| Inlägg #61: Postat: 2011-01-01 23:05:00 | |
|
Pia I |
4,4 av 44 röster! Det var inte dåligt för en amatörpsykolog! Eller hur Inger? Kanske man ska lita lite på intuitionen i alla fall, fast inte bara förstås!Vi får väl se om Assanges fasad rämnar eller inte?
|
| Inlägg #62: Postat: 2011-01-02 01:18:00 | |
|
Aguirre |
Assange skyldig ??! Fråga istället vem som riggat musfällan ? det är ju barockt att ens pladdra om ev. skyldighet i Julians fall.
|
| Inlägg #63: Postat: 2011-01-02 03:16:00 | |
|
Bizon |
#62 På Gottland går pigga pojkar under benämningen "Sork" även sork har en viss benägenhet att dras till hål och gå i musfällor. samma sak gäller även andra män utanför gnagarsläktet. I staten israel seglar just nu ett fall upp där i prinsip samma anklagelser son riktas mot Assange riktas mot en tidigare regeringsrepresentant. Det har visat sej riskabelt att vara man med någorlunda naturliga drifter - mer än någonsin bör vi vara på vår vakt, möjligen även under advokats överinseende upprätta lämpligt utformade kontrakt över vad som som kan tänkas ingå i umgänget mellan tillfälliga förbindelser. Vad sägt om jourombud på krogar och konferenser och kanske även medborgarvittnen under skälva närkontakten och därefter så att ingen kreativ skönhet får för sej att fabulera ihop nått - detta gäller särskilt om handjuret i fråga är ett högdjur som har god ekonomi eller är ett för politiska motståndare attraktivt byte.
|
| Inlägg #64: Postat: 2011-01-02 08:49:00 | |
|
Inger Olsson |
#61 Kunde först inte erinra mig att jag hade kommenterat i denna artikel och fick därför läsa alla comments... Jo, det var en "gärningsmannaprofil" eller inte som jag invände mot... /// Kanske märkligt att artikeln har 4,4 med anledning av de kritiska synpunkterna här? Sen läste jag artikeln, publicerad i aug. 2010. Det som du skriver om, vad som hände på polisstationen, är väl inte korrekt?
|
| Inlägg #65: Postat: 2011-02-08 22:33:00 | |
|
Pia I |
"Vi vet ju inte vad som är sant i detta eller vad det blir för domslut. Men att på det här sättet försöka kringgå det och få det att framstå som att deras rätt är mycket litet värd, det tycker jag är beklagligt. Det är viktigt att vi har kommit långt i Sverige när det gäller att vara tydliga med att vi inte accepterar sexuella övergrepp eller våldtäkter. Det ska kunna prövas och klarläggas vad som har skett", sa Reinfeldt i dag. Han menar då kvinnors rätt. Vidare säger han att man visst kan lita på det svenska rättsväsendet. Jag håller fortfarnde på, att Assange är offer för den svenska kvinnans frigörelse!
|
| Inlägg #66: Postat: 2011-02-08 22:40:00 | |
|
Pia I |
Tillägg: Hela historien luktar skandal, även för en vanlig människa, som inte är lagkunnig. Tur att man läste om händelsen, innan den fick så stora propotioner. De här kvinnorna hade inte alls behövt träffa Assange. Deras intresse och nyfikenhet för denne "kände" man, ledde till en rättsskandal. Löjliga anklagelser, ingen blev med barn, ingen blev sjuk, båda var med på samlagen, men Assange måste försvaras av många advokater, som dessutom tror på honomkan det vara för att han är trovärdig?för att inte bli dödsdömd eller hamna i Guatanamo!!!???
Konstigt att inte de här kvinnorna träder fram och berättar om sina "problem med Assange" för sveriges folk? Jag har inte sett dem i alla fall!Fegt! |
| Inlägg #67: Postat: 2011-02-08 22:51:00 | |
|
Kalle tuntolej |
Glädjer mig över att se aguirre inta väntas ståndpunkt även jär... :- bortsett från det så skall självfallet assange dömas av svensk domstol om det finns misstankar mot honom. Det är värt att notera att Sverige saknar utlämningsavtal ned USA för brott av politisk eller militär art, en sådan är alltså inte trolig. Jag anser att assange även i övrigt beter sig tveksamt. Wikileaks är en helt annan sak, och jag kan inte annat än beundra deras gärning. Inte minst bidrar de till att visa att USA faktiskt inte håller på med så mycket annat än det de säger. Wikileaks bevisar att USA har ett ärligt uppsåt, och för det skall wikileaks som organisation ha all respekt.
|
| Inlägg #68: Postat: 2011-02-09 00:02:00 | |
|
Jocke S-43 |
Just det - "frigörelse"!? Den svenska kvinnan sitter fast i sin egen könsroll. Bekvämast så! Och Reinfeldt sitter som klistrad i statsfeministersamhället. Enklast så. Assange: "Sverige är ett feminismen Saudiarabien." Det är fem år sedan som jag skrev artikeln på sourze "Är Fredrik Reinfeldt verkligen feminist?" Manlig frigörelse lär vi också få vänta på, med eller utan sådan statsledning!
