saker - en del gillar "busar" - andra undergivna - men vad vore livet utan bredd? -
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-09-14 11:07:00
|
Jocke S-43 |
En utmärkt bekrivning Mats! Jag tycker du skall skriva mer i ämnet. det är nämligen som du insett, nästan helt tyst om män och pojkar, och från oss också. Debatten handlar uteslutande om kvinnor och flickor, utom när pojkar och män placeras vid skampålen. Ett typexempel är MP:s sjuka valslogan om "styrande heterosexuella västerländska män". Vilka, du och jag?
Men flickors ökande makt har även en baksida, deras problem ökar pojkars bryr man sig mindre om som du skriver. Ingen säger att det är fel att prostituera sig som ung tjej, det är legalt, ansvaret och skulden läggs på andra parten. Det är också en nedvärdering av tjejer, att de är svaga våp som inte kan kritiseras, inte kan ta ansvar. Skriv mer, och bredda den enögda debatten, för båda könens skull!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-09-14 11:11:00
|
Jocke S-43 |
Ursäkta, det var Magnus du hette, inte levnadsfilosofen Mats här uppe! Det är kanske genom farbröder som honom som sakernas tilstånd är som de är? Även om jag inte vill direkt motsätta mig hans analys och metodik!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-09-14 19:37:00
|
setarkos |
Tjejer är mer värda ur ett evolutionärt perspektiv; det behövs bara en man för att befrukta massor med kvinnor men en kvinna kan bara få ett barn i taget. Män är evolutionär kanonmat.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-09-14 22:06:00
|
Bizon |
setarkos #5 Det är nog ett lite väl förenklat resonemang att tjejer per automatik skulle vara mer värda ur ett evolutionärt perspektiv bara för att dom är tjejer - skulle nog kalla ditt perspektiv kvantitativt snarare än evolutionärt. Tyvärr är det nog så att det kvalitativa perspektivet på senare tid kommit i skymundan då vi med en del knep och knåp just försatt evolutionen ur spel. Även mannen som både bokstavlig och mental kanonmat verkar i kvantitativ riktning då manlig självkänsla successivt blivit så stukad att han blivit oförmögen till något som helst sunt urval vad gäller bärare av nästa generation - till viss del är det den ständiga nedvärderingen av manliga instinkter som bringat den generella manen ur fattningen, men den största skadan har sannolikt skett genom alkoholens fördummande inverkan av både manligt och kvinnligt förstånd.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-09-15 19:46:00
|
mats hägglöf |
Det är omvittnat av många, att tjejer jobbar lika bra på alla nivåer.
Logisk konskvens: då behöver de icke avancera!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-09-15 19:56:00
|
Jocke S-43 |
7 Det finns skillnader, definitvt, generella men dock. Inser man inte det kan man inte göra något åt löneskillnader heller de dimunitiva. Eller rätt man på rätt plats, eller kvinna. Generellt sett är män som bekant starkare och även effektivare, för effektiva ibland, på vissa områden. Och kvinnor mer flinka i fingrarna och språkmedvetna, lite för språkmedvetna ibland, på andra. Tyvärr ger inte genusvetenskapen sig in på detta intressanta fenomen eftersom den är - hycklande feministstyrd! Och fjäskigt PKstyrd!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-09-17 03:19:00
|
bobycilla |
Att kvinnans list övergår mannens förstånd får man ofta höra och ibland bekräftat. klart är emellertid, att denna list snabbt elimineras när mannen får stånd!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-09-21 22:04:00
|
Magnus Hansson |
jocke: Tack för bra och snäll feedback!
Inser jag kanske borde väntat tills valet var över med att publicera
|
|