Inlägg #1: Postat: 2010-08-23 07:56:00
|
Mats Persson |
Det står i det ursprungliga beslutet hur länge sjukersättningen kommer att betalas och ett par månader innan den upphör kommer det ett brev som påminner. När man har sjukersättning beror det ju på att man inte mår bra och då kan det vara så att man inte orkar med brev från myndigheter och då kan det ändå bli en obehaglig överraskning, som för Dig. Det är ett problem som är svårlöst för både den enskilde och myndigheterna.
Att handläggaren frågar efter de delar som inte fungerar helt perfekt är för att försöka hjälpa Dig. Du fungerar säkert i många evseende väldigt bra och Du arbetar hårt med Din situation. Men om man skall kunna bevilja fortsatt ersättning måste man fokusera på det som INTE fungerar bra ännu. Sjukersättning får man ju för den del där man saknar arbetsförmåga.
Om inte kemin fungerar mellan Dig och Din handläggare kan Du be att få en annan person.
Jag är säker på att det blir bättre och bättre för Dig och önskar Dig lycka till i kampen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-08-24 01:57:00
|
Sunny fri |
Du är inte ensam i dessa tider av indragningar av sjukkassan. Tråkigt nog bör man vara väldigt frisk för att orka med den kampen.
Kram O lycka till.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-01-10 17:03:00
|
Arbetshästen |
Jag önskar att Försäkringskassan också kunde sponsra mig när jag studerade. Då hade jag sluppit ha hundratusentals kronor i studielån som jag måste betala av idag. Varför tar du inte STUDIELÅN om du vill studera??!
Jag vet inte vad man ska göra med alla unga, i ditt fall endast 23 år, som bestämt sig för att samhället ska stå för försörjningen av resten av livet. Men efter att ha tagit del av ditt och liknande inlägg måste ngt göras, och det snabbt. Om inte kommer jag själv att ta mig en livslång siesta på välfärdsSVERIGES bekostnad...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-01-10 18:34:00
|
Aguirre |
Jag har betalt färdigt mina studielån ..och är 50...men till skillnad från Arbetshästen så önskar jag nästa generation allt väl och bättre..slå dig inte trött mot Försäkringskassan bara...det är för många som går under i den kampen numera. Slösa inte tid på att byta handläggare...kårandan på FK är värre än hos polisen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-01-10 18:49:00
|
Arbetshästen |
Och jag önskar att jag kunde skicka ett inbetalningskort till herr A. i så fall kunde han stå för mitt uppehälle och mina studielån. Vilket dock vore omöjligt eftersom jag ju står för denna samhällsparasits uppehälle via min skattesedel. Hur många bidragsparisiter finns det egentligen i Sverige som jobbar för att stödja varandras parasiterande på den allt mer krympande svenska välfärden?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-01-10 19:00:00
|
Aguirre |
Oroa dig inte arbetshäst..jag betalar...men inte med bitterhet :-Om du undrar varför välfärden krymper så beror det inte på de småpengar som delas ut i bidrag...om du med det inte menar de bidrag som ges till banker och industri eller Afgahnistankrig så fort de gnäller eller krisar...sparka inte på de sjuka och små arbetshäst...sparka uppåt...det är dit pengarna försvinner.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2011-01-10 19:23:00
|
Tomasz Striner |
Om du betalar så ge mig din adress så att jag kan skicka dig mina räkningar. Eller ännu bättre, ge mig ditt bankkontonummer, När dina pengar når mig kommer jag att räkna min navelludd och känna medömkan med alla dem som liksom jag inte lyckats få tag på en meccenat för sitt självförverkligande fritidsutforskande.
