Assange offer för den svenska kvinnans "frigörelse"

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2010-09-01 12:45:00
Lasse i Gatan
#19/ Jocke S-43/ Du har fått väldigt lite stöd i din kamp mot feminism här på Sourze. Kan det bero på att många med till synes manliga inloggningsuppgifter, ändå har en viss dragning till att gå omkring i kjol. Här finns ändå en person som stöttar dig till hundra procent: Länk: youtube.com
Inlägg #22: Postat: 2010-09-01 12:56:00
Leif-Arne
#21 Men då har du ju din uppgift klar, låt ditt knivskarpa intellekt ta utrymme med din antifeministiska moteld.
Inlägg #23: Postat: 2010-09-01 13:02:00
Lasse i Gatan
#20/PK-fanatikern Leif-Arne har åter förkovrat sig i Brottsförnekande rådets utspel i SVD. Här får du lite fakta i ämnet:Länk: youtube.com
Inlägg #24: Postat: 2010-09-01 13:07:00
Lasse i Gatan
#22/ Här kom en och anmälde sig direkt med att gå omkring i kjol.
Inlägg #25: Postat: 2010-09-01 13:20:00
Leif-Arne
#24 Strålande!!, Lite mer argument för SD av samma sort så har du räddat resten av dagen.
Inlägg #26: Postat: 2010-09-01 13:22:00
Jocke S-43
Vilket "perspektiv" utgår du nu ifrån? Skall man tro feminister och polis så ökar våldtäkterna, de faktiska, "vanliga". I "världens mest jämställda land" så har man misslyckats, här som på andra håll. Man kan ju fråga sig varför, politisk enögd symptomlösning? Men det är ett knivigt problem, olösligt antagligen. Och "män kan ju inte våldtas"? Eller? Det säkraste sättet är kanske "att hålla dörren låst" i osäkra miljöer, försiktighet som i andra sammanhang. För händer det, är risken de facto stor att man får klara sig utan upprättelse. Liksom för manlig misshandel.
Inlägg #27: Postat: 2010-09-01 13:35:00
Jocke S-43
Jag är allergisk mot all rasism, köns såväl som etnisk. Men den senare finns det ju viss koll på, när det gäller den könsliga så är den tvärtom upphöjd till statlig dogm! Men här är ett enskilt undantag som slank igenom PK-media! Wachenfeldt, Lundgren, Ekdahl och Winberg, gänget bakom de statliga stolligheterna.
"Könskriget: Om extrem feminismens kopplingar till Regeringen"
Länk: sv.wikipedia.org
Inlägg #28: Postat: 2010-09-01 14:54:00
Lasse i Gatan
#25/ Inte tror jag att SD bryr sig om att du går omkring i kjol, men skriv och ställ en fråga på deras hemsida.
Inlägg #29: Postat: 2010-09-01 15:10:00
Leif-Arne
#28 Det är bara vi hårda killar som går i kjol. Utan kallingar, det är för mesar.
Inlägg #30: Postat: 2010-09-01 15:16:00
Leif-Arne
#27 Varför våltäkter ökar, om de nu gör det, har jag ingen aning om. Däremot är jag en smul skeptiskt till envar som påstår sig veta, helt säkert, varför.
Inlägg #31: Postat: 2010-09-01 15:58:00
Jocke S-43
30 Vem som är säkra? "Våldtäktmän, patriakatets förtrupper", "Alla män är presumptiva våldtäktsmän." Maria-Pia Boethius "Du är en del av en våldtäktskultur". Ungefär, finns mer av Johan Ehrenberg osv. Under tillräckligt vidriga omständigheter kan tydligen de flesta anständiga familjefäder våldta. Om män och kvinnor kan döda och tortera, så är det ingen större skillnad på våldtäkt. Jag talar här om krig alltså. Om man inte har en stark religiös tro möjligen.
Inlägg #32: Postat: 2010-09-01 16:00:00
Jocke S-43
Däremot verkar det helknasigt att Assange skulle ha gjort det. Om han inte blivit lurad på något vis. Av CIA, eller av svensk speciallagstiftning...
Inlägg #33: Postat: 2010-09-01 16:18:00
Leif-Arne
# 31 Samlar du på korkade uttalanden? För övrigt så var jag bekant med en kille som trodde han var smart och försökta lura pengar av några homosexuella hårdingar i Trocadero. Han fick sitta på kuddar i veckor.
Inlägg #34: Postat: 2010-09-01 16:22:00
Lasse i Gatan
Hur ska man bära sig åt för att komma under beteckningen allvarligaste fallen? Citerar utdrag ur domen:"Vid en helhetsbedömning av de omständigheter som är kända kring brottet har tingsrätten kommit fram till att denna gärning inte kan anses höra till de allvarligaste fallen. Straffet ska därför tidsbestämmas. Det sammanlagda straffvärdet för mordet och de två fallen av försök till grov våldtäkt uppgår enligt tingsrättens mening till 16 år." Se hela artikeln:Länk: politisktinkorrekt.info
Inlägg #35: Postat: 2010-09-01 18:54:00
Jocke S-43
Vill man förstå samhället så gäller dessvärre att penetrera även korkade utalanden. Men har du något pullenuttigt eller ens humant från de där "korkade uttalande" människorna, vars ideologi du ju ändå uppenbart delar, så sätt in det här! Eller gå in på länken ovan så får du höra magister Winbergs makalösa diton! Tråka-de-ru på dig själv!
Inlägg #36: Postat: 2010-09-01 19:00:00
Jocke S-43
Margareta Winberg, ett axplock: ”Men ni andra systrar då? Varför finner ni er? Varför kan inte ni berätta om männen som förtryckare, hustrumisshandlare, talibaner eller allmänt otrevliga typer?”
Aftonbladet Debatt, den 7 april 2004

