Inlägg #1: Postat: 2010-08-30 13:48:00
|
Leif-Arne |
Det måste ju vara förfärligt att man inte får vara antisemit och konspirationsteoretiker utan att där skall komma någon och ifrågasätta och kritisera.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-08-30 14:05:00
|
Niklas |
Leif-Arne---Epic fail by default
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-08-30 14:12:00
|
mseder |
Leif-Arne. Kritik är alltid välkommet. Det leder till förhoppningsvis mer fördjupning och diskussioner. Men i det här fallet så handlar det mesta om ett ogillande som skribenter försöker legalisera med hjälp av retorik. Blev själv utsatt för bl.a. denne Elensky när jag deltog i Svt/Debatt och han ljög om att jag skulle ha en länk till en antisemitisk författare på min krönikesamling. En halv miljon tittare ser detta och tror inget annat än att ett sånt här påstående är sant, fast det är en lögn. Det är viktigt att skilja på kritik och subjektiva angrepp / smutskastning. Det är lätt att åka med i angrepp på någon vars åsikter man personligen inte tycker om. Det handlar om i vilken grad man är en sanningsökare eller bara en åsiktsbeskyddare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-08-30 17:04:00
|
Leif Erlingsson |
Funderar i dag på hur de olika dolda sanningarna splittrar oss så jag själv nästan tar avstånd från de som uttrycker andra sanningar därför att de deltar i desinformationen kring några sanningar som ligger mig varmt om hjärtat. Och vice versa.
Det är väl själva poängen med desinformationen...
Självfallet stöder jag Alhambra förlags rätt att inte bli utsatta för förtal av censur/hypnos/hjärntvätts-media.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-08-30 17:39:00
|
Dag Nilsson |
Vi lever mitt i en mycket omfattande och snabb maktförskjutning i västvärlden. Många människor anar intuitivt vilken typ av tjänster den nya makten premierar och kommer att premiera. Medan hitlerriket byggdes upp gällde att känna sig fram till vad Führern ville se för egenskap hos sina favoriter. Direkta order om att vara på ett visst sätt gavs inte. Makten kräver att bli intuitivt förstådd. Samma sak kräver alla narcissistiskt personlighetsstörda människor. Och det finns alltid en flock svansviftare som gör allt för att vara till lags. När man blir klar över hur vår tids Führer ser ut är det lätt att avslöja vilka tjänsteandarna är och varför de hycklar som de gör.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-08-30 17:49:00
|
Leif-Arne |
#2 Så näpet kan engelska språket. Klarar du samma fras på mandarin?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-08-30 18:58:00
|
Lars Nilsson |
Äntligen en artikel på Sourze som tar upp en konspirationsteori! Vad jag har väntat.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-08-30 19:14:00
|
cmologgad |
Noam Chomsky "Theres by now a small industry on the thesis that the administration had something to do with 9-11. Ive looked at some of it, and have often been asked. Theres a weak thesis that is possible though extremely unlikely in my opinion, and a strong thesis that is close to inconceivable. The weak thesis is that they knew about it and didnt try to stop it. The strong thesis is that they were actually involved. The evidence for either thesis is, in my opinion, based on a failure to understand properly what evidence is. Even in controlled scientific experiments one finds all sorts of unexplained phenomena, strange coincidences, loose ends, apparent contradictions, etc. Read the letters in technical science journals and youll find plenty of samples. In real world situations, chaos is overwhelming, and these will mount to the sky. That aside, theyd have had to be quite mad to try anything like that. It would have had to involve a large number of people, something would be very likely to leak, pretty quickly, theyd all be lined up before firing squads and the Republican Party would be dead forever. That would have happened whether the plan succeeded or not, and success was at best a long shot; it would have been extremely hard to predict what would happen."
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-08-30 19:18:00
|
cmologgad |
#5 Dag, hur kommer det sig att de flesta vänsterintellekyuella liksom Noam Chomsky föraktar er konspirationsnötter lika mycket som en oförblommerad liberal och kapitalistlackej som jag själv gör? Beror det på att vänsterintellektuella generellt är "narcissistiskt personlighetsstörda svansviftare"? Vad är för övrigt vitsen med att vara svansviftare inför makten om man är anonym?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-08-30 19:32:00
|
cmologgad |
Alexander Cockburn känd vänsterintelektuell och USA-kritiker: "9/11 conspiracism stems from despair and political infantilism. Theres no worthwhile energy to transfer from such kookery. Its like saying some lunatic shouting to himself on a street corner has the capacity to be a great orator." Länk: counterpunch.org
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-08-30 19:47:00
|
cmologgad |
Inte ens vänsterns sötnos Naomi Klein verkar vara förtjust i konspirationsteorier iaf om hon inte hittat på dem själv:"First of all, Im not so sure I would put anything past these people. Its just that with these conspiracy theories I feel that were taking away all this energy that could be going toward other issues that are so important right now".
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-08-30 20:42:00
|
Banestyrelsen |
Julian Assange Wikileaks: "Im constantly annoyed that people are distracted by false conspiracies such as 9/11, when all around we provide evidence of real conspiracies, for war or mass financial fraud."
