Vi vill själva styra över våra liv!

Inlägg #1: Postat: 2010-08-25 07:52:00
Per W
Man får inte ens slå någon på käften utan att staten lägger sig i!
Inlägg #2: Postat: 2010-08-25 09:21:00
Leif-Arne
Nu tillhör jag fegisarnas skara eftersom jag har hjälm på mig då jag kör Mc och Försäkrar både villa och vovve, men ibland slår jag mig lös riktigt ordentligt och går mot röd gubbe, då känner jag mig som en riktig outlaw.
Inlägg #3: Postat: 2010-08-25 10:55:00
Mats Persson
Detta har man hört förr. "The lone ranger" som vill ta ansvar för sitt eget liv. Som inte behöver alla "sissies" som cyklar bredvid med hjälm. Men, tyvärr visar det sig gång på gång, när de här macho-männen ligger och piper på vägen, att dom ju VILL bli hämntade av ambulans. Dom VILL ha en stödkrage pålagd för att minimera skadorna av de stolleprov de just utfärt. De VILL att sjöräddningssällskapet skall ge sig ut på julafton i kuling eller storm för att hämta de här hjältarna när seglen är skörade och järn-genuan inte går att starta. Sorry, I´m not impressed!"
Inlägg #4: Postat: 2010-08-25 15:36:00
daggis vill vara fri
Men ge er idioter!!!!
OK - men låt det iaf vara frivilligt att vara TAMBOSKAP väntande på slakt..
OK - vill du gå i Masters koppel gärna för mig - men låt det vara frivilligt..
OK - vill du berövas din egen intelligens för att nån vet bättre - helt ok..
Men jag vill vara fri..
Men hellre skjuten under höstjakten än slö väntan på bilen till slakthuset!!
Inlägg #5: Postat: 2010-08-25 17:34:00
Jan Olsson
Ett tips! - Bliv LIBERAL - då gör du alltsammans fri-villigt - av egen FRI vilja!! - De du!! -
Inlägg #6: Postat: 2010-08-25 20:24:00
daggis vill vara fri
Intressant ide Janne! Men vilken liberal fålla ska jag tjudras fast vid?
Inlägg #7: Postat: 2010-08-25 20:38:00
Leif-Arne
#6 Daggis ta och sov ut så du åtminstnde har koll på vem och i vilken tråd du addreserar dina inlägg.
Inlägg #8: Postat: 2010-08-25 20:50:00
Janne B
Daggis ska inte tjudras någonstans utan ska hålla sig informerad och sedan välja.
Inlägg #9: Postat: 2010-08-26 09:33:00
Jessica Maria Sandberg
att få göra som man vill i allt, ta risker osv, javisst, det låter så fint med frihet och att ta sitt eget ansvar. Om jag blir skadad eller dödad, så är det ju bara MITT problem och MITT ansvar! Eller? Jag tänker i vart fall på att jag har anhöriga som drabbas av att jag ev inte kan minimera riskerna för att jag kan skadas, eller dödas. Jag tänker att det finns de som måste ta hand om mina skador eller min döda förolyckade kropp. Jag tänker att jag som individ ingår i ett samhälle, där jag påverkar andra genom mina olika val. Jag står inte ensam och allt jag gör påverkar någon annan. Att ha bälte i bussen är inte överförmynderi, ine heller cykelhjälm eller flytväst. Det är att visa hänsy
Laddar...