- ”Att få den uppblåsta manligheten att krakelera för gott och ersättas av en manlighet präglad av ett annat slags ansvar, en respekt och ett erkännande av flickors och kvinnors lika värde.”
I riksdagen

- ”Män delar inte med sig. Män håller krampaktigt i det som har varit tryggheten, att vara förmer, att ha kontroll, att äga makt, att vara märkvärdigare.”
Riksdagen, 13 april 1999

- ”Ingenstans finns det jämställda perspektiv vi tar för givet i dag. Ändå sjunger vi Taube.”
I en intervju om Evert Taubes kvinnosyn i Aftonbladet, 13 november 2002

- ”Svenskarna slår kvinnorna för att göra klart att de kan kuva dem, även om de har förlorat makten över dem utanför hemmet.”
Intervjuad i den brasilianska tidskriften Veja, april 2005. Citerad i Svenska Dagbladet, 1 juli 2005.

- ”Ty vem belastar samhället och oss kvinnor? Vem sitter i fängelse? Vem är fotbollshuligan? Vem misshandlar kvinnor i hemmet? Vem kostar mer vid sjukdom? Vem tror att kvinnor är saker som kan köpas och säljas? Vem nonchalerar sina barn? Vem tar allmänt för stor plats i det offentliga rummet – utan att ha något särskilt att säga? Vem startar och bedriver krig? Vem leder världen mot mål som kan ifrågasättas? Vem är patriark och egenkär? Vill män vara denna börda? Vet de om att de är det? Måste det till en kvinnorevolution för att visa att vi inte finner oss?
Aftonbladet Debatt, den 7 april 2004

- ”Om ni är mer än bara lagom uppkäftiga så får ni stryk, psykiskt eller fysiskt eller kanske mindre löneförhöjning eller sämre karriärmöjlighet. Ni får ett allmänt otrevligt liv, blir sedda som kärringar, rödstrumpor oh, dessa hemska varelser… eller som manshatare. Detta sista uttryck inte sant.”
Om kvinnor, i Aftonbladet Debatt, den 7 april 2004

- ”Män köper levande varelser, män slår, män misskrediterar, män smiter från ansvar, män äger mest, män tjänar mest pengar, män roffar åt sig, män skjuter, män rånar och så vidare. Ibland är jag förundrad över att inte fler kvinnor verkligen hatar män. Så som män bär sig åt! Beror det på okunskap om denna strukturella maktordning? ... Eller är heterosexuell tvåsamhet så kulturellt fastnitat i våra samhällen att kvinnor inte vågar eller orkar göra revolt? Jag har inget bra svar.”
I tidskriften Kvinnotryck, nr. 8 2004.

- ”Och visst är det underligt att så många kvinnor fortfarande älskar, beundrar eller helt enkelt bara föredrar män, med tanke på vad män gör mot kvinnor.”
Inlägg #37: Postat: 2010-09-01 20:23:00
Pia I
# 29
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!
Inlägg #38: Postat: 2010-09-01 20:52:00
Jocke S-43
Trodde Pia skrattade om 36, forts Allvarligt talat, det gäller ju konflikt mellan kön, eller hur? Skulle du vilja placera din son, ja eller din dotter, i en sådan könsnegativ pedagogisk miljö? 36
Men för att balansera mot sådana här "korkade uttalanden", och rena generella och lögnaktiga könsfördomar, så kontrar jag med följande Ungefärliga siffror: 93 av männen, är lika goda människor och medborgare som 98 av kvinnorna i detta land. Kollektivt skuldbeläggande a la Winberg o co, har inget med varken "jämställdhet" eller demokrati att göra!
Inlägg #39: Postat: 2010-09-01 21:57:00
Pia I
Hörde att Assange ska anhållas för våldtäckt på radio? Vad ger det för signaler? Vem kan man tro på? Av media, menar jag.
Inlägg #40: Postat: 2010-09-02 00:27:00
Bizon
#39 Pia - jag tror inte man kan tro på någon bara så där ovärderat - man måste alltid ha dörren öppen för alternativa möjligheter. Det osar oegentligheter i den här historien och frågan är om vi någonsin kommer att få reda på sanningen.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...