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-08-30 20:44:00
|
Leif Erlingsson |
Jag tycker de flesta inom alla läger verkar gilla konspirationsteorier. D.v.s. den om grottmän i flygplan grovt parodiserad, men ni förstår. Det är ju det som är själva problemet. ATT "alla" föredrar en konspirationsteori utan täckning.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-08-30 20:52:00
|
alhambra |
Left-Leaning Despisers of the 9/11 Truth Movement: Do You Really Believe in Miracles?
An Open Letter to Terry Allen, Noam Chomsky, Alexander Cockburn, David Corn, Chris Hayes, George Monbiot, Matthew Rothschild, and Matt Taibbi
by David Ray Griffin
According to several left-leaning critics of the 9/11 Truth Movement, some of its central claims, especially about the destruction of the World Trade Center, show its members to be scientifically challenged. In the opinion of some of these critics, moreover, claims made by members of this movement are sometimes unscientific in the strongest possible sense, implying an acceptance of magic and miracles.
Läs mer på Länk: 911truth.org
|
|
Inlägg #15: Postat: 2010-08-30 21:03:00
|
Jocke S-43 |
Ja ser man på, det skall till nån från vänstern för att upprepa det jag som vänsterextremist har sagt hela tiden, risken för läckor, riskbedömning! Åsså piloterna. Men högern måste jämt försvara sig, och det är inte konstigt. Många andra lik i garderoben. Liksom vänstern jag vet, jag vet! Nya tider stundar. Ja vi får hoppas det i alla fall.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2010-08-30 21:09:00
|
Jocke S-43 |
Herregud, skrev jag "vänsterextremist"? STRYK! Jag menar förstås centerextremist!!!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2010-08-30 21:14:00
|
Jocke S-43 |
12 Jamen den var väl bra! Här kommer citat från alla möjliga håll för att stärka den sanning som den officiella teorin inte har lyckats få ut helt. Inte så konstigt med så många lik i lasten...
|
|
Inlägg #18: Postat: 2010-08-30 21:45:00
|
alhambra |
Miracles Implied by NIST’s Explanation of the WTC’s Destruction
1. The Fire-Induced Collapse of WTC 7: An Apparent Miracle
2. WTC 7’s Collapse: A Perfect Imitation of an Implosion
3. WTC 7’s Descent in Absolute Free Fall
4. The Twin Towers: Descending in Virtual Free Fall
5. The South Tower’s Mid-Air Miracles
6. Horizontal Ejections from the Twin Towers
7. Metal-Melting Fires
8. Inextinguishable Fires
9. Supernatural Sulfur
Läs mer på Länk: 911truth.org
Tusentals arkitekter och ingenjörer står idag bakom Griffins nya analys av WTC 7 och dess mystiska kollaps. Ingenjörskonst har ingen nytta av "höger" och "vänster". Det handlar inte om konspirationer utan om byggteknik och om huruvida en byggnad skadad av brand, inte av sprängämnen, kan rasa i fritt fall. Ni kan börja med att läsa Griffins nya bok som nyss kom ut i handeln i Sverige. Den finns att köpa hos adlibris, bokus etc.
Bokens titel: WTC 7 och dess mystiska kollaps: Varför den officiella rapporten om 11 september är ovetenskaplig och osann.
På tal om konspirationer var den svagaste av dessa den som lanserats av Bushadministrationen, och som ledde till att 2 miljoner irakier och afghaner har mist livet idag. Att så många inom vänstern kan försvara neocon-agendan är för mig ofattbart. Att inte solidarisera sig med motståndet i USA och i de drabbade ockuperade länderna är ett utslag av den realpolitik som styr världen, och låt oss säga det tydligare, även ett utslag för den rasism och det förakt som väst djupt inne hyser för den muslimska världen.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2010-08-30 21:47:00
|
Pepe |
Exakt, så länge man skriver MOT araber och muslimer går det bra ... försäk inte något annat! ;
|
|
Inlägg #20: Postat: 2010-08-30 21:52:00
|
alhambra |
Det handlar inte om konspirationer utan om byggteknik och om huruvida en byggnad skadad av brand, inte av sprängämnen, kan rasa i fritt fall. Ni kan börja med att läsa Griffins nya bok som nyss kom ut i handeln i Sverige. Den finns att köpa hos adlibris, bokus etc.
Bokens titel: WTC 7 och dess mystiska kollaps: Varför den officiella rapporten om 11 september är ovetenskaplig och osann.
På tal om konspirationer var den svagaste av dessa den som lanserats av Bushadministrationen, och som ledde till att 2 miljoner irakier och afghaner har mist livet idag. Att så många inom vänstern kan försvara neocon-agendan är för mig ofattbart. Att inte solidarisera sig med motståndet i USA och i de drabbade ockuperade länderna är ett utslag av den realpolitik som styr världen, och låt oss säga det tydligare, även ett utslag för den rasism och det förakt som väst djupt inne hyser för den muslimska världen.
|
|