Alliansens förslag om provanställning helt mot svenska modellen

Inlägg #1: Postat: 2010-09-06 22:19:00
Jocke S-43
Och vad är ert alternativ? Jag tror det behövs ett nytänkande här. Samma problem har dykt upp, val efter val: "Aha, finns det ungdomar, behöver de jobb?" Och lösningen lär vänta på sig, även nu! Vi kan inte bara jobba som förr! Producera mer och mer, som ännu på 60-80-talet. Vi är också en del av den globala problematiken. Kina producerar. Än så länge. USA komsumerar. Än så länge. Sopbergen växer, gifter och plast från industri sprider sig, resurserna på en mängd områden minskar. Dags att se till att ungdomskullarna på sikt börjar minska kanske?
Inlägg #2: Postat: 2010-09-07 16:55:00
Leif-Arne
Guteland har lite för många lik i garderoben för att vara trovärdig.
Inlägg #3: Postat: 2010-09-17 16:42:00
seniorsenior
Det slår mig plötsligt när jag ser Guteland på bild att sosselärlingarnas ledare skall ha just det utseendet. Jag jämför då med hennes företrädare rektorn för Vindelns Folkhögskola Anna Krogrond. Är detta en tillfällighet eller kommer vi få läsa i pressen på måndag vad som i utelivets Stockholm sig fördragit med anledning av söndagens valförlust. Då blir bilden den riktigt rätta. Att ha lik i garderoben borde vara giltigt skäl till att bliva uppsagd från eventuell hyresrätt.
Inlägg #4: Postat: 2010-09-25 07:39:00
Patrik
Den där Guteland skulle man inte vilja möta i en mörk gränd. Vad gäller hennes åsikter tycks de i princip vara att sossarna redan har löst alla problem och inget behöver förändras. Tur att vi lever i en demokrati så att man kan slippa sådana som henne.
Laddar...