Länk: sourze.se |
| Inlägg #69: Postat: 2011-02-09 00:46:00 | |
|
Pia I |
Har skrivit en till artikel om Assange. Få se om de publicerar den. Håller med om Reinfeldt. Han verkar velig på något vis i de sammanhangen. Manlig och kvinnlig frigörelse bör i så fall gå hand i hand och på en vänskaplig basis?
|
| Inlägg #70: Postat: 2011-02-09 00:47:00 | |
|
Pia I |
2762 läsare! Wow!
Intressant ämne! |
| Inlägg #71: Postat: 2011-02-09 09:53:00 | |
|
Inger Olsson |
Tja, J Assange kommer att falla på sin paranoida läggning... Det brott han anklagas för i Sverige har inget med Wikileaks spridning av info. - inkl. s k hemligstämplat material - att göra.
|
| Inlägg #72: Postat: 2011-02-09 11:42:00 | |
|
Pia I |
Hur vet du det? |
| Inlägg #73: Postat: 2011-02-09 12:12:00 | |
|
Bizon |
#71 - just detta är inte så helt säkert - han blev uppenbarligen stalkad av tjejerna i samband med den föredragsverksamhet han bedrivit över hela världen - man kan fråga sej varför inte journalisterna världen över lyckats skrapa fram åtminstone någon liten ofredad kvinna till i Assanges kölvatten - varför just nu efter Wikileaks första avslöjanden och varför just i sverige som gjort sej känt världen över som ett pålitligt medlöparland till usa. ----- Varför tror du att representanter från det Engelska rättssystemet uttryckt farhågor om att Assange inte skulle få en rättssäker prövning här i landet? -------- Efter skumma deportationer av Egyptier från sverige utförda av cia till tortyr i sitt hemland och sveriges stöd för usas Irakkrig - vår militära närvaro i Afghanistan - vår flyktingpolitik och Bildts sätt att förhålla sej till Mubarak kvarvaro i Kairo mot ett äntligen högljutt protesterande folk så är det nog så att man inte bara anar både ledband och koppel till storebror i väster - Assanges paranoia är nog inget annat än sund självbevarelse drift - betänk att usa fortfarande håller fångar utan rättegång under många många år. Nej fy fan! usas inflytande över svenska göranden och låtanden är helt i linje med nazitysklands inflytande över sverige då det en gång begav sej...
|
| Inlägg #74: Postat: 2011-02-09 18:56:00 | |
|
Inger Olsson |
#72 Finns inget som tyder på att Sverige övht kan lämna ut honom till USA - som i sin tur inte ens har väckt åtal mot Wikileaks och Julian Assange som ansvarig "utgivare" Finns tydliga svenska regler för utlämnanden till annat land... /// J A försöker däremot sprida bilden av Sverige som ett land "som är ett instabilt juridiskt land"... Mer än paranoid skulle jag vilja påstå att han är men visst, han tror givetvis på att han kan "rida ut stormen" gn denna anklagelse. /// Det s k "sexmålet" i Sverige är ju på ett p r i v a t plan. Det kan väl inte ha undgått dig? De tjejer som ärendet handlar om är ju inte spioner från, typ, USA!
|
| Inlägg #75: Postat: 2011-02-10 02:11:00 | |
|
Bizon |
74# Var inte så blåögd Inger - det har hänt märkliga saker förr bakom ryggen på offentligheten - och tjejerna,,, som jag sagt förut folk kan göra mycket man inte förstår om man inte fått hotbilden klar för sej...
Vi säljer inte vapen till krigförande land heller? Vi skickar inte ens förövare till länder som tillämpar tortyr för att tvinga fram bekännelser, o.s.v. men vad har hänt - har vi fått reda på efteråt! Vad vi får reda på om de här kan vi ännu bara spekulera om, men inte är det som vissa vill få oss att tro - det värsta är att när det gäller trosfrågor har många en alldeles för lättvindigt aktiverad förträngningsförmåga - det verkar som om många inte orkar med vetskapen om hur lumpen och grym världen är. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.