Besöksförbud ett mansdiskriminerande gissel!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-09-09 00:01:00
Leif-Arne
#17 "du generaliserar utan att ha relevanta fakta till stöd för det du skriver. Du skriver t.ex: "Vi män har en muskelmassa som är avsevärt mycket större än en kvinnas, vi är längre, tyngre och starkare.". Fakta emotses samt lika viktigt: fakta på att majoriteten män är längre än sin kvinnliga partner." Jösses du svingar ju blint omkring dig. Du menar att det inte skulle vara fasställt att män har större muskelmassa, är längre och väger mer än kvinnor? Egentligen blir det patetiskt att bemöta, i så fall är det ju endast tillfälligheter som gör att exempelvis värlsrekordet på 100 meter för män är flera sekunder under kvinnors. Och att storlek och muskelmassa har betydelse vid ett våldsutbyte visas ju bla. av att man har olika viktklasser i t.ex. boxning. Kvinnor är, kort sagt, generellt rätt usla på våld.
Inlägg #22: Postat: 2010-09-09 02:12:00
liolinv
Leif-Arne, är det inte Du som är patetisk i detta sammanhang? du bemötte om inte annat mitt inlägg, som du ansåg vara "patetiskt", eller hur? Hur menar du att jag skulle "svinga blint"? Du svarar dock inte på mina frågor om FAKTA, utan bollar liksom tillbaka på mig. Fascinerande retorik förvisso men föga fördelaktig här och nu. Kan du visa mig några FAKTA, som visar att män har kortare och svagare kvinnliga partners, som är mindre våldsbenägna, så varsågod. "Be my guest", som det heter på världsspråket. Visa mig något, som tyder på att "kvinnor är usla på våld", tack! Tvärtom har t.ex. "tjejgäng", d.v.s. våldsamma sådana, ökat.
Inlägg #23: Postat: 2010-09-09 10:17:00
Jocke S-43
Generellt är ju kvinnor mindre, men de båda som lappade till mig var nog jämnstora, fast knappast starkare. Sedan spelar detta ingen roll, och kvinnor använder mer tillhyggen. Som professorn i pedagogik Gävle H-skola påpekat som har forskat, har ej länk just nu, att negligera och förneka problemen med kvinnligt våld, är - fjäsk! Och detta är ju symptomatiskt för HELA den svenska s.k "jämställdhetsdebatten". En tredejdel av anmält ungomsvåld i Kopparbergs län står tjejer för SVT. Negligering och enögd kategorisering av kön är livsfarligt, spär på våldet!
Besöksförbud är knepigt, vet inget om detta, missbrukas säkert ibland.
Inlägg #24: Postat: 2010-09-09 10:29:00
Jocke S-43
Här är en intressant länk om "Kvinnorfrid", i spåren på skandalen med ROKS snabbt bortglömd. Uppsala nya tidning rapporterar om "miljön" nånting för enögda miljöpartier att förkovra sig i? hos de som skall ta hand om våldsdrabbade kvinnor. "Kritik mot NKC". Länk: direktpress.se
Inlägg #25: Postat: 2010-09-09 20:00:00
Jocke S-43
Sprang på sista numret av lokaltidningen. "Hans liv var en mardröm. Det finns så många män som i hemlighet utätts för misshandel. Deras skam är stor, och de vågar inte berätta."
GF polisanmälde sin f.d sambo, men hon fälldes inte. Han upplevde att han inte togs på allvar. "Det är som om många har svårt att förstå att en kvinna kan vara farlig för en man."
Att således prata om "viktklasser" mellan könen och annat blir ju bara undanflykter. Visande hur ideologier kräver? skygglappar inför den förändrade verklighet som motsäger ideologin! Det handlar också om principer "jämställda"? vilket vår ryggradslösa och fjäskiga feministriksdag vill undvika!
Att lögnaktigt förhärliga ena könet, och skudbelägga det andra blir också kontraproduktivt. Resultatet blir hos en del kvinnor - hybris. Och hos en del män -frustration. När dess två möts ligger smockan i luften. Partnervåldet ökar, och tomtarna i riksdagen kan fortsätta sitt mässande som de menar "legitimerar" deras fortsatta enögda konfrontationpolitik! Man dväljs över dumheten!
Inlägg #26: Postat: 2010-09-10 06:23:00
liolinv
Som ni kanske märker så är min artikel borttagen eller granskas igen, p.g.a. att jag var "dum" nog att vilja rätta till ett stavfel.

Jag vill hävda att Sourze.se tyvärr tillämpar viss form av censur.
Man redigerade till att börja med ursprungsartikeln KRAFTIGT!
Jag ställde mig kritisk till det, som nog de flesta skulle ha gjort..
Sedan ändrade jag den redigerade artikeln, vilket var kostnadsfritt...men tydligen bara EN gång.
MIN version publicerades då för första gången, utan granskning och omedelbart.
När det sedan gällde att ändra artikeln en andra gång, så var det "tvärstopp".
Någon som känner igen sig?
Det återstår att se om den återkommer.
Trots allt är jag glad över att forumet finns kvar, separerat från artikeln...inte alldeles självklart. Jag undrar bara lite grann hur man räknar läsare av artiklar...hm...
Inlägg #27: Postat: 2010-09-10 06:31:00
liolinv
Jocke S-43: jag har också läst de där artiklarna om "NKC" och "GF" - kampsportaren om du menar den personen. De är intressanta men överraskar tyvärr inte eller ger konstruktiva förslag. Jag har personligen talat med ROKS f.d. ordförande flera år innan hon uttalade det för henne ödesdigra "Män är djur, tycker inte Du det?!". Då handlade det om att hon, i egenskap av "expert" hade uttalat sig om "Mats Hulth"ssovana att titta på porr på de hotell, där han råkade befinna sig. ROKS "expert" förespråkade då och kanske än idag "porrfria hotell". Ska man skratta eller gråta? Kommentar: "Pain is so close to pleasure", som gruppen Queen sjunger.
Inlägg #28: Postat: 2010-09-10 06:32:00
liolinv
Jocke S-43: jag har också läst de där artiklarna om "NKC" och "GF" - kampsportaren om du menar den personen. De är intressanta men överraskar tyvärr inte eller ger konstruktiva förslag. Jag har personligen talat med ROKS f.d. ordförande flera år innan hon uttalade det för henne ödesdigra "Män är djur, tycker inte Du det?!". Då handlade det om att hon, i egenskap av "expert" hade uttalat sig om "Mats Hulth"ssovana att titta på porr på de hotell, där han råkade befinna sig. ROKS "expert" förespråkade då och kanske än idag "porrfria hotell". Ska man skratta eller gråta? Kommentar: "Pain is so close to pleasure", som gruppen Queen sjunger.
Inlägg #29: Postat: 2010-09-10 06:33:00
liolinv
Av någon anledning kopierades inlägg #27.

Det skrevs något fel i en pop-up-ruta, när jag skickade inlägg #27.
Beklagar.
Inlägg #30: Postat: 2010-09-10 06:38:00
liolinv
"Jocke S- 43", jag har lite svårt att förstå det du skrev i inlägg #25:
"Sprang på sista numret av lokaltidningen. Hans liv var en mardröm. Det finns så många män som i hemlighet utätts för misshandel. Deras skam är stor, och de vågar inte berätta." GF polisanmälde sin f.d sambo, men hon fälldes inte. Han upplevde att han inte togs på allvar. "Det är som om många har svårt att förstå att en kvinna kan vara farlig för en man.". Var det inte min länk från inlägg #17?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...