Och jag vet att pengarna försvinner uppåt. Så har de alltid gjort och ingen har kunnat göra ngt åt det. Inte ens du snälla, goa herr A.. Därför måste vi som är nere på fabriksgolvet vakta så att det blir över ngt till oss. Allt detta är dock inget jag behöver bekymra mig om eftersom Du herr A kommer att sponsra min framtid och göra så att jag blir FRI från löneslaveriet som nästan alla sitter fast i. Tack snälla, goa herr A...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2011-01-10 19:39:00
|
Lasse i Gatan |
#4/ Aquirre/ Då är det väl snart dags att söka ett jobb.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2011-01-10 19:40:00
|
Lasse i Gatan |
#6/ Aquirre/ Minskad välfärd har att göra med den sanslösa invandringen.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2011-01-10 19:44:00
|
Aguirre |
Vi betalar alla för dig via skatten Tomasz..fast du inte producerar nåt nyttigt...väl bekomme. Lasse..nej sök inget jobb, du blir bara ledsen när du inte uppskattas och får något....jo kanske du kan ta Tomasz jobb när han slutar..det är okvalificerat värre...han säger att han är långt nere på fabriksgolvet och han tror att datorer fanns på stenåldern :-
|
|
Inlägg #11: Postat: 2011-01-10 19:46:00
|
Aguirre |
Absolut Lasse...jag skall säga det till varenda dubbelarbetande städare jag träffar..- ööhh...mannen du e storparasiten..ge dig hem .Har du inte fått nån ny flickvän än Lasse...sen blatten tog din :-
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-01-10 21:12:00
|
Tomasz Striner |
Jag tror att herr A förväxlat vad statstjänstemän har som sin arbetsgivare på det sätt som många andra samhällsparasiter och rättshaverister gjort. Bara för att man vill ngt så innebär det inte att man har rätt till det. Bara för att herr A vill att jag ska jobba för honom så innebär det inte att lagen ger honom denna rätt. Detta har visat sig åtskilliga gånger då folk trott att det är bara att kräva av staten att få det man pekar på. Det var länge sedan statens kaka var liten men säker. Idag har alla som anser sig behöva försörjas av skattebetalarna nästan käkat upp statens kaka. Och eftersom dem som vill fortsatte käka av den utan att ge ngt tillbaka är så många blir det gnyenden och gnägganden i kampen om det som är kvar. Men än finns det en del att sluka...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2011-01-10 23:48:00
|
Aguirre |
Så Herr Striner är inte längre skattebetalarnas tjänstefolk...han har ställt sig över dem..och med deras skattebetalda lön...så behandlar han dem som stökiga undersåtar...jaja...det är ju inte ovanligt när man ger nån ett skrivbord och en penna att man får skit tillbaka. Du har helt rätt statsanställda har snart käkat upp våran kaka...emedan de inte producerar nån nytta överhuvud...vad skall vi ha dom till...vi kan ju inte sparka ut dem på öppna marknaden, då riskerar de ju att göra allvarlig skada....fyrvaktare blir bra..men vi får bygga en jäkla massa fyrar då. Herr Stirner skall vara underdånig dem som betalar hans leverne och inte blåsa upp sig.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2011-01-13 20:48:00
|
Tomasz Striner |
Bäste herr A ---- narkist. Att snacka i nattmössan är lätt. Att göra rätt för sig är svårare.
Om jag inte jobbar statens tjänst så kommer ngn att annan att få göra det. Herr A lär väl aldrig få göra ett jobb i statens tjänst, får man hoppas. Om hans flummiga anarkistideer sattes i verket skulle systemet braka samman och djungelns lag råda. Detta hade varit värst för dem sämst ställda i vårt samhälle som herr A uppger sig måna om...
För att vara en anonym stackare är herr A full av förakt för dem som vågar gå ut med sin identitet och stå för sitt ord. Det gör jag såväl i mitt statstjänstemanna jobb som när jag skriver inlägg. Kom igen när Du vågar göra samma sak herr A.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2011-01-13 21:55:00
|
Aguirre |
Värst vad Herr S tjatar om att göra rätt för sig ? Varför det ? Är det problematiskt för S ? Jag gör ingen skillnad på Herr S eller Anonyma "stackare" varför det nu är synd om dem ? jag läser vad som står och svarar i sak. Har Herr S problem med sakfrågor ?
Herr S skall fortfarande vara ödmjuk mot mig och andra som anställt honom för våra skattepengar. Lugn och fin bara. Sort av dig att gå ut med din identitet..vad det nu är för intressant med den ?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2011-01-13 22:13:00
|
Aguirre |
Om jag inte gör det kommer nån annan att göra det. Sa tjuven och tog kakan.
|
|